ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ چه کسانی هستند؟

ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۹ چه کسانی هستند؟

هر زمان که یک مرد ثروتمند تصمیم بگیرد از همسرش جدا شود، جایگاه زنان ثروتمند جهان جابه‌جا می‌شود.

این اتفاق در اواخر هفته گذشته رخ داد؛ بنیانگذار کمپانی مشهور آمازون یعنی جف بزوس و همسرش مکنزی به طور توافقی از یکدیگر جدا شدند.

این زوج خبر جدایی‌شان را روز چهارشنبه (۹ ژانویه) در بیانیه‌ای مشترک در توییتر اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: «پس از یک دوره طولانی تجربه عاشقانه و یک دوره آزمایشی جدایی، ما تصمیم گرفتیم که طلاق بگیریم و بقیه زندگی‌مان را به عنوان دوست ادامه دهیم.»

این زوج همچنین در بیانیه طلاق گفتند: «ما خیلی خوش‌شانس بودیم که یکدیگر را پیدا کردیم و شکرگزار تمام سال‌هایی هستیم که باهم گذراندیم. حتی اگر می‌دانستیم که بعد از ۲۵ سال جدا می‌شویم هم تمام آن‌ کارها را انجام می‌دادیم. ما به عنوان زن و شوهر زندگی فوق‌العاده‌ای داشتیم و یک آینده جذاب هم پیش روی ما است. با این که عنوان‌ها تفاوت خواهد کرد اما ما به عنوان یک خانواده و دوستانی عزیز می‌مانیم.»

مکنزی بزوس به واسطه طلاق می‌تواند حدود ۴ درصد از سهام یکی از بزرگ‌ترین غول‌های خرده‌فروشی آنلاین جهان را مالک شود که ارزش آن رقم هنگفتی معادل ۳۵.۶ میلیارد دلار است. همین امر او را در جایگاه سومین زن ثروتمند جهان و بیست‌وچهارمین انسان ثروتمند جهان قرار داده است.

مکنزی بزوس ۴۸ ساله رمان‌نویس است و کتاب‌های آزمایش لوتر آلبرایت (۲۰۰۵) و دام‌ها (۲۰۱۳) را نوشته است.

شاید برایتان جالب باشد تا با دیگر زنان متمول جهان هم آشنا شوید. برای این منظور از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با روزیاتو همراه باشید.

۱- فرانسوا بتانکور می‌یر (Françoise Bettencourt-Meyers)

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

دارایی خالص: ۴۹.۳ میلیارددلار

به گزارش مجله فوربس خانم می‌یر پانزدهمین فرد ثروتمند جهان است.

او کیست؟

وارث فرانسوی بزرگترین تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان یعنی شرکت لورئال است که به همراه خانواده‌اش ۳۳ درصد سهام این کمپانی را داراست.

لیلیان بتانکور، سهام‌دار و مالک اصلی شرکت لورئال، مادر فرانسوا بود و پس از درگذشتش در سال ۲۰۱۷ در سن ۹۴ سالگی، فرانسوای ۶۵ ساله مالک تمام ثروت او شد.

فرانسوا بتانکور می‌یر نویسنده نیز هست و کتاب‌هایی با مضامین خدایان یونان باستان و ارتباط دین یهودی و مسیحی به چاپ رسانده است.

۲- آلیس والتون (Alice Walton)

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

دارایی خالص: ۴۴.۴ میلیارد دلار

به گزارش مجله فوربس خانم والتون هفدهمین انسان ثروتمند جهان است.

او کیست؟

آلیس والتون ۶۹ ساله دختر سم والتون، بنیانگذار غول سوپرمارکت‌های آمریکایی یعنی والمارت است. او برخلاف دو برادر خود از بیزینس خانوادگی فاصله گرفت، تمرکز اصلی خود را روی هنر گذاشت و اکنون مدیرعامل موزه هنر کریستال بریج در بنتونویی در ایالت آرکانزاس آمریکا شد.

آلیس لوئیس والتون تاجر و نیکوکار آمریکایی و دانش آموخته دانشگاه ترینیتی است.

۳- مکنزی بزوس (MacKenzie Bezos)

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

دارایی خالص: حداقل ۳۶.۵ میلیارد دلار

این رقم فقط دارایی او از سهام کمپانی آمازون است اما بدون شک ثروت و سرمایه این خانم بسیار بیشتر از این رقم است.

او کیست؟

مکنزی ۴۸ ساله ۴ فرزند از بنیانگذار شرکت آمازون دارد. جف و مکنزی بزوس در سال ۱۹۹۳ میلادی با یکدیگر ازدواج کردند. مکنزی یکی از اولین کارمندان کمپانی آمازون و به عنوان حسابدار در آن شرکت مشغول کار بود. وی همچنین دو کتاب تخیلی نیز نوشته که با استقبال زیادی از طرف مخاطبان مواجه شد. معلم نویسندگی مکنزی در آن زمان اعلام کرده بود که او یکی از بهترین دانش‌آموزان اوست.

خانم بزوس با نام خانوادگی Tuttle یک موسسه ضد قلدری نیز به نام Bystander Revolution راه‌اندازی کرده است که به آموزش و انتشار عادت‌های ساده‌ای همچون مهربانی، شهامت و انگیزه می‌پردازد.

۴-  ژاکلین مارس (Jacqueline Mars)

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

دارایی خالص: ۲۳.۹ میلیارد دلار

سی و سومین فرد ثروتمند جهان است و تا قبل از طلاق بزوس‌ها سومین زن ثروتمند جهان بود.

او کیست؟

مارس ۷۹ ساله مالک یک‌سوم کمپانی شیرینی‌سازی آمریکایی مارس اینکورپوریتد است. این شرکت که شکلات‌های خوشمزه مارس را تولید می‌کند در سال ۱۹۱۱ میلادی توسط پدربزرگ ژاکلین یعنی فرانک مارس تاسیس شد. این خانم به مدت ۲۰ سال و تا سال ۲۰۱۶ میلادی در این شرکت و به عنوان یکی از اعضای هئیت مدیره مشغول کار بود.

ژاکلین مارس در حال حاضر به عنوان نیکوکار در آرشیو ملی و اپرای ملی واشنگتن مشغول کار است. یکی از واقعیت‌های جالبی که شاید در مورد شرکت مارس ندانید این است که بزرگ‌ترین تولیدکننده غذای حیوانات در سراسر آمریکاست.

۵- یانگ هویان (Yan Huiyan)

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

دارایی خالص:۲۲.۱ میلیارد دلار

این دارایی او را به ثروتمندترین زن چینی و چهل و دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل کرده است.

او کیست؟

یانگ هویان ۳۷ ساله در حال حاضر به‌عنوان مالک اصلی هولدینگ کانتری گاردن فعالیت می‌کند. کانتری گاردن شرکت املاک و مستغلات چینی است که در زمینه سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز زیرساخت‌های شهری و صنعتی فعالیت می‌کند.

بر اساس وب‌سایت رسمی این کمپانی، کانتری گاردن در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان سومین شرکت بزرگ توسعه املاک و مستغلات در جهان معرفی شد. خانم هویان از دانشگاه ایالتی اوهایو فارغ‌التحصیل شده است و بخش بزرگی از سهم ۵۷ درصدی خود را از پدرش به ارث برده است.

۶- زوزانه کلاتن (Susanne Klatten)

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

دارایی خالص: ۲۱ میلیارد دلار

او چهل و ششمین فرد ثروتمند جهان است.

او کیست؟

دومین زن اروپایی این لیست، کلاتن ۵۶ ساله و اهل آلمان است که ترکیبی از صنایع خودروسازی و داروسازی پدیدآورنده ثروت هنگفت او هستند.

زوزانه کلاتن ۵۰ درصد از دارایی کمپانی Altana AG را از والدین خود به ارث برده و همراه با برادرش حدود ۵۰ درصد سهام کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و را نیز داراست.

۷- لورن پاول جابز (Laurene Powell Jobs)

ثروتمندترین زنان جهان در سال 2019

دارایی خالص: ۱۸.۶ میلیارد دلار

لورن پاول جابز پنجاه و چهارمین فرد ثروتمند جهان است.

او کیست؟

بیوه‌ی بنیانگذار اپل، استیو جابز، به همراه خانواده‌اش ۲۰ میلیارد دلار از سهام اپل و دیزنی را به ارث برد. پس از آن، این خانم ۵۵ ساله بخشی از سرمایه خود را در رسانه‌ها سرمایه‌گذاری کرد و سهام بزرگی از مجله آتلانتیک را خریداری کرد. همچنین در نشریه‌های مستقل مادِر جونز و پروپاپلیکا نیز سرمایه‌گذاری نمود.

خانم جابز همچنین گوشه‌ای از دارایی خود را در مدرسه برنامه‌نویسی و راه‌اندازی موسسه Emerson Collective صرف کرد که در زمینه مهاجرت و تحصیل فعالیت می‌کند.

در می سال ۲۰۱۸ میلادی، لورن پاول جابز ۱۶ میلیون دلار از ثروت خود را به خرید عمارت ۶ اتاق خوابه در سان‌فرانسیسکو اختصاص داد که چشم‌اندازی به پل گلدن گیت داشت.

منبع: bbc
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود