قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مسابقات رویایی تا فینال متروپولیتانو

چه تیم هایی فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد؟

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مسابقات رویایی تا فینال متروپولیتانو

بازی های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به طور رسمی مشخص شدند. بعد از قرعه کشی روز جمعه، طرفداران فوتبال در نهایت ترسیمی کلی از مسابقات ۸ تیم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و مسیر راهیابی به فینالی که روز اول ژوئن (۱۱ خرداد ۹۸) در ورزشگاه متروپولیتانو، زمین خانگی تیم اتلتیکو مادرید اسپانیا، برگزار خواهد شد را دیدند. این قرعه کشی باعث شکل گیری ۴ رویارویی هیجان انگیز شده که یک فینال حساس تر از هر زمان دیگری را می تواند رقم بزند و در این مسیر برخی تیم ها که رقابت، دشمنی و کینه ای عمیق از یکدیگر دارند در مقابل هم قرار گرفته اند که نوید بازی هایی فراموش نشدنی را می دهند.

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ترتیب زیر است:

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

  • منچستر سیتی- تاتنهام
  • یوونتوس- آژاکس
  • بارسلونا- منچستر یونایتد
  • لیورپول- پورتو

دو مسابقه اول این مرحله روزهای ۹ و ۱۰ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۹۸) و بازی برگشت نیز هفته بعد و روزهای ۱۶ و ۱۷ آوریل (۲۷ و ۲۸ فروردین ۹۸) برگزار خواهد شد.

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بر اساس نظرسنجی های FiveThirtyEight’s SPI شانس تیم های منچسرسیتی، لیورپول، بارسلونا و یوونتوس برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بیشتر از رقیبان خود در مرحله یک چهارم نهایی است. در این نظرسنجی مشخص شده که لیورپول از بیشترین شانس برای شکست دادن پورتو و رسیدن به نیمه نهایی دارد، در حالی که غیرقابل پیش بینی ترین نتیجه مربوط به بازی تیم های آژاکس و یوونتوس بوده است.

تاتنهام-منچستر سیتی: بازی مرگ و زندگی

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی باعث شکل گیری بازی هایی هیجان انگیز شده اما بازی بین تیم های تاتنهام و منچستر سیتی مهم ترین و جنجالی ترین آن ها به نظر می رسد. تاتنهام و منچستر سیتی در کمتر از دو هفته ۳ بار در برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد و بازی این دو تیم در لیگ برتر جزیره در بین دو بازی رفت و برگشت تیم ها در لیگ قهرمانان اروپا قرار خواهد داشت. در تمام طول فصل به نظر می رسید که تاتنهام هاتسپر چالشی قابل توجه برای تیم های لیورپول و منچستر سیتی به منظور قرار گرفتن در صدر خواهد بود اما بعد از چند هفته سخت و دشوار، تاتنهام از صدر جدول لیگ برتر فاصله گرفته است. آیا تاتنهام موفق خواهد بود بازگشته و از منچستر سیتی انتقام سختی بگیرد؟

یوونتوس- آژاکس: غول کش می آید

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

یوونتوس در آستانه حذف در مرحله یک شانزدهم نهایی قرار داشت اما به لطف هت تریک کریستیانو رونالدو توانست نتیجه دیدار رفت را جبران کرده و از سد تیم اتلتیکو مادرید بگذرد. این باشگاه ایتالیایی میلیون ها دلار صرف آوردن رونالدو به تورین کرد تا دیگر در حسرت قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نباشد و چیزی کمتر از قهرمانی در این مسابقات به معنای شکست و خرج اضافه برای خریدن رونالدو خواهد بود. در مقابل تیم آژاکس که در بازی رفت برابر رئال مادرید علیرغم نمایش یک بازی بی نقص و با یک پنالتی بحث برانگیز و مردود شدن گل خود به این تیم باخته بود، در سانتیاگو برنابئو کاری کرد که بسیاری نتوانستند انجام دهند و تیم سانتیاگو سولاری را در هم کوبید تا حکم اخراج او و بازگشت زین الدین زیدان را امضا کند. بدین ترتیب آژاکس و بازیکنان جوان و دوست داشتنی اش به رویاپردازی هایی رئالی ها برای چهارمین قهرمانی پیاپی خود در اروپا پایان دادند. شکست دادن و حذف باشگاه قبلی و کنونی رونالدو در عرض یک ماه می تواند موفقیتی بزرگ برای این تیم هلندی باشد.

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

دو بازی دیگر این مرحله یعنی بازی تیم های لیورپول در مقابل پورتو و بارسلونا در برابر منچستر یونایتد نیز جذابیت های خاص خود را دارد و دو تیمی که از شانس کمتری برای بالا رفتن از این مرحله دارند (پورتو و منچستر یونایتد) می توانند از این رویارویی ها برای جبران تحقیرهای گذشته استفاده کنند یا بار دیگر شاهد گلباران شدن باشند.

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اگر چه تجربه نشان داده که در لیگ قهرمانان اروپا هر چیزی ممکن است اما تماشاگران دنیای فوتبال بدون در نظر گرفتن علایق شخصی شان به تیمی خاص دوست دارند ۴ تیم بزرگی که روی کاغذ نیز از بیشترین شانس برای برد بازی های این مرحله برخوردارند به مرحله نیمه نهایی برسند. قرار گرفتن منچستر سیتی مقابل یوونتوس و لیورپول برابر بارسلونا می تواند یک نیمه نهایی هیجان انگیز و بی سابقه را رقم بزند که چهار تیم برتر کنونی جهان را در نبردهایی بزرگ در مقابل یکدیگر قرار می دهد.

بهترین گزینه های برای فینال

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی روز گذشته مرحله یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث شده که امکان شکل گیری یک فینال رویایی به حداکثر برسد و می توان گفت هر دو تیمی که به متروپولیتانو بروند شاهد فینالی متفاوت خواهیم بود.

فینال رویایی ۱: بارسلونا و یوونتوس

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اکنون یک دهه است که دنیای فوتبال در مورد رقابت بین رونالدو و مسی است و همه بر سر برنده قطعی این رقابت توافق ندارند. بدون شک در سال های اخیر رونالدو عملکرد بهتری داشته است به خصوص وقتی پای لیگ قهرمانان اروپا در میان باشد. وی در سه سال گذشته کاپ قهرمانی این مسابقات را در دستان خود دیده اما تیم بارسلونا با حضور مسی نیز در سال های اخیر بارها باعث تحقیر تیم رئال مادرید و رونالدو شده است. در شرایطی که این دو فرازمینی امروز بیش از هر زمان دیگری به پایان سلطه خود بر دنیای فوتبال نزدیک هستند، دیدن یک بازی همه یا هیچ بین این دو می تواند یک ۹۰ دقیقه متفاوت و فراموش نشدنی باشد.

فینال رویایی ۲: منچستر سیتی و منچستر یونایتد

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رقیبان انگلیسی آن قدر از یکدیگر تنفر دارند که یوفا مجبور شده بازی های خانگی دو تیم را در دو هفته مجزا برگزار کند تا مطمئن شود که طرفداران دو تیم رقیب صلح نسبی موجود را بر هم نزنند. یک فینال لیگ قهرمانان بین دو تیم شهر منچستر می تواند پایانی باشد که هیچ تماشاگر فوتبالی نمی تواند از آن بگذرد.

فینال رویایی ۳: تاتنهام و لیورپول

چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

تاتنهام و لیورپول رقیبانی تاریخی نیستند اما بعد از تعقیب و گریز سال های اخیرشان در صدر جدول لیگ برتر یک تنفر و رقابت سالم بین آن ها شکل گرفته است. این دو تیم در یک ویژگی با هم اشتراک دارند و آن این است که در سال های اخیر علیرغم خوب بودن و بازی های تماشاگر پسند و قوی اما هیچگاه آن قدر بی نقص نبوده اند که بتوانند به جام معتبری دست پیدا کنند. برای هر یک از این دو تیم، جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا می تواند پایانی بر سال انتظار، وحشت و ناامیدی باشد و باعث آزاد شدن تمام احساسات فروخورده بازیکنان، طرفداران و مربیان این دو تیم در سال های گذشته شود.

شما نیز می توانید پیش بینی هایتان در این مورد را در بخش نظرات با روزیاتو و دیگر مخاطبان این رسانه به اشتراک بگذارید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود