با خواص بی‌نظیر روغن نارگیل آشنا شوید

با خواص بی‌نظیر روغن نارگیل آشنا شوید

روغن نارگیل از جمله موادی است که از خواص آن در بخش‌های زیادی از زندگی روزمره می‌توان بهره گرفت. اما از بارزترین فواید آن باید به بهبود مشکلات پوست و مو اشاره کرد.

برای اینکه با ویژگی‌های این روغن جامد و سفید رنگ بیشتر آشنا شوید توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.

فواید روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل برای مو: این روغن قرن‌هاست که برای سلامتی هر چه بیشتر موها و کمک به زیبایی آنها مورد استفاده بشر قرار دارد. از این روغن برای ساخت انواع مختلف ماسک مو یا نرم کننده مو استفاده می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای پوست: روغن نارگیل با قابلیت آبرسانی و تغذیه پوست به عنوان یک آبرسان طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل بهترین ماده برای پیشگیری از شکل‌گیری چین و چروک در پوست است. یعنی به زبان ساده، این روغن باعث جوان ماندن پوست می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای سیستم گوارش: چربی‌های مفید زیادی که در روغن نارگیل وجود دارند باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن می‌شود. همچنین مواد ضد میکروبی موجود در آن از شکل‌گیری عفونت و تحریکات ناشی از کاندیدا جلوگیری می‌کند.

منبع غنی چربی‌های سالم و مفید: بیش از ۵۰ درصد از چربی‌های موجود در روغن نارگیل را اسید لوریک تشکیل داده است. یعنی این طور می‌توان گفت که پس از شیر مادر، روغن نارگیل بیشترین میزان اسید لوریک را در خود دارد.

تقویت حافظه: تحقیقات علمی اخیر ثابت کرده روغن نارگیل در افزایش تمرکز و عملکرد مغز بسیار مفید است.

پشتیبانی از هورمون‌ها: روغن نارگیل  برخلاف دیگر چربی حاوی موادی است که به بهبود روند تولید هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن: روغن نارگیل همچنین خاصیت ضد قارچی، آنتی‌باکتریال و ضد ویروسی دارد که دلیلش وجود اسید کپریک، اسید لوریک و اسید کاپریلیک است.

بهترین روغن برای پخت‌وپز: ساختار روغن نارگیل به گونه‌ای است که در حرارت بالا به راحتی شکسته نمی‌شود، به راحتی بوی بد نمی‌گیرد و حاوی مواد مغذی فراوانی است. به همین خاطر برای پخت تخم‌مرغ، سرخ‌کردنی‌ها و غذاهای بدون غلات گزینه بسیار خوبی است.

به طور کلی باید گفت روغن نارگیل یک ابرغذا و منبع انرژی است که برای پخت غذا، درمان‌های طبیعی، زیبایی مو و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از روغن نارگیل می‌توانید برای تهیه مایونز خانگی استفاده کنید. با اضافه کردن آن به غذاها یا اسموتی‌ها انرژی روزانه خود را افزایش دهید. به جای روغن گیاهی در پخت‌وپز از آن استفاده کنید.

خواص روغن نارگیل

فواید سلامتی روغن نارگیل و موارد استفاده آن

  1. قدرت جذب کلسیم و منیزیوم را افزایش می‌دهد.
  2. سبب افزایش استحکام دندان‌ها می‌شود.
  3. منبع غذایی فوری برای افزایش انرژی بشمار می‌رود.
  4. روند کاهش وزن را تسریع می‌بخشد.
  5. اگر روزانه مصرف شود سبب بهبود کیفیت خواب می‌شود.
  6. چربی‌های مفید موجود در روغن نارگیل سبب از بین رفتن عفونت‌های پوستی و خوب شدن زخم‌ها می‌شود.
  7. اگر به طور مداوم روی پوست مالیده شود، از سلولیت پیشگیری می‌کند.
  8. مصرف روغن نارگیل سبب از بین رفتن اسهال می‌شود.
  9. روغن نارگیل همچنین سبب از بین رفتن خشکی پوست می‌شود. البته برای حصول این نتیجه باید هفته‌ای چهار بار روغن نارگیل روی پوست ماساژ داده شود.
  10. از روغن نارگیل می‌توانید به عنوان مرطوب کننده روزانه استفاده کنید.
  11. مواد آنتی‌باکتریال روغن نارگیل با بوی بد مبارزه می‌کند.

منبع: wellnessmama ، webmd
بدون نظر

ورود