ترفندهایی برای کاهش هزینه‌های سفر

ترفندهایی برای کاهش هزینه‌های سفر

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

از امروز تا شروع تعطیلات نوروزی کمتر از دو ماه باقی است و پیشنهاد می‌شود برای از همین حالا برنامه‌ریزی را شروع کنید.

نکته مهم برای رفتن به سفرهای نوروزی مدیریت هزینه‌ها است. اولین قدم در مدیریت هزینه‌ها تهیه برنامه سفر و یک لیست از تمام هزینه‌های آن است. فراموش نباید کرد که در این لیست حتما هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک را هم ثبت کنید. پس از تکمیل این لیست نوبت به بررسی، حذف موارد غیرضروری و جایگزینی بعضی موارد برای کم کردن هزینه‌ها است.

کم‌کردن هزینه‌های اقامت

مهم‌ترین چیز برای کاهش هزینه‌های سفر انتخاب اقامتگاه ارزان اما مناسب است. این نکته را فراموش نکنید که برای کاهش هزینه اقامت مساله امنیت و رفاه اقامتگاه را نباید نادیده گرفت. مثلا اگر مقصد شمال کشور است به جای رزرو هتل یا اجاره ویلا در شمال می‌توان یک اقامتگاه بوم گردی را اجاره کرد و تا حد زیادی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کرد.

کم‌کردن هزینه‌های خورد و خوراک

برای کم کردن هزینه‌های سفر بهتر است مسافران خود آشپزی کنند تا اینکه برای صرف هر وعده غذایی به رستوران مراجعه کنند. می‌توان با انتخاب اقامتگاهی که امکان آشپزی بدهد این لذت را از خود دریغ نکرد.

به عنوان مثال افرادی که با خانواده یا دوستان به شیراز سفر می‌کنند می‌توانند با سکونت در اقامتگاه بوم گردی در شیراز این شرایط را فراهم کنند.

کم‌کردن هزینه‌های رفت‌وآمد

ممکن است با وسیله نقلیه عمومی مثل قطار یا اتوبوس سفر کنید. در این حالت مدیریت هزینه‌های رفت و آمد، چه برای جابجایی بین دو شهر و چه برای رفت‌وآمد درون شهری، مساله بسیار مهمی است.

برای این کار حتما باید لیستی از مکان‌هایی که قرار است در شهر مقصد دید تهیه کرد. با مشخص کردن این مکان‌ها روی نقشه می‌توان محدوده‌ای که در آن رفت‌وآمد بیشتری دارید را شناسایی کرد و اقامتگاه‌ را در همان محدوده انتخاب کرد. با این روش خیلی راحت هزینه جابجایی بین اقامتگاه و مکان‌های مورد علاقه‌ کم می‌شود.

به عنوان مثال اگر مقصد چابهار است با سکونت در هتل آپارتمان در چابهار و در نزدیکی ساحل می‌توان هزینه‌های رفت‌وآمد به ساحل، بازارها و جاذبه‌های اطراف آن را به صفر رسانید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود