انتقاد وزیر کشور از انتقاد «مهران مدیری»: حق با کیست؟

سانسور انتقادات مهران مدیری در بازپخش «دورهمی»

انتقاد وزیر کشور از انتقاد «مهران مدیری»: حق با کیست؟

کنایه مهران مدیری، مجری برنامه دورهمی شبکه نسیم به مسئولان غافل گیر شده در سیل های اخیر نوروزی ایران، همچنان بازتاب های گسترده ای در رسانه ها دارد. دامنه بازتاب ها، حتی به جلسات رسمی مسئولان نیز کشیده شده است. در تازه ترین واکنش ها به انتقادات مهران مدیری درباره ضعف مدیریت بحران در کشور، وزیر کشور، خواستار برخورد رییس صدا و سیما با وی شد.

این برای چندمین بار در سال  های اخیر است که مسئولان دولتی، مهران مدیری را در سیبل انتقادات خود قرار می دهند. اگر چه مهران مدیری، طنز پرداز معروف و هنرپیشه سینما و تلویزیون، مصداق بارز «منتقدین انتقادگریز» است و او را باید در کنار نام‌هایی چون: علی دایی، علی کریمی، ترلان پروانه، مهناز افشار، مسعود فراستی و بسیاری از مسئولان قرار داد، اما به هر حال، انتقاد واقعی، مستند و مستدل، از طرف هر شخصیت حقیقی یا حقوقی کشور که بیان شود، خلاف عقل و نقل و شرع نیست.

اینکه بخشی از مدیریت بحران در کشور، در برابر سیلاب ها، در کمال ناباوری، غافل گیر شد و هزاران میلیارد تومان خسارت به اقتصاد ملی وارد شد، جای تردید ندارد. اینکه مدیریت بحران در کشور همچنان علمی، حرفه ای و در حالت آماده باش کامل نیست هم جای تردید ندارد. اینکه اگر سپاه و ارتش و بسیج نبود، عمق فاجعه سیلاب در نیمه غربی کشور، خانواده های بسیاری را عزادار میکرد هم، جای تردید ندارد. اما گویا وزیر محترم کشور که بارها درخواست استیضاح وی توسط نمایندگان مجلس دهم ، از دستور کار خارج شده است، تحمل کمی دارد و انتقادات را ناروا می‌داند، خلاف تدبیر حرکت می‌کند.

وزارت کشور، سازمان انرژی اتمی نیست که دانش و سواد عمومی درباره کارکردها و فعالیت ها و ماموریت های ان، ناچیز باشد. فعالیت‌های استانداران، بخشداران، دهیاران و سایر مسئولان وزارت کشور در ۳۱ استان، در رصد لحظه ای قرار داشته و انتظارات از این مجموعه بسیار بالاست. لذا، تعامل گسترده با مردم و ارتقا سطح تحمل، اولین خواسته جامعه از مسئولان وزارت کشور است.

مهران مدیری
سانسور انتقادات مهران مدیری در بخش اول دورهمی در سال ۱۳۹۸ در بازپخش

داستان مهران و وزیر کشور

وزیر کشور درباره انتقادها گفته بود: برخی خبرها و گزارش‌ها بی‌انصافی است. هر چند که می‌گوییم برای خدا و رضای مردم کار می‌کنیم اما وقتی جعل و دروغ در فضای مجازی به خدمات‌رسانی یک نهاد نسبت داده می‌شود همه را بی‌انگیزه می‌کند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به یکی از برنامه‌های اخیر صدا و سیما که در آن مجری با لحنی تمسخر آمیز عملکرد مسئولان درامداد رسانی به سیل زدگان و مهار سیل را زیر سوال برد، تصریح کرد: واقعا نمی‌دانم از چه زمانی مسخره، تحقیر، بی‌اعتماد و ناامید کردن مردم و توهین به مسئولانی که برخاسته از رای مردم هستند هنر شده است؟!

عذرخواهی فایده‌ای ندارد و حتما رئیس صدا و سیما باید برخورد کند. عده‌ای هم شروع به کف زدن برای این فرد می‌کنند که از کار وی نیز بدتر است. رحمانی‌فضلی با بیان اینکه آن شب عده‌ای در سیل گرفتار بودند، اضافه کرد: کشور ماسیل خیز است؛ مگر دولت و مسئولان سیل را آورده‌اند؟!

تمام کشور پای کار آمده‌اند اما یک آقایی به اسم هنر می‌رود و همه را مسخره می‌کند و حضار هم کف می‌زنند.

 ببینید: حکایت منتقدان انتقاد گریز در ایران

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • مجید فروردین ۱۷, ۱۳۹۸

    رییس آقای رحمانی فضلی (حسن روحانی) کجا بود؟
    قشم در حال جت اسکی؟
    البته شایع شده ایشون خارج از کشور حضور داشتن!
    وگرنه چرا رئیس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور ده روز بعد از این همه سیل و مصیبت تازه بیاد تهران و جلسه بگیره و سخنرانی کنه!
    آخرشم به جای تشکر از سپاه و ارتش، شروع کنه غر زدن بهشون!

  • نیما فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

    روحانی وتمامی وزرا دزد هستند.اونها نیومدن که برای مردم کار کنند.بلکه اومدن جیب خودشون و بچه هاشون و نوه ونتیجه هاشون و صد نسل بعد خودشون رو تامین کنند.کلید روحانی به جای اینکه مسایل رو حل کنه برعکس درها رو قفل کرد.الان کشور از بین رفته مطمین باشید با این وضع اگه پیش بره دلار میرسه ۱۲۰ هزار تومن.این به اصطلاح مسوولان ایران رو به خاک سیاه می شونند.باید مردم روبروشون وایسن و نزارن هر غلطی دلشون بخان بکنن به همین خاطره که از مهران مدیری عصبانی شدن.

  • کریم فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

    مدیری حرف حق زد , حرف حق هم تلخه, چیزی که معلومه اینه که دولت روحانی هیچ برنامه ای اداره کشور نداره, بخاطر همین با کوچکترین انتقاد از کوره در میره
    یه جوک قشنگ هست که میگه” پناه میبرم به خدا از بستن دهان منتقدان و شکستن قلم ها و استبداد رای”