محکومیت وزیر سابق کار و ۲ مدیر بانک سرمایه، به «۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی»

پرویز کاظمی ، علی بخشایش و محمد توسلی: ۳ اختلاسگر بانک سرمایه

محکومیت وزیر سابق کار و ۲ مدیر بانک سرمایه، به «۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی»

بانک سرمایه و اختلاس و حسین هدایتی و پرویز کاظمی. کلید واژه‌های جالب برای ابر اختلاسگران سال ۹۷. جشنواره حکم های طوفانی قوه قضاییه در نیمه دوم سال  ۹۷ که از اعدام سلطان ارز و سکه و قیر آغاز شده بود، با محاکمه چهره هایی چون حسین هدایتی (عابر بانک پرسپولیسی ها) و پرویز کاظمی (وزیر سابق کار دولت احمدی نژاد) و همدستانش ادامه یافت. دیشب، شب حکم های طوفانی بود. از عدم پخش برنامه ۹۰ پس از ۲۲ سال و صدور حکم برای اختلاسگران بزرگ بانک سرمایه.

جلسه پنجم رسیدگی به متهمان پرونده بانک سرمایه امروز دوشنبه (۲۷ اسفند) برگزار شده و سه مدیر سابق این بانک به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت دائم از مشاغل دولتی محکوم شده‌اند. این سه متهم علی بخشایش و محمدرضا توسلی، مدیران عامل سابق بانک سرمایه و پرویز کاظمی رئیس سابق هیات مدیره این بانک هستند.

آقای کاظمی در دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، وزیر رفاه بود. قاضی مسعودی مقام در رابطه با بقیه متهمان بانک سرمایه گفته است: آقای رضوی بعد از عید جلسه دادگاهشان انجام می‌شود و برای سایر مدیران و ارکان اعتباری هنوز پرونده از دادسرا ارسال نشده است.

سه متهم اصلی بانک سرمایه هیئت که همگی از مدیران این بانک بوده‌اند به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی ایران (از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی) و بیش از چهل مورد مشارکت در خیانت در امانت متهم شده‌اند. علی بخشایش به ۴۶ مورد و پرویز کاظمی به ۴۱ مورد خیانت در امانت متهم شده‌اند.

بانک سرمایه
علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمد رضا توسلی، ۳ ابر اختلاسگر بانک سرمایه در سال ۹۷ به ۲۰ سال زندان و رد مال محکوم شدند

به گفته نماینده دادستان پرویز کاظمی که از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۴ عضو هیات مدیره بانک سرمایه بوده ۴۶ فقره تسهیلات خارج از ضوابط و غیرمجاز به شرکت‌ها پرداخته که مبلغ آن ۲۴۸۸ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان اعلام شده است. بر اساس اعلام قوه قضاییه محمدرضا توسلی هم که در همین مدت (۱۳۹۱-۱۳۹۴) عضو هیات مدیره بانک سرمایه بوده ۴۰ فقره تسهیلات خارج از ضوابط و غیرمجاز به شرکت‌ها ( ۲۵۰۱ میلیارد و ۲۶۱ میلیون تومان) پرداخت کرده است.

قوه قضاییه ایران تخلفات بانک سرمایه را ابر فساد خوانده و نماینده دادستان گفته است در این رابطه ۱۴هزار میلیارد تومان با وجود ۴۰۰ متهم تا کنون شناسایی شده است. یکی از بدهکاران بانک سرمایه حسین هدایتی، از مدیران و سرمایه‌گذاران ورزشی، مالک باشگاه استیل آذین و از اعضای سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس است که بر اساس کیفرخواست صادره برای اعضای هیئت مدیره این بانک با پرداخت رشوه موفق به گرفتن نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه شده‌است.

سال پر فراز و نشیب ۹۷ با اتفاقات عجیبی همراه بود. سال سخت تحریمی نود و هشت هم حتما با اتفاقات جالب همراه خواهد بود. شمارش معکوس برای پایان اختلاس های حسین هدایتی، اولین اتفاق جالب اقتصادی در بهار ۹۸ خواهد بود. هر دم از این باغ بری می رسد . . . .

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود