سختکوشی و استرس کاری رییس جمهور کره جنوبی به قیمت از دست دادن ۱۲ دندان

سختکوشی و استرس کاری رییس جمهور کره جنوبی به قیمت از دست دادن ۱۲ دندان

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی، در حال رهبری کردن عصری از روابط گرم، به شکلی بی سابقه و تاریخی، با همسایه هسته ایش، کره شمالی، و یکی از بزرگ ترین مذاکرات هسته ای و نظامی در تاریخ است. اما فشار زندگی کاری در سئول باعث شده که وی به خاطر استرس تعداد زیادی از دندان هایش را از دست بدهد، رویه ای که برای کارها و مشاغل بزرگ در کره جنوبی چیز عجیبی به نظر می رسد. رافال تومانسکی، نماینده رسانه بیزینس اینسایدر در لهستان، ملاقاتی با میرا سان، سفیر کره جنوبی در ورشو، داشته که در آن وی از حجم بالای کاری و خسته کننده بودن آن در حکومت سئول می گوید. سان که اولین مصاحبه خود با رسانه های خارجی در ۱۲ سال اخیر را انجام داده به تومانسکی می گوید که در روزگاری که وی به عنوان سخنگوی روه موو هیون، رییس جمهور سابق کره جنوبی، خدمت می کرد، شناخت خوبی از رییس جمهور کنونی کشورش یافته است.

فرهنگ و ساعات کاری در کره جنوبی

سان در این باره می گوید: «خدمت ما کمی بیشتر از یک سال همزمان شد و وقتی که من دفتر ریاست جمهوری را ترک کردم او به عنوان رییس کارکنان رییس جمهور روه انتخاب شده بود. وقتی که کار در کاخ آبی را آغاز کردم به من گفته شد که دستیار رییس جمهور بودن کار بسیار دشواری است، هم از لحاظ روحی و هم فیزیکی و بیشتر از یک سال و نیم نیز طول نخواهد کشید». برای مقایسه باید بدانید که دوره ریاست جمهوری در کره جنوبی ۵ ساله است اما به سان گفته شده بود که وی تنها حدود یک سال در سمت مشاور رییس جمهور باقی خواهد ماند.

فرهنگ و ساعات کاری در کره جنوبی

سان در ادامه می گوید: «ایمپلنت های دندانی یکی از نشانه های طاقت فرسا بودن این کار است. رییس جمهور مون روزگاری که برای رییس جمهور روه کار می کرد ۱۰ عدد از دندان هایش را به طور یکجا کشیده است و در زمان ریاست جمهوری نیز دو دندان دیگر خود را کشید. من هیچ کدام از دندان هایم را از دست نداده ام و همکارانم به این دلیل که ظاهراً من به اندازه کافی کار نکرده ام مرا دست می اندازند». مردم کره جنوبی به کار بیش از حد شهرت دارند به نحوی که گاهی اوقات کار زیاد باعث مرگ آن ها می شود. به طور معمول هر شهروند کره ای در کنار مکزیکی ها با ۲.۱۳۳ ساعت کار در هر سال بیشترین ساعات کار در طول سال را بیش از هر کشور دیگری دارد در حالی که این عدد در ایالات متحده به طور متوسط ۱.۷۹۹ ساعت است. کارشناسان فرهنگ پذیرفته شده سخت کار کردن و اطلاعات کم در مورد حقوق کارگران را عامل ساعات کار مرگبار و کشنده در میان کره ای ها می دانند.

فرهنگ و ساعات کاری در کره جنوبی

در حالی که اقتصاد کره جنوبی از محل تولید محصولات باکیفیت رشد قابل توجهی داشته اما تکنولوژی همچنان کارگران را برای ساعات مداوم در طول روز مشغول کار نگه داشته است. در مورد تاثیر استرس روی سلامت دندان ها با یک دندانپزشک صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر چه استرس کاری به شکل کامل و مستقیم نمی تواند باعث از بین رفتن دندان ها شود اما می تواند در این امر موثر واقع شود. در شرایط استرس شدید، افراد ممکن است دائماً دندان هایشان را به هم فشار دهند، به اندازه سابق به سلامت و بهداشت دندان هایشان اهمیت ندهند و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های لثه قرار داشته باشند. تمامی این موارد می تواند به از بین رفتن دندان ها کمک کند، همان مشکلی که ظاهراً رییس جمهور کنونی کره جنوبی و بسیاری دیگر از مردم این کشور با آن مواجه هستند. سون از رییس جمهور کره جنوبی به عنوان یک کارگر خستگی ناپذیر یاد می کند که در هر زمینه ای وارد عمل می شود.

فرهنگ و ساعات کاری در کره جنوبی

وی در این باره می گوید: «در سال ۲۰۱۱، رییس جمهور مون جائه این که در آن زمان حقوقدان محترمی بود، قرار بود اولین مصاحبه خود با رسانه های خارجی اش را با خبرگزاری رویترز داشته باشد و از من خواسته شد که مترجم او باشم. گزارشگر به دنبال یک سوکت می گشت که آن را به لپ تاپش وصل کند اما چیزی پیدا نمی کرد. در اتاقی که تعداد زیادی از افراد حضور داشت کسی جز رییس جمهور مون متوجه این موضوع نشد. با لباس هایی بسیار فاخر او کاملاً به روی دست و پاهایش افتاد تا یک سوکت برای وی پیدا کند. وقتی که یکی را که در کف سالن مخفی شده بود پیدا کرد، سیم را گرفته و کامپیوتر را به آن وصل کرد، زانوهایش را تکاند، نشست و درخواست کرد که اولین سوال از او پرسیده شود».

بیشتر بخوانید: حقایقی جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود