مهم ترین جزییات و سرنخ‌های اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» [قسمت اول]

مهم ترین جزییات و سرنخ‌های اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» [قسمت اول]

سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) حتی در هشتمین و آخرین فصل خود نیز رکورد جدیدی در زمینه تعداد بینندگان کل سریال و دیگر سریال های شبکه HBO به جای گذاشت. اپیزود اول فصل هشتم این سریال که آغازِ پایان این اقتباس تلویزیونی بزرگ و محبوب از رمان های فانتزی «ترانه یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) نوشته جورج آر آر مارتین بود چند شب پیش منتشر شد. این سریال که تاکنون ۷ فصل از آن منتشر شده، پخش ۶ اپیزود پایانی خود را با اپیزودی آغاز کرد که به دیدار مجدد فرزندان استارک، ورود دنریس تارگرین همراه با سپاهیان و اژدهایانش به وینترفل و آماده شدن شمال برای مبارزه نهایی با پادشاه شب و ارتش وایت واکرهایش پرداخت.

Game of Thrones

اولین اپیزود از فصل پایانی یک موفقیت بزرگ دیگر برای سازندگان سریال بود که خبر از افزایش شور و هیجان برای تماشای ۵ اپیزود دیگر می داد. شبکه HBO در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» در شب یکشنبه بیش از ۱۷.۴ میلیون تماشاگر مستقیم داشته است که رکورد آخرین اپیزود فصل هفتم با ۱۶.۹ میلیون تماشاگر زنده را پشت سر گذاشته است. این عدد شامل تماشاگرانی می شود که این اپیزود را به صورت زنده از طریق پلتفرم های متعدد این شبکه تماشا کرده اند. دیگر سریال های شبکه نیز که همان شب پخش شدند با افزایش قابل توجه تعداد تماشاگران روبرو شده اند. با این وجود هدف ما از این مطلب چیزی غیر از رکوردشکنی «بازی تاج و تخت» در زمینه جذب تماشاگر زنده است.

Game of Thrones

طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» اکنون سال هاست که می دانند هنگام تماشای این سریال باید بسیار هوشیار بوده و به همه گفته ها، صحنه ها و حتی دکورها و ژست ها دقت داشته باشند، هر اپیزود را حلاجی کنند، به دنبال ایستر اگ ها و یادآوری های اتفاقات گذشته بگردند یا نشانه ها و سرنخ هایی در مورد چگونگی پایان داستان، آیا قهرمانان داستان موفق می شوند وایت واکرها را از بین ببرند و اینکه در نهایت اگر کسی برای نشستن بر روی آیرون ثرون باقی بماند که خواهد بود. سازندگان سریال نیز به خوبی از پیچیدگی و شلوغی سریال خود آگاهند به همین دلیل همواره ردها و سرنخ هایی را در سکانس ها و صحنه ها ایجاد می کنند تا تماشاگران بتوانند با پیدا کردن آن ها داستان را به خوبی و با هیجان دنبال کنند و البته بعد از پایان هر اپیزود برای دیدن اپیزود بعدی بی قرار باشند.

Game of Thrones

اگر از سرسخت ترین طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» هستید یا می خواهید این سریال را تنها به صورت تفننی تماشا کنید، شکار سرنخ ها و جزییات مهمی که در اپیزودهای این سریال پیدا می کنید بسیار هیجان انگیز خواهد بود و هشتمین و آخرین فصل سریال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با جزییات و سرنخ های اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» که شاید متوجه آن ها نشده باشید آشنا کنیم.

۱- تیتراژ ابتدایی جدید

Game of Thrones

یکی از غیرمنتظره ترین لحظات اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» در تیتراژ آغازین اپیزود رخ داد که در آن ترتیب تیتراژها با آنچه که دیده بودیم متفاوت بود هر چند از همان آهنگ معروف و همیشگی استفاده شده بود. نقشه های سه بعدی انیمیشنی به نمایش درآمده در ابتدای این اپیزود با آنچه که در ۷ فصل گذشته دیده بودیم تفاوت داشت و اگر چه در هر فصل تفاوت های اندکی در این بخش دیده می شد اما نسخه جدید که در اپیزود اول فصل هشتم دیده شد یک تغییر کلی بسیار بزرگ بود که ایستر اگ های متعددی در خود داشت. اول از همه، تیتراژ ابتدایی اپیزود به ما یادآور می شود که دیوار یخی فرو ریخته و این موضوع از طریق نمایش شکافی که ویسریون (اژدهای یخی که اکنون در کنترل پادشاه شب قرار دارد) در دیوار ایجاد کرده و کاشی هایی که ظاهراً وایت واکرها بوده و در سراسر وستروس در حال پیشروی هستند به ما نشان داده می شود.

Game of Thrones

در تیتراژ اولیه قلعه «لست هارت» (Last Hearth) نیز اضافه شده که یک قلعه متروکه در شمال وستروس است که قبلاً محل حکومت خاندان اومبر بوده که از حامیان وفادار استارک ها بوده و البته در اثر حمله وایت واکرها متروکه شده است. البته اطلاعات و سرنخ های زیادی در این تیتراژ وجود دارد که باید کشف شوند- تصاویر روی شمشیرها به اتفاقات گذشته از جمله اتحاد بولتون ها و لنیسترها برای پیروزی بر استارک ها اشاره دارد، اشاره ای به ماجرای عروسی سرخ و تصویری از ۳ اژدها که به یک شهاب سنگ خیره شده اند (شهاب سنگ سرخ که گفته می شود هنگام ظاهر شدن اژدهایان دیده می شود) از دیگر اشارات و سرنخ های موجود در تیتراژ آغازین اپیزود اول بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی سریال «بازی تاج و تخت» برای درک تمامی اتفاقات فصل هشتم [قسمت اول]

۲- نرم کردن شمالی ها بسیار دشوار است

Game of Thrones

یکی از اولین دیالوگ هایی که در اپیزود اول به زبان آورده می شود زمانی است که جان اسنو و دنریس تارگرین از میان گروهی از شمالی ها می گذرند که به وضوح دل خوشی از ورود آن ها ندارند و جان به دنریس می گوید که شمالی ها به آسانی به جنوبی ها اعتماد نخواهند کرد. این نگاه نیز وقتی که سانسا، خواهر جان اسنو و بانوی کنونی وینترفل، می رسیم کاملاً مشهود است که می توان آن را در نگاه دستکم شکاکانه او در اولین برخوردش با ملکه اژدهایان دید. در تمام طول این اپیزود شاهد هیچ استقبال یا روی خوشی از جانب شمالی ها نسبت به دنریس نیستیم و مادر اژدهایان نیز تلاش خاصی برای نرم کردن و دلربایی از آنان انجام نمی دهد. شمالی ها نیز هرچند سعی می کنند حضور او را بپذیرند اما به خوبی پیداست که علیرغم اطمینان های جان اسنو، ذره ای به او اعتماد ندارند.

Game of Thrones

در این سکانس ها می تواند اشارات و پیشگویی هایی چند از روزگار آینده دنریس و جان اسنو در شمال پس از مطلع شدن همگان و البته خودشان از تبار واقعی پادشاه برگزیده (اسنو)- که نه تنها در دورن بدنیا آمده بلکه یک نجیب زاده و وارث راستین و قانونی آیرون ثرون است- را یافت زیرا پس از عمومی شدن این خبر، دیگر جان اسنو نمی تواند آن حس سابق به دنریس داشته باشد و از همه مهم تر اینکه خود او نیز یک خارجی و از آن بدتر یک تارگرین است هر چند در نگاه شمالی ها اکنون از هر شمالی، شمالی تر انگاشته می شود. دنریس می دانست که با مخالفت و رفتار سرد شمالی ها روبرو می شود و تجربه زیادی در اینگونه شرایط دارد اما اگر مردم شمال از دودمان واقعی جان اسنو مطلق شوند شاید به جای فرمان بردن از پادشاه کنونی شمال، علیه او قیام و خیانت کنند، تحرکی که سابقه آن را دارند.

۳- بازگشت سرسی به خوشگذرانی

Game of Thrones

در پایان فصل گذشته، متوجه شدیم که سرسی لنیستر پس از از دست دادن سه فرزندش به دلایل مختلف؛ از مسموم شدن گرفته تا خودکشی، شاید با شواهدی که نشان می داد باردار است بار دیگر هدفی برای زندگی کردن و دسیسه چینی داشته باشد، هر چند به نظر می رسید که این نوزاد جدید نیز از آنِ برادر دوقلویش، جیمی، باشد (ظاهراً). در حالی که هم تیریون و هم جیمی از بارداری خواهرشان آگاه هستند، به نظر می رسید که یک بار دیگر سرسی به کسی غیر از خودش اهمیت می داد که جدای از شنیع بودن زنای با محارم، برای بسیاری از طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» که نگران انجام عمل هولناک و دیوانه وار دیگری از سرسی بودند، یک اتفاق آرامش بخش می تواند باشد.

Game of Thrones

با این وجود، در اپیزود اول فصل هشتم، و پس از اینکه لیوانی از نوشیدنی مورد علاقه اش را رد کرد، سرسی بعد از اولین شبش در کنار یورون گریجوی بار دیگر به میگساری روی آورد و وقتی که یورون گفت که بزودی شاهزاده ای در شکم او خواهد کاشت، می شد ناراحتی و اضطراب را به راحتی در چشم ها و صورت سرسی دید و هنگامی که یورون از او دور می شد اشک در چشمان سرسی حلقه زده بود. اگر سرسی در مورد ماجرای باردار بودنش به جیمی و تیریون راست گفته بود این عکس العمل سرسی شاید بدین دلیل باشد که در این مدت اتفاقی تراژیک برای نوزاد سرسی رخ داده باشد اما با شناختی که از سرسی داریم به نظر می رسد که هدف او از مطرح کردن بارداری اش تنها ترغیب برادرانش به ماندن در کنار او بوده است. به هر ترتیب میگساری دوباره سرسی می تواند بسیار مهم و البته ترسناک باشد زیرا در گذشته نوشیدن های او با حرکات و اعمال ترسناکی همراه بوده است.

برای مطالعه قسمت دوم این مطلب از این لینک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه جان اسنو و دنریس تارگرین در دنیای «بازی تاج و تخت» فامیل می شوند؟

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود