با ۱۲ محصول طبیعی برای جوانسازی پوست آشنا شوید

با ۱۲ محصول طبیعی برای جوانسازی پوست آشنا شوید

داشتن پوست هموار و شاداب بخشی از زیبایی به شمار می آید. همین امر نیز سبب می شود که بسیاری از افراد خصوصا خانم ها به دنبال برطرف کردن لک ها و چروک های صورت خود باشند. در گذشته نیز برخی از راهکارهای مراقبت های خانگی را برای تان برشمردیم و عادات موثری را به شما خاطر نشان کردیم که با پیگیری آنها خواهید توانست به وضعیت پوست تان بهبود بخشیده و رضایت بیشتری نیز از ظاهر خود داشته باشید.

آنچه باید همواره به خاطر داشته باشید این است که عکس هایی که از شخصیت های مشهور و در فضاهای مجازی مشاهده می کنید پس از اعمال جراحی زیبایی و با به کارگیری تکنولوژی های متعددی ویرایش شده و اگر تصور می کنید که می توان حقیقا به آن اندازه از شفافی و همواری دست پیدا کرد باید به سراغ کارهای پرخطرتری از جمله انواع جراحی های پلاستیک بروید.

اگر هم به دنبال راهکارهای طبیعی و کم آسیب تری هستید تا پوست تان را جوانسازی کنید می توانید این مطلب را تا پایان پیگیری کرده و از موارد برشمرده شده که بدون آسیب نیز هستند بهره ببرید. با ما همراه باشید:

گوجه فرنگی

ff3

گوجه فرنگی یکی از بهترین ماسک های صورت است که می تواند خستگی، استرس و تیرگی پوست را برطرف سازد.

برش هایی از گوجه فرنگی را یک بار در هفته و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید با این کار پوست تان هموار، مرطوب و جوان می شود. اگر مبتلا به تورم های پوستی هستید، این کار را با آب گوجه فرنگی انجام دهید. برای بهتر شدن رنگ پوست صورت، از ماسک طبیعی گوشت گوجه فرنگی و روغن زیتون استفاده کنید.

سیب زمینی

2

سیب زمینی نیز برای جوانسازی پوست بسیار خوب  عمل می کند. با دارا بودن خاصیت ضدچروک به شفافیت و روشن شدن پوست تان کمک می کند.

لیمو

ff4

لیمو یکی از ترکیباتی است که سبب سفید شدن پوست و از بین بردن لک های پوستی و آکنه می شود. موجب هموار شدن پوست نیز می شود. به عنوان یک لوسیون و به صورت روزانه آن را روی پوست خود بمالید.

آلوورا

ff1

آلوورا را هم به صورت مایع و هم مستقیم از خود گیاه آن تهیه و روی پوست خود بمالید. با گذشت زمان نه چندان طولانی، متوجه تغییرات پوست خود خواهید شد. این ماده سبب درخشندگی سطح پوست تان می شود. آلوورا به از بین رفتن لکه های پوستی کمک می کند و التهابات حاصل از آکنه را نیز برطرف می سازد. برای سوختگی های سطحی نیز می توان از آن استفاده کرد.

از آب آلوورا به عنوان لوسیون استفاده کرده و هر روز آن را روی پوست خود بمالید. پالپ های آن را نیز له کرده و هفته ای یک بار و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

خیار

5

ماسک خیار نیز برای درمان آکنه بسیار مفید است. به علاوه خیار به جوانسازی پوست نیز کمک می کند.

برش های خیار را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این روش را هفته ای چند بار به کار ببرید.

جوش شیرین

6

جوش شیرین سبب جوانسازی پوست تان شده و سلول ها را برای ساخت انواع جدید آن آماده می سازد. بهتر است که آن را به تنهایی روی پوست خود قرار نداده و به عنوان ماسک یا اسکراب از آن استفاده کنید.

مقداری جوش شیرین را با روغن زیتون ترکیب کرده، به عنوان اسکراب و یک بار در هفته آن را بر روی صورت خود بمالید. برای تهیه ماسک نیز، یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق هم اندازه ماست طبیعی ترکیب کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. با این کار متوجه همواری، شفافیت و سفت شدن بافت های پوستی خواهید شد.

عسل

7

عسل نیز به عنوان یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی پوست به شمار می آید و مملو از مواد معدنی و ترکیبات مفید اورگانیک دیگری نیز است. به ساخت سلول های جوان نیز کمک می کند.

اگر به طور مداوم مصرف شود، در از بین بردن چروک ها نیز موثر خواهد بود اما این را نیز به خاطر بسپارید که در صورت ابتلا به حساسیت، عسل گزینه مناسبی برای شما به شمار نمی آید.

عسل را روی پوست صورت و گردن خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. برای ساخت ماسک ضد چروک می توانید اندکی عسل را با همان مقدار دارچین ترکیب کنید.

روغن نارگیل

8

روغن نارگیلی که تصفیه نشده باشد، برای مرطوب کردن و سفت کردن پوست موثر است. به علاوه سبب لایه برداری پوست شده و آن را صاف و هموار می سازد. مواد اورگانیک موجود در آن نیز سبب بهبود وضعیت پوست می شود. ظاهر پوست را جوان کرده و به شادابی پوست تان کمک می کند.

به آرامی لایه ضخیمی از روغن نارگیل را روی پوست قرار داده و پس از ۵ دقیقه آن را از روی صورت تان پاک کنید.

روغن زیتون

9

یکی از سلامت ترین و بی آسیب ترین راهکارها برای جوان نگه داشتن پوست، استفاده از روغن زیتون است. یک قطره روغن زیتون می تواند خاصیت ضدچروک، مرطوب کننده و هموار سازنده پوست را بر عهده داشته باشد. نکته مهمی که در مورد آن وجود دارد این است که به هیچ عنوان سبب بروز حساسیت نمی شود.

یک قطره روغن زیتون را صبح و عصر همچون لوسیون بر روی پوست مالیده و به جای کرم های ضدچروک آن را دور چشم خود بمالید. اندکی از این روغن را هر روز روی ماسک یا کرم روزانه خود قرار داده و استفاده کنید.

ویتامین ای

11

آیا می دانستید که کپسول های کوچک «ویتامین ای» که به راحتی می توانید از نزدیک ترین داروخانه محل زندگی خود تهیه کنید، سبب جوانسازی، بهبود وضعیت پوست و سفت و شفاف شدن آن می شود؟ می توانید برای مرطوب کردن صورت و لب ها از آن استفاده کنید.

روغن نسترن

12

روغن نسترن به عنوان اکسیری برای جوانسازی پوست به شمار می آید. اگر به صورت مداوم از آن استفاده کنید، به بهبود وضعیت چروک های اطراف چشم تان کمک می کند و نشانه های افزایش سن را نیز کاهش می دهد.

به جای استفاده از لوسیون همیشگی خود از یک قطره نسترن استفاده کنید. می توانید چند قطره از آن را به کرم یا ماسک روزانه خود نیز اضافه کنید.

شکر

14

شکر یکی از در دسترس ترین مواد طبیعی است که می توان از آن برای تهیه اسکراب و پاک سازی پوست استفاده کرد. با این کار لایه های مرده پوست از آن جدا شده و پوست هموار و درخشنده می شود. بنابراین صورت تان را اندکی مرطوب کنید و هفته ای یک بار روی آن شکر قرار دهید.

با انجام آنچه گفته شد و با به کارگیری مواد طبیعی، صورتی به همواری و درخشندگی یک کودک داشته باشید و از آن لذت ببرید.

یک نظر

ورود