مصائب اسکارلت جوهانسون و کریس همسوورث برای فیلم «انتقام جویان: آخر بازی»

مصائب اسکارلت جوهانسون و کریس همسوورث برای فیلم «انتقام جویان: آخر بازی»

ستارگان فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) به خاطر فیزیکی بدنی خارق العاده و قابلبت های ابرقهرمانی شان در داستان شناخته می شوند. و بازیگران اصلی نیز به همان اندازه در خارج از قاب داستان نیز باید سختکوش بوده و قدرت فیزیکی و تناسب اندام خود را حفظ کنند. اسکارلت جوهانسون، ۳۴ ساله، که در مجموعه فیلم های «انتقام جویان» و نسخه اخیر نیز نقش بیوه سیاه (Black Widow) را بازی می کند روزانه بیش از ۱۵ ساعت لب به غذا و نوشیدنی نمی زد تا برای «آخر بازی» آماده شود و با مشاوره تمرین دهنده شخصی اش تمرینات وزنه برداری در کلاس المپیک را انجام داد.

«انتقام جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame

اما در حالی که او برای حفظ تناسب اندامش ساعت ها لب به غذا نمی زد، کریسم همسوورث، ۳۵ ساله، که نقش «ثور» خدای طوفان را بازی می کند روزی ۵ مرتبه غذا خورده و ۳.۵۰۰ کالری انرژی وارد بدن خود کرده تا برای این نقش ماندگار و بسیار مورد انتظار آماده شود. اریک جانسون، موسس کمپانی تناسب اندام Homage و مربی شخصی اسکارلت جوهانسون در این باره چنین گفته است: «مصداق ما برای تکرار نقش بیوه سیاه شخصیت لیندا همیلتون در ترمیناتور ۲ بود، بدون سیگار کشیدن، دویدن به طول مایل ها و شبی تنها ۶ ساعت خوابیدن». برای رسیدن به استایل ستاره زن دهه ۱۹۹۰، اریک رژیمی را برای جوهانسون اتخاذ کرد که شامل مقادیر زیادی کربوهیدرات بود.

«انتقام جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame

او برای رسیدن به فیزیک مورد نظر کارگردان برای بازی در فیلم «انتقام جویان: آخر بازی» برخی روزها غذاهای مملو از کربو هیدرات و با چربی بسیار کم می خورد و روزهای دیگر بر غذاهای کم کربوهیدرات و غنی از چربی تمرکز می کرد. وعده های غذایی او بسیار منظم و رأس ساعت برنامه ریزی شده خورده می شد و به همین دلیل روزی دستکم ۱۲ ساعت لب به غذا نمی زد که بسته به برنامه فیلم برداری اش بیشتر شده و به ۱۵ ساعت نیز می رسید. او همچنین با ترکیب حرکت های ددلیفت، نشستن و بلند شدن و حرکت شکم نظامی بدنش را به چالش کشیده و ذهنش را تحریک می کرد. اریک در این باره چنین می گوید: «ما این فرآیند را طوری برنامه ریزی کردیم که انگار یک ورزشکار برای مسابقه آماده می شود. با تاکید بیشتر روی عملکرد، فیزیک بدنی اش نیز به دنبال می آمد». وی در ادامه می گوید که تمرینات قدرتی پایه ای یکپارچه، تمرینات پلیومتریک، یوگا، وزنه برداری در سطح المپیک، زدن دمبل و ژیمناستیک برای رسیدن به بالاترین عملکرد نیز در این برنامه قرار داشته است.

«انتقام جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame

در همین حین، کریس همسوورث که نقش شخصیت ثور را بازی می کند برنامه کار با وزنه خود را به سه جلسه روزانه تقسیم کرده و مصرف گوشت قرمزش را به منظور آماده شدن برای این نقش مهم افزایش داده بود. لوک زوچی، دوست قدیمی و مربی شخصی همسوورث گفته است که او روی سبک آموزش منقطع پرفشار (HIIT) و تمرینات پرفشار استقامتی (HIRT) و همچنین حرکات قدرتی برای داشتن عضلاتی بزرگ تمرکز داشته است. او در این باره چنین گفته است: «هر وقت برای نقش ثور در حال تمرین است، ما سنگین ترین کارها با وزنه را داریم، تمرینات شخصی بسیار بیشتری انجام می دهیم و بین هر ست استراحت های طولانی داریم».

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی سخت و باورنکردنی برخی از بازیگران مرد هالیوود

«انتقام جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame

لوک می گوید که تمرینات پیش از فیلم برداری «انتقام جویان: آخر بازی» با رژیم نرمال کریس همسوورث بسیار متفاوت بوده است زیرا معمولاً او از وزنه های سبک استفاده کرده و روی سبک آموزشی سریع و چرخشی تمرکز دارد: «تمرینات برای آخر بازی عموماً از یک ساعت طولانی تر نبود و هر جلسه دو گروه از عضلات را هدف قرار می داد. ما حرکات را به ۴ تمرین برای هر گروه عضله ای با وزنه های سنگین محدود کردیم و بین ۶ تا ۱۲ تکرار». وی گفته که تمرینات بیشتر از ۶ روز در هفته نبوده است و سعی کرده اند تمریناتی هوشمندانه داشته باشند. تمرینات روزانه کریس همسوورث شامل سینه و دو سر بازو در یک جلسه، پشت و عضله سه سر در یک جلسه دیگر و پاها و شانه در جلسه آخر روز بوده است و یک روز استراحت نیز ضروری بوده است.

«انتقام جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame

همچنین وی در این مدت رژیم غذایی مرکب از انواع غذاها از پروتئین، غلات و میوه گرفت تا چربی و بقولات را داشته است که به شرح زیر است:

صبحانه: آبمیوه ای بسیار سبز از سبزی های خام یا پخته. سبزیجات برگدار، دانه های خوراکی، انواع توت و میوه های دارای چربی مفید مانند آووکادو، آجیل خام یا روغن زیتون یا روغن تخم کتان همراه با آب یا شیر برنج

نیمه صبح (یک ساعت بعد): دو یا سه تخم مرغ آب پز یا نیمرو با یک تکه نان و اسفناج خرد شده، کلم رنده شده و حموس

ناهار: یک تکه سینه گریل شده جوجه یا فیله با سالاد سبزی و برنج بخار پز با گیاهان دارویی و ادویه

شام: فیله گوشت قرمز گریل یا پخته با سیب زمینی سرخ شده و سالاد زوچینی خام با نعنای تازه و پارمسان

اسنک ها: ماست با توت، صبحانه بریتانیایی موسلی با روغن تخم کتاب و بادام.

«انتقام جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame

همسوورث دستکم روزی ۳.۵۰۰ کالری غذا مصرف می کرد و این انرژی از طریق ۶ وعده غذا خوردن در روز تولید می شد.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی «هافثور بیورنسون» بازیگر نقش «کوهستان» در سریال «بازی تاج و تخت»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود