چگونه با فردی که دایم در سفر است رابطه عاطفی موفق داشته باشیم؟

چگونه با فردی که دایم در سفر است رابطه عاطفی موفق داشته باشیم؟

برخی از مشاغل به گونه‌ای هستند که فرد مجبور است دایم بین شهرها یا کشورهای مختلف در رفت‌وآمد باشد. با اینکه تکنولوژی‌های مدرن این امکان را می‌دهد که از طریق اپ‌های مختلف جلسه‌های کاری را به صورت آنلاین برگزار کرد، اما همچنان حضور فیزیکی افراد در جلسه‌ها یا قرارهای کاری مرسوم‌تر است و نزدیک به دو میلیارد نفر در سراسر دنیا در چنین مشاغلی مشغول فعالیت هستند.

برخی از افراد نیز بر اساس علاقه شخصی خود از هر فرصتی برای رفتن به سفر استفاده می‌کنند.

اما آیا این افراد می‌توانند رابطه عاطفی موفقی داشته باشند؟ حضور نداشتن‌های پی‌درپی این اشخاص در ازدواج یا رابطه عاشقانه‌شان تاثیر منفی ندارد؟

بدون شک انسان‌ها در روابط عاطفی خود بدنبال حضور مستمر شریکشان هستند و ترجیح می‌دهند شادی‌ها و غم‌هایشان را با کسی تقسیم کنند که دوستش دارند. بنابراین عدم حضور هر کدام از طرفین می‌تواند تبعات منفی بسیاری برای رابطه بدنبال داشته باشد. اما با رعایت برخی کارها و ایمان داشتن به برخی روش‌ها می‌توان چنین رابطه‌هایی را بهبود بخشید.

برای اینکه بدانید با شخصی که دایما در سفر است چگونه وارد رابطه عاطفی بشوید و این رابطه را برای سال‌های متمادی حفظ کنید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطب با روزیاتو همراه باشید.

رابطه از راه دور

۱- همیشه رابطه عاطفی خود را در اولویت قرار دهید

شخصی که به دلیل سیستم کاری‌اش مجبور است همیشه دور از خانه باشد برای حفظ رابطه عاطفی باید زندگی و عشق خود را در اولویت همه امور قرار دهد. به این معنا که هر روز تماس‌های تکستی و تصویری با همسرش داشته باشد و حمایت خود را به طرق مختلف به شریک عاطفی‌اش نشان دهد. این زوج‌ها زمانی که کنار هم هستند باید به جای تلف کردن وقت با گله‌گذاری و شکایت، بیشتر به هم محبت کنند و ساعات بیشتری در کنار هم باشند تا خسارات عدم حضورشان برای چند روز، چند هفته یا چند ماه جبران شود. به این روش و با ایجاد اعتماد دو طرفه می‌توان یک رابطه از راه دور موفق را رقم زد. همچنین توجه داشته باشید که حتی اگر سرتان با فعالیت‌های گوناگون گرم است، ارتباط خود را با عشق‌تان حفظ کنید. قبل از هر کار او را در جریان برنامه‌هایتان قرار دهید و به او نیز یادآور شود که وقتتان محدود است.

۲- هر روز با هم در تماس باشید

وقتی یکی از زوجین به هر دلیلی دور از دیگری است، برای حفظ اطمینان و محافظت از عشق بهتر است هر دو طرف هر روز به دو صورت تصویری و متنی با هم در ارتباط باشند. شما با گرفتن یک عکس و نوشتن توضیحاتی مبنی بر جایی که هستید و شرایطی که دارید و ارسال آن برای شریک عاطفی خود می‌توانید به دوام رابطه‌تان اطمینان داشته باشید.

۳- این وضعیت را به‌عنوان فرصت قلمداد کنید

اگر می‌خواهید با یکدیگر زندگی کنید، نخست باید بدانید چطور دور از هم زندگی کنید. این وضعیت را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری درنظر بگیرید. این دوری می‌تواند آزمونی برای اثبات عشق‌تان باشد. به‌جای فکروخیال درباره‌ی اینکه این دوری مهرتان را نسبت به‌هم کم می‌کند و باعث جدایی‌تان خواهد شد، باور داشته باشید این تجربه پیوندتان را محکم‌تر می‌کند.

رابطه از راه دور

۴- قانون و قاعده برای خود تعیین کنید

هر دو طرف باید خیلی روشن بدانند که می‌توانند چه انتظاراتی از یکدیگر داشته باشند. پس اصول اساسی را برای یکدیگر مشخص کنید تا ناخواسته باعث شگفتی یا رنجش یکدیگر نشوید.

۵- کارهای مشترک انجام دهید

سعی کنید حتی از فاصله دور هم که شده در یک زمان کارهای مشترکی انجام دهید. یادتان باشد افرادی که بهم نزدیک هستند، اگر چه ممکن است زیاد با هم صحبت نکنند اما فعالیت‌های مشترک زیادی با هم دارند. با این روش احساس می‌کنید که فاصله‌ای میان شما و شریک عاطفیتان نیست. به طور مثال، غذای مشابه هم درست کنید، هر دو با هم مطالعه یک کتاب مشخص را شروع کنید، یک فیلم مشترک ببینید و … در آخر در مورد همه این فعالیت‌های مشترک با هم صحبت کنید و نظرات خود را با هم در میان بگذارید. یا مثلا به صورت آنلاین با هم بازی کنید.

منبع: thriveglobal
دیجیاتو
بدون نظر

ورود