مهم ترین جزییات و سرنخ‌های اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» [قسمت دوم]

مهم ترین جزییات و سرنخ‌های اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» [قسمت دوم]

سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) حتی در هشتمین و آخرین فصل خود نیز رکورد جدیدی در زمینه تعداد بینندگان کل سریال و دیگر سریال های شبکه HBO به جای گذاشت. اپیزود اول فصل هشتم این سریال که آغازِ پایان این اقتباس تلویزیونی بزرگ و محبوب از رمان های فانتزی «ترانه یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) نوشته جورج آر آر مارتین بود چند شب پیش منتشر شد. این سریال که تاکنون ۷ فصل از آن منتشر شده، پخش ۶ اپیزود پایانی خود را با اپیزودی آغاز کرد که به دیدار مجدد فرزندان استارک، ورود دنریس تارگرین همراه با سپاهیان و اژدهایانش به وینترفل و آماده شدن شمال برای مبارزه نهایی با پادشاه شب و ارتش وایت واکرهایش پرداخت.

Game of Thrones

اولین اپیزود از فصل پایانی یک موفقیت بزرگ دیگر برای سازندگان سریال بود که خبر از افزایش شور و هیجان برای تماشای ۵ اپیزود دیگر می داد. شبکه HBO در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» در شب یکشنبه بیش از ۱۷.۴ میلیون تماشاگر مستقیم داشته است که رکورد آخرین اپیزود فصل هفتم با ۱۶.۹ میلیون تماشاگر زنده را پشت سر گذاشته است. این عدد شامل تماشاگرانی می شود که این اپیزود را به صورت زنده از طریق پلتفرم های متعدد این شبکه تماشا کرده اند. دیگر سریال های شبکه نیز که همان شب پخش شدند با افزایش قابل توجه تعداد تماشاگران روبرو شده اند. با این وجود هدف ما از این مطلب چیزی غیر از رکوردشکنی «بازی تاج و تخت» در زمینه جذب تماشاگر زنده است.

Game of Thrones

طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» اکنون سال هاست که می دانند هنگام تماشای این سریال باید بسیار هوشیار بوده و به همه گفته ها، صحنه ها و حتی دکورها و ژست ها دقت داشته باشند، هر اپیزود را حلاجی کنند، به دنبال ایستر اگ ها و یادآوری های اتفاقات گذشته بگردند یا نشانه ها و سرنخ هایی در مورد چگونگی پایان داستان، آیا قهرمانان داستان موفق می شوند وایت واکرها را از بین ببرند و اینکه در نهایت اگر کسی برای نشستن بر روی آیرون ثرون باقی بماند که خواهد بود. سازندگان سریال نیز به خوبی از پیچیدگی و شلوغی سریال خود آگاهند به همین دلیل همواره ردها و سرنخ هایی را در سکانس ها و صحنه ها ایجاد می کنند تا تماشاگران بتوانند با پیدا کردن آن ها داستان را به خوبی و با هیجان دنبال کنند و البته بعد از پایان هر اپیزود برای دیدن اپیزود بعدی بی قرار باشند.

Game of Thrones

اگر از سرسخت ترین طرفداران سریال «بازی تاج و تخت» هستید یا می خواهید این سریال را تنها به صورت تفننی تماشا کنید، شکار سرنخ ها و جزییات مهمی که در اپیزودهای این سریال پیدا می کنید بسیار هیجان انگیز خواهد بود و هشتمین و آخرین فصل سریال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با جزییات و سرنخ های اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» که شاید متوجه آن ها نشده باشید آشنا کنیم.

برای مطالعه قسمت اول این مطلب می توانید از این لینک استفاده کنید.

۴- کمان زنبورکی که بسیار آشنا بود

Game of Thrones

در اپیزود اول فصل هشتم «بازی تاج و تخت» وقتی که کایبرن به دستور ملکه به سراغ بران رفته و خوشگذرانی او را به هم می زند، همه تماشاگران می دانستند که دلیل این کار تنها می تواند به یک منظور شیطانی دیگر باشد و این بار نیز سرسی کسی را ناامید نکرد. از زمانی که برادارن سرسی از وی روی برگردانده اند، او در صدد انتقام بوده و او و کایبرن به این نتیجه رسیده اند که شاید بران مرد انجام این کار باشد. با این وجود شاید لازم باشد نگاه دقیق تری به کمان زنبورکی که کایبرن به بران داد تا با استفاده از آن خواسته سرسی را برآورده کند بیندازید.

Game of Thrones

این کمان بسیار آشنا به نظر می رسد زیرا این همان کمانی است که تیریون از آن برای کشتن پدرش، تایوین، در انتهای فصل چهارم سریال استفاده کرد. کایبرن حتی به بران می گوید که سرسی «حس شدید شاعرانه ای به عدالت» دارد که بسیار کمتر از آن چیزی است که ما تاکنون در مورد اجرای عدالت های سرسی دیده ایم. باید دید که آیا بران، که همواره تنها به خود و خواسته هایش اهمیت داده، نه یک بلکه دو دوست نزدیک و متحد سابق خود را به خاطر منافعش به قتل می رساند یا خیر. البته شاید زحمت این کار به گردن بران نیفتاد و برادران لنیستر در نبرد با وایت واکرها کشته شوند!

بیشتر بخوانید: سکانس‌های حذف شده سریال «بازی تاج و تخت» که همه چیز را تغییر می‌دهند [قسمت اول]

۵- بسوی افشای واقعیت در مورد جان اسنو

Game of Thrones

واقعیت در مورد دودمان جان اسنو- اینکه او نه تنها حرامزاده استارک ها نیست بلکه فرزند لیانا استارک و ریگار تارگرین بوده و این ازدواج مخفیانه اما قانونی او را به وارث واقعی آیرون ثرون تبدیل می کند- در انتهای اپیزود اول توسط ساموئل تارلی به جان گفته می شود اما سرنخ ها و اشارات بسیاری در مورد این واقعیت وجود دارد که تنها طرفداران دقیق و سرسخت سریال متوجه آن شده اند. سخنان فی البداهه زیادی در مورد اینکه جان اسنو واقعا کیست و یا به چه کسی تبدیل شده در اپیزود اول دیده می شود؛ از جمله اتهامی از جانب لیانا مورمونت (بانوی جوان و ترسناک خاندان نورثرن که نامش از مادر واقعی جان اسنو گرفته شده است) که می گوید او وینترفل را به عنوان پادشاه شمال ترک کرده و اینکه او نمی داند «اکنون» باید با چه لقب و عنوانی او را خطاب قرار دهد. با این وجود بزرگ ترین اشاره و سرنخ در مورد دودمان واقعی جان اسنو اژدها سواری اوست.

Game of Thrones

بر اساس افسانه ها تنها تارگرین ها می توانند سوار بر اژدها شده و از آن ها سواری بگیرند و در این اپیزود نیز می بینیم که جان سوار اژدهایی می شود که دنریس به افتخار برادر خود (پدر واقعی جان اسنو) نام ریگال را برای او انتخاب کرده و خود سوار اژدهای دروگون می شود. در نهایت وقتی که سم دودمان واقعی جان اسنو را به او متذکر می شود، آن ها در مقابل مجسمه ند استارک در سرداب های وینترفل هستند. آخرین باری که ند استارک و جان اسنو با یکدیگر ملاقات داشتند، ند به او قول داد که واقعیت را در مورد مادرش به او خواهد گفت. از این رو به نظر می رسد که ند به قولش وفا کرده هنگام فاش شدن واقعیت در مورد مادر جان اسنو در کنار او حضور دارد.

۶- الگوهای دایره ای از وایت واکرها

Game of Thrones

وقتی که مخاطبان در نهایت چشمشان به جمال تورمند غول کش و بریک دونداریون روشن شد، این دو در حال دنبال کردن ویرانی هایی بودند که وایت واکرها و مردگان زنده شده در مسیر خود بعد از نابودی دیوار یخی و عبور از آن از خود به جای گذاشت بودند و در نهایت با یک پیام بسیار ترسناک از پادشاه شب مواجه شدند. ند اومبر جوان به یکی از همان واکرهای بیروح تبدیل شده و در وسط دایره ای از دست و پاهای بریده شده به سینه دیوار دوخته شده بود و زمانی که ناگهان جیغ زنان زنده شده و توسط بریک به آتش کشیده می شود اولین جامپ اسکیر فصل هشتم رخ می دهد. یکی از ترسناک ترین تصاویری که در سال های اخیر در سریال «بازی تاج و تخت» دیده شده، تصویر جنازه اومبر بیچاره در مرکز یک الگوی دایره ای از اعضای بدن کشته شدگان است و البته این اولین باری نیست که تماشاگران سریال با چنین شمایلی روبرو می شوند.

Game of Thrones

وایت واکرها از دیرباز با تصاویر و اشکال دایره ای و گرد مرتبط بوده اند، از ترسیم اشکال دایره ای با استفاده از اعضای بدن قربانیان خود تا مکان مقدسشان در شمال، جایی که در آن نوزادان را به وایت واکر تبدیل کرده و غارنوشته هایی که در فصل هفتم توسط جان اسنو به دنریس نشان داده شد. اما مهم ترین صحنه مربوط به این طرح ترسناک در سکانسی بود که بچه های جنگل را در حال خلق اولین واکر نشان می داد که می تواند حاوی این نکته باشد که این اشکال اطلاعات بسیاری بیشتری نسبت به آنچه که تاکنون در مورد وایت واکرها یاد گرفته ایم را در خود دارند.

بیشتر بخوانید: ۸ اپیزود بسیار مهمی که پیش از فصل هشتم «بازی تاج و تخت» باید تماشا کرد [قسمت اول]

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • افشین اردیبهشت ۲, ۱۳۹۸

    تیتر هیجانی محتوای بینمک