نکاتی که باید قبل از اجاره یا خرید آپارتمان در پیروزی بدانید

نکاتی که باید قبل از اجاره یا خرید آپارتمان در پیروزی بدانید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در گذشته در زمان سلطنت قاجار، خیابان پیروزی به نام جاده دوشان تپه مشهور بود که از محدوده میدان شهدا (دروازه دوشان تپه) آغاز می‌شد و تا پای کوه‌ دوشان تپه در محدوده میدان شهید کلاهدوز کنونی ادامه داشت. در واقع دروازه شمال شرقی تهران به نام دروازه شمیران و دروازه شرقی به نام دروازه دولاب نام داشتند که راه رسیدن به جاده دوشان تپه بودند.

با سلطنت مظفرالدین شاه قاجار، دوشان تپه به فرح آباد تغییر نام داد که از دروازه دوشان تپه در میدان شهدا به سوی شرق می‌رفت و به فرح آباد و قصر فیروزه که باغی متعلق به شاهان قاجار بود، منتهی می‌شد. در واقع این مکان که از محله پیروزی فعلی عبور می‌کرد، به کوه سرسره هم مشهور بود. خیابان پیروزی که تا پیش از انقلاب اسلامی به نام نیروی هوایی خوانده می‌شد از مهمترین خیابان‌های دو محله فرح آباد و نیروی هوایی به شمار می‌رفت. تا اینکه در دهه‌های سی و چهل شمسی ساخت و ساز در این محدوده شروع شد و همچنان هم ادامه دارد. در دهه ۵۰ شمسی، پادگان نیروی هوایی موجب رونق این خیابان شد و در هنگامه انقلاب اسلامی سال ۵۷ وقایع مهمی در این خیابان روی داد که نقش به سزایی را در تحولات آن زمان ایفا کرد.

پیروزی کجاست؟

پیروزی در منطقه ۱۳ تهران در شرق پایتخت واقع شده است. این محله از سمت غرب به یکی از معروف‌ترین و پرحادثه‌ترین میادین تهران یعنی میدان شهدا (ژاله سابق) و از شرق به میدان شهید کلاهدوز منتهی می‌شود. ضمن اینکه خیابان پیروزی محله‌های قدیمی و معروفی به نام صد دستگاه، چهارصد دستگاه و پرستار را شامل می‌شود. اگر مایل به خرید آپارتمان در خیابان پیروزی هستید، یکی از نکات خوب این خیابان دسترسی به بزرگراه‌های تهران مانند امام علی (ع)، بسیج، یاسینی و خاوران است، بطوریکه با رسیدن به این بزرگراه‌ها به راحتی می‌توانید به سایر نقاط تهران برسید.

امکانات پیروزی

این محله به دلیل داشتن جمعیت زیادی که اکثرا هم خانواده‌هایی هستند که سال‌های زیادی است در این محله سکونت دارند و قدیمی این محله محسوب می‌شوند، از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. بطوریکه سالن‌های ورزشی متعدد، مراکز خرید فراوان، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی بسیاری در پیروزی بنا شده‌اند، همچنین مساجد و حسینیه‌های متعددی در پیروزی وجود دارند.

اگر گزینه خرید خانه در پیروزی را در ذهن دارید، خوب است بدانید که در صورت نیاز به مراکز درمانی می‌توانید علاوه بر درمانگاه‌های شبانه روزی به دو بیمارستان فجر و بعثت هم مراجعه کنید.

ساکنین این محله برای استفاده از حمل و نقل عمومی مشکلی ندارند، پیروزی علاوه بر ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس بی آر تی دارای چندین ایستگاه‌ مترو هم هست، بدین صورت که ایستگاه‌های مترو شهدا، ابن سینا، پیروزی، نبرد، نیروی هوایی و شهید کلاهدوز متعلق به محله پیروزی هستند.

پیشنهاد ما برای خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در پیروزی مراجعه به سایت دیوار است. شما می‌توانید در بخش املاک این سایت آنچه که مدنظرتان هست را در این محله یا سایر محلات جست و جو کنید تا موردی مناسب و هماهنگ با سلیقه خود را به راحتی در کمترین زمان پیدا کنید.

منبع: ویرلن
یک نظر

ورود

  • میم بهمن ۱۶, ۱۳۹۷

    سلام نکات خریدش کو؟ فقط توضیحات و تاریخچه محله پیروزی بود شایدم معنای نکات رو نویسنده نمیدونه 🙂