«دهم فروردین سال ۹۸»: ترکیب استقلال و پرسپولیس در شهرآورد امروز

برنده نخستین بازی سرخابی ها در سال جدید کیست؟

«دهم فروردین سال ۹۸»: ترکیب استقلال و پرسپولیس در شهرآورد امروز

امروز ساعت ۴ عصر، نخستین شهرآورد پایتخت در سال ۹۸ برگزار می شود.

ترکیب استقلالی

استقلال امروز می تواند در صورت پیروزی برابر پرسپولیس صدر جدول را از این تیم پس بگیرد اما آبی ها برای این بازی وریا غفوری، محمد دانشگر، طارق همام و الهیار صیادمنش را در اختیار ندارد و این موضوع به بزرگترین دغدغه شفر تبدیل شده است.

در بازی امروز مهدی رحمتی در درون دروازه استقلال تلاش می کند تا سیزدهمین بازی فصل خود را در حساس ترین بازی ممکن به ثبت برساند. در غیاب وریا غفوری، منتظری به پست دفاع راست استقلال منتقل شده است و شفر ترجیح داده به جای دانشگر از آرمین سهرابیان در کنار روزبه چشمی در پست دفاع وسط استفاده کند.

علی کریمی و فرشید باقری امروز زوج طلایی استقلال را در پست هافبک دفاعی تشکیل می دهند و فرشید اسماعیلی، پاتوسی و ایسما ۳ بازیکنی هستند که تلاش می کنند منشا را در نوک خط حمله تغذیه کنند.

ترکیب استقلال در بازی برابر پرسپولیس به شرح زیر است: مهدی رحمتی، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، پژمان منتظری، میلاد زکی پور، علی کریمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی، ایسما و گادوین منشا

ترکیب پرسپولیسی ها

سرمربی کروات پرسپولیس ترکیبی متفاوت نسبت به گمانه زنی های قبلی را برای دربی ۸۹ برابر استقلال انتخاب کرده است. او در بازی امروز علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا،احمد نورالهی، سروش رفیعی، مهدی ترابی، علی علیپور، ماریو بودیمیر را در ترکیب یازده نفره قرار داده است.

نکته جالب این ترکیب حضور سروش رفیعی و ماریو بودیمیر در ترکیب یازده نفره اصلی است که به نظر می رسید جای این دو بازیکن از سایر نفرات حاضر در فهرست هجده نفره مثل بشار رسن و سیامک نعمتی استفاده شود. با توجه به ترکیبی که برانکو برای این مسابقه انتخاب کرده به نظر می رسد او با ترکیبی نسبتا هجومی تیمش را کسب سه امتیاز این دربی حساس انتخاب کرده است.

دروازه و دفاع؛ قابل پیش بینی

حضور علیرضا بیرانوند و ترکیب چهارنفره خط دفاعی پرسپولیس قبل از دربی قابل پیش بینی ترین بخش ترکیب پرسپولیس به حساب می آمد. با توجه به مصدومیت هایی که پرسپولیسی ها در خط دفاع داشتند و از طرفی بازی های خوب ترکیب چهارنفره سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری و مهدی شیری در هفته های اخیر برای پرسپولیس باعث شد که تقریبا ترکیب این خط از قبل مشخص باشد.

کمال و نوراللهی؛ نقش های متفاوت

کمال کامیابی نیا در این فصل هم هافبک دفاعی اصلی پرسپولیس در ترکیب مورد نظر برانکو است. او در بازی با استقلال هم احتمالا تنها هافبک تدافعی این تیم خواهد بود و باید یک جنگ تمام عیار را با هافبک های تکنیکی استقلال داشته باشد. در حالی که استقلال با دو هافبک دفاعی بازی می کند مسئولیت کمال در این دربی سنگین تر هم هست. او در این فصل در زمانی که تیم توپ دارد در بین دو دفاع مرکزی پرسپولیس بازی می کند. باید دید شرح وظایف این بازیکن در دربی با بازی های قبلی تفاوت دارد یا نه؟

اما احمد نوراللهی که در فصل گذشته و در سیستم ۲-۴-۴ خطی پرسپولیس اکثر مواقع در کنار کامیابی نیا و یا در سیستم تک هافبک دفاعی به عنوان هافبک دفاعی بازی می کرد اما برانکو در هفته های اخیر از احمد نوراللهی به عنوان هافبک راست بازی می گیرد.

بازگشت سروش سربزنگاه

اما یکی از سورپرایزهای ترکیب امروز پرسپولیس حضور ثابت سروش رفیعی در ترکیب تیم است. سروش در نیم فصل دوم و با وجود دوری چند ماهه اش از فوتبال کمی از روزهای اوج فاصله داشت و برانکو بیشتر بشاررسن را به او ترجیح می داد. اما حضور بشار در تیم ملی عراق و بازگشت دیرهنگامش به تمرینات باعث شد تا شماره هفت محبوب سرخ ها یک دربی دیگر را تجربه کند. رفیعی اگر روی فرم باشد می تواند نقش رهبر بازی تهاجمی پرسپولیس را به عهده بگیرد.

دو مهاجم برای حمله به استقلال

برخی گمانه زنی ها به گونه ای بود که تصور می شد برانکو مهاجم کروات تیمش را در ترکیب اصلی دربی بازی ندهد اما پروفسور در این بازی بودیمیر و علیپور را همزمان در خط حمله پرسپولیس به بازی گرفت تا نشان دهد هدفش در این بازی کسب سه امتیاز است.

به امید یک بازی خوب 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود