وسایل مورد نیاز کاشت ناخن ؛ از معرفی مواد تا دستگاه‌ها

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن ؛ از معرفی مواد تا دستگاه‌ها

تیپ و زیبایی خانم‌ها به چند فاکتور مختلف بستگی دارد که یکی از آنها ناخن است. اغلب خانم‌ها با لاک زدن سعی در زیباسازی دست و ناخن دارند اما بعضی هم به سراغ کاشت می‌روند.

کاشت ناخن در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته است و ازاین رو به عنوان یک منبع درآمد خوب هم می‌توان به آن تکیه کرد. اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید کاشت ناخن را یاد بگیرید شاید بد نباشد قبل از اقدام برای ثبت نام در دوره‌های آموزشی بدانید که به چه وسایل و ابزاری برای این کار نیاز خواهید داشت. برای این منظور تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن به صورت کلی به سه دسته تقسیم می شوند.

  1. مواد کاشت ناخن
  2. دستگاه های کاشت ناخن
  3. ابزار جانبی کاشت ناخن

مواد لازم برای کاشت ناخن با پودر

  1. ضد قارچ: ضد قارچ یا ضد عفونی کننده ناخن جهت جلوگیری از ایجاد قارچ زیر ناخن کاشت شده استفاده می شود. در صورتی که ناخن فرد مبتلا به قارچ گردد میتوان از محلول تیمول برای درمان قارچ ایجاد شده استفاده کرد.
  2. پرایمر کاشت ناخن: پرایمر محلولی با خاصیت چسبندگی است. این محلول جهت ایجاد چسبندگی بین ناخن و مواد استفاده می شود. پرایمر ها به طور کلی دارای ۳ نوع اسیدی، اسید متوسط و غیر اسیدی هستند. هر چقدر اسید پرایمر ناخن بیشتر باشد مقدار سوزش دست بیشتر می شود و میزان چسبندگی محصول بالا می رود. خوبی این امر این است که مواد بهتر به ناخن چسبیده و به اصطلاح هوا نمی افتد. پرایمر های اسیدی برای پوست های حساس توصیه نمی شوند چرا که سوزش زیاد باعث آزار مشتری می شود. نا گفته نماند در برخی از پرایمر های بدون اسید میزان چسبندگی نیز مناسب است و مشکلی ایجاد نمی شود.
  3. پودر کاشت ناخن: پودر کاشت ناخن برای تولید مواد ناخن استفاده می شود. این مواد از ترکیب پودر و محلول لیکوئید ایجاد می شود. پودر های کاشت ناخن در رنگ های متنوع تولید می شوند. رنگ های عمده موجود رنگ هلویی، رنگ صورتی (رنگ طبیعی ناخن)، رنگ سفید و رنگ شفاف هستند.
  4. لیکوئید کاشت ناخن: لیکوئید کاشت ناخن محلولی است که با ترکیب با پودر مواد تشکیل دهنده ناخن را می سازد. کیفیت لیکوئید بسیار در کیفیت نهایی کار تاثیر می گذارد. برخی از ناخن کاران از لیکوئید های دندان پزشکی ارزان قیمت برای کار کاشت ناخن استفاده می کنند که باعث زردی ناخن شده و بسیار شکننده است. همچنین بوی این لیکوئید ها بسیار تند و آزار دهنده است. عمده تفاوت لیکوئید ها به غیر از کیفیت در سرعت خشک شدن است. در کل لیکوئید ها در اصطلاح به سه دسته زود خشک، متوسط و دیر خشک تقسیم می شوند. انتخاب سرعت لیکوئید کاملا به راحتی ناخن کار بر می گردد. دیر خشک شدن لیکوئید باعث ایجاد فرصت بیشتر برای فرم دهی ناخن شده و زود خشک شدن آن باعث بالا رفتن سرعت کار می شود. معمولا برای تازه کارها لیکوئیدهای دیر خشک توصیه می شود.
  5. تاپ کات یا تاپ شاین: تاپ کات جهت ایجاد یک لایه محافظ بی رنگ و درخشنده استفاده می شود. تاپ شاین باعث می شود استحکام و زیبایی کار دو چندان شود. به این محصول تاپ کات، تاپ شاین، تاپ ژل و یا ژل آخر کار می گویند. استفاده تاپ ژل ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل و ژلیش ناخن است، ولی باید توجه داشته باشید که هر مدل از تاپ کات ها بر روی یکی از موارد ذکر شده استفاده می شود و ممکن است به طور مثال تاپ کاتی که بر روی کاشت پودر به خوبی می نشیند بر روی ژلیش بلند شده و یا ترک بخورد. البته تاپ کات هایی در بازار وجود دارند که می توان از آن ها بر روی کاشت پودر، کاشت ژل، ژلیش ناخن و یا حتی لاک معمولی نیز استفاده کرد، مانند برند های مولتی ژل و ترونی.

کاربرد پودرهای رنگی کاشت ناخن

  • کاربرد پودر هلویی کاشت ناخن: اصولا پودرهای هلویی کاشت به دلیل تیره بودن نصبی که دارند مناسب برای کاور کردن ناخن های آسیب دیده هستند، این پودر برای کاشت ناخن بیبی بومر نیز استفاده می شود.
  • کاربرد پودر سفید کاشت ناخن: پودر سفید جهت کاشت فرنچ و کاشت بیبی بومر ناخن استفاده می شود.
  • کاربرد پودر کلیر یا کریستالی کاشت ناخن: رنگ کلیر در پودرها به دلیل شفاف بودن روی دیزاین هایی نظیر مرمریت ، گل و … استفاده می شود، همچنین این پودر برای کاور کردن روی کاشت بیبی بومر و افرادی که به رنگ ناخن بی رنگ علاقه دارند مناسب است.
  • کاربرد پودر صورتی کاشت ناخن: پودرهای صورتی عمدتا در دو رنگ صورتی تیره و کمرنگ هستند، صورتی های کمرنگ همان رنگ طبیعی ناخن را داشته و برای کاشت ناخن با رنگ طبیعی استفاده می شوند. صورتی تیره کاربردی مانند رنگ هلویی دارد با این تفاوت که تناژ صورتی دارد.

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

مواد لازم برای کاشت ناخن با ژل

  1. ضد قارچ: توضیحات در قسمت مواد کاشت پودر آمده است.
  2. باندر ژل: باندر ژل محلولی است که باعث چسبندگی بین ژل کاشت و سطح ناخن می شود. باندر مانند پرایمر در کاشت پودر عمل می نماید.
  3. ژل اصلی کاشت: این محصول مواد اصلی ناخن را تشکیل می دهد. در کاشت ژل دیگر خبری از لیکوئید نیست و نیازی نیست مواد تشکیل دهنده ناخن از تزکیب با لیکوئید ساخته شود. کاشت ناخن با ژل سالم تر از پودر است ولی هزینه بالاتری نسبت به پودر دارد.
  4. تاپ کات یا تاپ شاین: توضیحات در قسمت مواد کاشت پودر آمده است.

دستگاه های برقی مورد نیاز برای کاشت ناخن

سوهان برقی ناخن: سوهان برقی یا همان میکروموتور اصلی ترین دستگاه برای کاشت ناخن است. سوهان برقی ها در بازار تنوع بسیار زیادی دارند و برند های حاضر در بازار از عمدتا ساخت کشور چین و یا کره هستند. اصلی ترین، پر هزینه ترین و مهم ترین قسمت از تهیه لوازم کاشت ناخن نیز مربوط به همین محصول است، چرا که این دستگاه از قیمت بالایی برخوردار بوده و انتخاب دستگاهی اشتیاه نه تنها منجر به تعویض و هزینه مجدد می شود حتی ممکن است به سلامت فرد نیز آسیب وارد کند.

دستگاه های ال ای دی، یو وی، ال ای دی – یو وی:

  • دستگاه یو وی: دستگاه های یو وی برای خشک کردن ژل استفاده می شوند. یو وی ها در حالت عادی در زمانی حدود ۲ دقهقه ژل را خشک می کنند. دستگاه های یو وی قادرند تمامی برند های ژل کاشت و ژلیش ناخن را خشک کنند.
  • دستگاه ال ای دی ناخن: دستگاه های ال ای دی ناخن با استفاده از لامپ های ال ای دی برای خشک کردن ژل کاشت و لاک ژل استفاده می شوند. زمان خشک کردن بسته به قدرت دستگاه بین ۵ ثانیه تا ۱ دقیقه عمل می کنند. تنها ایرادی که این دستگاه ها دارند این است که تمامی برند های ژل و لاک ژل را خشک نمی کنند.
  • دستگاه های ال ای دی – یو وی: جدید ترین نوع دستگاه ها در حال حاضر این نوع دستگاه است. این دستگاه ها با بهره گیری از لامپ های اس ام دی (لامپ های ترکیبی یو وی و ال ای دی) قادرند مواد ژل و لاک ژل را مانند دستگاه های ال ای دی بین ۵ ثانیه تا ۱ دقیقه خشک کنند با این تفاوت که تمامی برند ها را خشک می کننئ.
  • دستگاه لاک خشک کن یا پنکه: لاک های ساده تنها با جریان هوا خشک می شوند. دستگاه های لاک خشک کن و پنکه با ایجاد جریان باد باعث خشک شدن سریع تر لاک می شوند. برخی از دستگاه های لاک خشک کن قابلیت ایجاد باد گرم نیز دارند.
  • فن زیر دست: فن زیر دست با قرار گرفتن زیر دست مشتری برای جمع آوری خرده پودر موادهایی که در هنگام کار روی هوا پخش می شوند استفاده می شود، به این صورت که با مکش ذرات معلق را در کیسه ای جمع می کند.

وسایل مورد نیاز کاشت ناخن

ابزار جانبی کاشت ناخن

تنوع لوازم جانبی در کاشت ناخن بسیار زیاد است، به همین جهت اصلی ترین لوازم را معرفی می نماییم.

  1. قلم کاشت: قلم های کاشت ناخن بردو نوع هستند، قلم های کاشت پودر و کاشت ژل، قلم های کاشت پودر که از کیفیت خوبی ساخته شده باشند از موی طبیعی سمور هستند. قلم های ژل نیز از موی مصنوعی ساخته می شوند. توجه داشته باشید که ماندگاری قلم بسیار به نحوه نگهداری آن وابسته است.
  2. نیپر: نیپر جهت گرفتن پوست های اضافه دور ناخن (کوتیکول) در هنگام مانیکور استفاده می شود.
  3. کاتر: کاتر جهت بریدن اضافه تیپ استفاده می شود.
  4. عقب زن: عقب زن ناخن یا همان پوشر برای عقب زدن کوتیکول ناخن و جدا سازی آن از سطح ناخن در هنگام مانیکور استفاده می شود.
  5. سوهان دستی: سوهان دستی یا همان سوهان چوبی جهت سوهان کشی و فرم دهی ناخن استفاده شده و درجه زبری آن ها با یک عدد روی سوهان مشخص شده است، هرچقدر عدد روی سوهان کوچکتر باشد سوهان زبرتر است.

منبع: kajnail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود