سفر به «روستا ترسه»: بهشت پاراگلایدر در نگارستان ایران

تجربه هیجان زیاد در استان سرسبز گلستان

سفر به «روستا ترسه»: بهشت پاراگلایدر در نگارستان ایران

روستا ترسه در مینودشت استان گلستان، بهشت پاراگلایدر ایران است. جایی که با طبیعت دیدنی و سایت های پرواز  عالی، سالانه هزاران نفر را از سراسر کشور به سمت خود می‌کشد و بعضی آن را بهترین سایت پاراگلایدر خاورمیانه می دانند.

پرواز با پاراگلایدر نیازمند به آموزش و مهارت خاص و اخذ جواز و گواهینامه پرواز است و به همین خاطر، این منطقه از استان نگارستان ایران، برای پاراگلایدر بازها، منطقه خوش نام و شناخته شده به شمار می رود.

پرواز با پاراگلایدر، بسیار هیجان انگیز است و مخاطبان بسیاری دارد. مخصوصا اگر پرواز شما بر فراز جنگل ها و کوه های سرسبز باشد و شما با مناظری چشم نواز و باورنکردنی روبرو شوید.

استان گلستان، نگارستان دیدنی ایران، جشنوازه اقوام و سبک زندگی و فرهنگ ایران است و اگر شما میخواهید بخشی از واقعیت های جالب ایران زمین را شاهد باشید، به استان کمتر شناخته شده استان گلستان بروید. بهشت پرواز ایران در این استان قرار دارد و روستا ترسه یکی از مناطق پروازی به شمار می رود.

ورزش پاراگلایدر یا همان پرواز هواپیمای بدون موتور از جمله همین رشته هاست که علاوه بر نشاط و هیجان، اثرات مثبت و خوبی را برای فعالان و دوست داران این رشته به همراه دارد.پرواز با پاراگلایدر جدیدترین، زیباترین و ساده ترین روش پرواز است و این وسیله با بهره گیری از جریان هوا و وزن به پرواز درمی آید.

پاراگلایدر بال چتر مانندی است که به وسیله فشار باد شکل می گیرد و با دویدن از فراز تپه ها به طرف پایین به پرواز در می آید. جالب است بدانید که پرواز با پاراگلایدر نیاز به قدرت بدنی خاصی ندارد و تنها داشتن آمادگی جسمانی و شهامت لازم برای آن کفایت می  کند.

استان گلستان تنها نقطه کشور است که فعالان این رشته می توانند در تمامی فصول سال، در مناطق مختلف آن پرواز داشته باشند و این مهم، یک استثناء به شمار می آید. سایت هزارپیچ استان گلستان، دارای همه نوع شرایط پرواز بوده و به این تپه را امن ترین و فنی ترین تپه آموزش پرواز در گلستان میدانند. مدت زمانی است که این رشته از انحصار نیروهای نظامی خارج شده و به صورت انجمن در آمده است و به نام فدراسیون ورزش های هوایی در دوره های متفاوت از جمله پاراگلایدر و پاراموتور و کایت گلایدر فعالیت دارد.

پاراگلایدر بازها را در هشتگ پاراگلایدر دنبال کنید

معمولا افراد دوره های آموزشی ۳ تا ۶ ماهه (دوره های سه ماهه در تپه های کم ارتفاع و سه ماه دوم در ارتفاعات بلند) مراحل مقدماتی، متوسطه و پیشرفته را می‌گذرانند. این رشته ورزشی علاوه بر هیجان و نشاط، نوعی اشتغال زایی و منبع کسب درآمد نیز محسوب می شود و از آن برای دوره های مختلف عکاسی، فیلم برداری، تبلیغات و حتی حمل مسافر و گردشگر با تورهای قابلیت دو نفره در حمل و نقل هوایی می‌توان بهره برد که ظرفیت خوبی برای گردشگری استان گلستان به  شمار می آید.

هر ساله مسابقات پاراگلایدر در این منطقه برگزار می شود
گردشگران خارجی آماده پرواز در روستا ترسه

روستا ترسه را با هشتگ پاراگلایدر در اینستاگرام جستجو کنید

گشتی در روستا ترسه

روستای ترسه از توابع بخش کوهسارات به مرکزیت دوزین شهرستان مینودشت و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵جمعیت آن ۵۹۰نفر (۱۴۹خانوار) است. این روستا تا مرکز شهرستان مینودشت ۳۰ کیلومتر فاصله دارد، روستای ترسه از سمت جنوب شرقی با روستاهای استان سمنان همجوار بوده و آن را زیباترین  سایت پروازی خاورمیانه می دانند.

برای رفتن به این مکان بایداز مینودشت، جاده تنگه چهل چای را ادامه داد و از روستای قلعه قافه نیز گذشت تا به این منطقه سر سبز و مرتفع رسید. داری آب و هوای معتدل کوهستانی با بادهای فصلی که بیشتر در فصول پاییز و زمستان می وزد و بهار و تابستان بسیار زیبا و خوش آب و هوایی دارد. روستای ترسه با ۸۴۵ نفر جمعیت با گویش فارسی محلی سخن می گویند.

پاراگلایدر
پرواز با پاراگلایدر بر فراز طبیعت دیدنی روستا ترسه استان گلستان
طبیعت بی نظیر استان گلستان از چشم مسافر پاراگلایدر

سایت بین المللی پاراگرایدر از جاذبه های مهم این روستا به شمار می آید که سالانه چندین مسابقه در غالب فستیوال های بهاره و تابستانه، مسابقات کشوری، انتخابی تیم ملی و هدف زنی و ارتفاع در ایتن سایت برگزار می شود. علاوه بر پاراگلایدر که سالنه توریست های زیادی را به خود جذب می کند، منابع طبیعی بکر و دست نخورده این روستا نیز در جذب گردشگر و توریست کمک شایانی نموده است. از این منابع می توان به چشمه و رودخانه گرو، کوه خواجه قنبر، کوه باقاتو و مقعۀ سلمان و چشمه میزو و رود آن که به همراه رود گرو هر دو از سرچشمه های رودخانۀ چهل جای و گرگانرود اشاره کرد.

نان و غذای محلی، ظرفیت خوشمزه روستا ترسه مینودشت نگارستان ایران است

روستای ترسه در بخش کشاورزی و باغداری هم مثال زدنی ست؛ چرا که در این روستا محصولات باغی از قبیل گلابی، سیب وگردو بصورت عمده تولید می شود و باغات محصولاتی مانند فندق، هلو، گیلاس، آلبالو، انگور و انار و … هم در حال توسعه  است.

اگر عاشق پاراگلایدر هستید و مسافر این روستای سرسبز و زیبا شدید، تصاویر خود را از طریق کانال های روزیاتو در تلگرام و اینستاگرام ارسال کنید. اگر شما هم  تجربه پاراگلایدر سواری دارید، تجربیات خود را از طریق کامنت در اختیار ما قرار دهید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • سپیده فروردین ۷, ۱۳۹۸

    سلام و وقت بخیر، ببخشید من ۱سال و یک ماه بیمه دارم میخواسم ببینم حقوق بیکاریم چقدر میشه و چند ماه بهم تعلق میگیره؟

    • علی زمانی فروردین ۷, ۱۳۹۸

      سلام سپیده خانم
      اگر چه روستاگردی ربطی به بیمه بیکاری نداره 🙂 اما باید خدمت شما عرض کنیم که بیمه بیکاری شما حداکثر ۱۲ ماه خواهد بود. مبلغش، حداقل حقوق پایه سال ۹۸ است.