هنر و گردشگری؛ چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

هنر و گردشگری؛ چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

روسری یکی از ملزومات سفر برای خانم‌هاست. این امر به فرهنگ و مذهب ارتباطی ندارد و زنان غیر مسلمان نیز برای حفظ حالت موهای خود در باد یا در روزهای سرد از روسری استفاده می‌کنند. همین امر سبب شده تا طراح خوش‌ذوق اهل نیوزیلند به نام «لی‌لی توگود» که اصالتا استرالیای است اقدام به طراحی مجموعه‌ای جذاب و منحصربه‌فرد کند.

مجموعه هنری او روسری‌های ابریشمی بسیار شیکی است که لی‌لی در سفرهای خود از مراکش تا برلین ثبت کرده است.

این عکاس و هنرمند در رابطه با روسری‌هایش گفته: «یکی از جاذبه‌های سفر برای من این است که به محله‌های پشت سایت‌های گردشگری شهرهای مختلف بروم تا با زندگی اصلی مردم محلی آن منطقه آَشنا شوم.»

نتیجه این امر ثبت عکس‌هایی از ترافیک‌های زیاد پاریس و آپارتمان‌های ملبورن بوده است.

در ادامه مطلب می‌توانید این روسری‌ها که هر کدام داستان یک سفر در خود دارند را مشاهده کنید. همراهمان باشید.

لنگرگاه صُوَیره  – مراکش (Essaouira, Morocco)

چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

صویره یک شهر گردشگری است و آن را از قدیم به عنوان یکی از بهترین لنگرگاه‌های کرانهٔ مراکش می‌شناختند.

توصیه توگود برای سفر به این لنگرگاه: پیشنهاد می‌کنم حتما در هتل آپارتمانی کنار اسکله به نام  Jacks اقامت کنید. من به طور شانسی این جا را پیدا کردم اما مکان خوبی بود؛ اتاق های بزرگ، راحت با طراحی مراکشی داشت و پشت دیوار دریا بود. تراس پشت‌بام این هتل، چشم‌انداز ۳۶۰ درجه به شهر و اسکله داشت و می شد قایق ها و ماهی گیرها را از آنجا تماشا کرد.

میدان دل کمپو در شهر سیه‌نا، ایتالیا (Siena, Italy)

هنر و گردشگری؛ چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

سیه‌نا شهری دیدنی در ناحیه توسکانی ایتالیا و نزدیک فلورانس است. از این شهر کوچک یک بزرگراه نیز می‌گذرد.

توصیه توگود برای سفر به میدان دل کمپو: سیه‌نا بسیار زیبا بود و من عاشق آنجا شدم. قدم زدن در میان خیابان‌های قدیمی که هیچ جای آن از صدها سال پیش تاکنون تغییری نکرده بود بسیار جذاب و دلفریب بود. پیشنهاد می‌کنم در میدان دل کمپو این شهر گشت بزنید و از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

میدان دل کمپو طراحی به شکل صدف دارد و سالانه دو بار میزبان مسابقات اسب‌سواری است. این میدان برای فواره‌های زیبایش شهرت دارد و تاریخچه ساخت آن به قرون وسطی می‌رسد.

خیابان شانزه لیزه در پاریس، فرانسه (Paris, France)

هنر و گردشگری؛ چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

خیابان شانزه‌لیزه (CHAMPS ÉLYSÉES) یکی از مشهورترین خیابان های دنیا و خیابانی اعیان‌نشین و از معابر اصلی شهر پاریس است. فرانسوی‌ها شانزلیزه را «زیباترین خیابان جهان» می‌دانند. این لقب بیهوده هم نیست زیرا در این خیابان انواع کافه تراس‌های معروف و فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر لوکس قرار دارند و همین باعث شده تا به یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان مشهور شود.

توصیه توگود برای سفر به خیابان شانزلیزه: غذا خوردن در کافه ها و رستوران های این خیابان یکی از لذت های دنیا است. پیشنهاد می‌کنم حتما به «کافه چاربن» بروید و همانند محلی‌ها از غذاهای سنتی پاریس نهایت لذت را ببرید. من در گوشه‌ای از این خیابان اقامت داشتم و هر شب هم در رستوران‌های متنوع آنجا شام خوردم.

اگر فرصت دارید حتما یک سر به بازار عتیقه فروشی پاریس و فروشگاه‌های آنتیک فروشی در ایستگاه مترو Porte de Clignancourt بروید.

در خیابان شانزه‌لیزه پاریس انواع بازارها و فروشگاه های قدیمی و لوکس قرار دارد و هر فردی حداقل یک بار باید از آن دیدن کند.

لندن، انگستان (London, England)

هنر و گردشگری؛ چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر بریتانیا در کنار رود تیمز قرار دارد. قدمت این شهر حدود دو هزار سال است و تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان برمی‌گردد. این شهر یکی از مراکز تجاری، مالی و فرهنگی عمده در جهان است و تأثیر فراوانی در سیاست، آموزش و پرورش، سرگرمی، رسانه‌ها، معماری و هنر دارد.

توصیه توگود برای سفر به لندن: یکی از تفریحات سرگرم کننده در شهر لندن گشت زدن در خیابان Portobello در صبح روز جمعه و سفارش قهوه و کروسان در کافه‌های این خیابان است. در روز جمعه در گوشه و کنار خیابان غرفه دست‌فروش‌ها برپاست و حال و هوای خاصی دارد.

لندن یکی از بهترین شهرهای دنیا برای خرید است و در آن مدل‌های بازارچه، فروشگاه های لوکس و پاساژهای گران قیمت وجود دارد.

آپارتمان های فیتزروی در ملبورن، استرالیا (Melbourne, Australia)

چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

ملبورن پایتخت فرهنگ و هنر و مد و ورزش استرالیاست و آن را با لقب «بوستانشهر» یاد می‌کنند. بد نیست بدانید بلندترین برج مسکونی جهان برج یوریکا (تا سال ۲۰۰۹)، پنج برج از شش آسمان خراش بلند استرالیا، بزرگ‌ترین کازینو و مجموعهٔ سرگرمی استرالیا، بزرگترین مرکز خرید استرالیا و نیمکرهٔ جنوبی، بزرگترین مجموعه نمایشگاهی و مرکز همایش نیمکرهٔ جنوبی، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گالری هنری استرالیا در این شهر قرار دارند.

توصیه توگود برای سفر به ملبورن: در خیابان Brunswick  واقع در شهر ملبورن در استرالیا می‌توانید آپارتمان‌های جذابی برای اقامت پیدا کنید. در این محله می‌توانید انواع غذاهای تایلندی را تست کنید و از موزیک خیابانی لذت ببرید. یکی از کافه‌های پشت‌بامی ملبورن در این خیابان واقع شده و سینمایی هم در خود دارد که بسیار جالب و هیجان‌انگیز است.

برلین، آلمان (Berlin, Germany)

چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

برلین بزرگ‌ترین شهر کشور آلمان است. یک سوم شهر برلین از جنگل، پارک، باغ، رود، کانال و دریاچه تشکیل شده‌است. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر نیز آن را به عنوان یکی از مراکز فرهنگی جهان تبدیل کرده‌است.

توصیه توگود برای سفر به برلین: دیوار برلین از جمله آثار مشهور این شهر آلمانی است. با قدم زدن در خیابان های این منطقه می توانید از نوع و سبک زندگی در برلین در طول جنگ سرد آگاه شوید.

رم، ایتالیا (Rome, Italy)

چاپ عکس‌های سفر روی روسری‌های ابریشمی زنانه

رُم پایتخت کشور ایتالیا، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است. رم به‌طور گسترده‌ای به عنوان پایتخت مد جهان شناخته می‌شود و اکثر خانه‌های لوکس مد و زنجیره‌های طلا و جواهر مانند بولگارری، فندی، لائورا بیاجوتی و بریونی دفاتر مرکیشان در این شهر واقع است.

در سال ۲۰۰۷ رم به عنوان یازدهمین مکان بازدید شده در جهان، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد. کشور واتیکان در درون شهر رم قرار گرفته‌است.

توصیه توگود برای سفر به رم: رم یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است و اقامت در این  شهر فوق العاده یکی از خوشحالی ها من به شمار می رود. به همین دلیل تصمیم گرفتم یکی از عکس های این شهر را روی روسری های ابریشمی چاپ کنم. یکی از بهترین مکان ها برای اقامت در رم، هتل Quirinale  است. یک پیتزافروشی کوچک و محلی در نزدیکی آن قرار دارد.

منبع: cntraveler
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود