چرا صبحانه های ترکیه در دنیا بی نظیر هستند؟

چرا صبحانه های ترکیه در دنیا بی نظیر هستند؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شما می‌توانید در تمام کشورهای دنیا صبحانه میل کنید و مطمئن باشید که کشور ترکیه بهترین صبحانه‌های دنیا را دارد. صبحانه در اغلب کشورهای دنیا یک وعده‌ی غذایی اجباری است که مردم آن را به خاطر مفید بودن و قوی شدن در ابتدای روز میل می‌کنند اما در ترکیه صبحانه معنایی بالاتر از اینها دارد. اگر شما هم تورهای ترکیه و به ویژه تور استانبول را خریداری کرده باشید، حتما می‌دانید که مردم این سرزمین صبحانه را نوعی دورهمی اعضای خانواده یا دوستان می‌پندارند. در حقیقت می‌توان گفت که صبحانه نگهدارنده‌ی ساکنان یک خانه در کنار یکدیگر است.

چرا صبحانه های ترکی مفصل سرو می شوند؟

وعده‌های غذایی در کشور ترکیه مفصل است و از مواد غذایی گوناگونی در آن استفاده می‌کنند. شاید به نظرتان بیاید که این ویژگی را وعده‌های غذایی بسیاری از کشورهای دیگر دارند، اما باید بگوییم که تفاوت وعده‌های غذایی و به ویژه صبحانه‌های ترکی در این است که زمان میل کردن آن طولانی است و اغلب چیزی در حدود ۱ ساعت را برای صبحانه در نظر می‌گیرند. سنت طولانی شدن وعده‌های غذایی در ترکیه به دوران امپراتوری عثمانیان باز می‌گردد.

عثمانیان بسیار قدرتمند بودند و حدود ۴۰۰ سال حکومت کردند و از ثروت زیادی نیز برخوردار بودند، بنابراین فرهنگ غذایی آنها بر ترکیه و سایر مناطق خارمیانه تاثیر گذاشت.

صبحانه های ترکی از چه موادی تشکیل می‌شوند؟

مشخص است که فرهنگ غذایی کشورهایی چون ایتالیا و فرانسه در دنیا معروف هستند اما تنها افرادی تفاوت صبحانه‌های ترکی را با غذاهای این کشورها متوجه می‌شوند که فقط یکبار به یکی از شهرهای ترکیه سفر کرده باشند و طعم یک جرعه قهوه ترک را نوش جان نموده باشند. مهم نیست که تور ارزان ترکیه را می‌خرید یا با تورهای لحظه آخری ترکیه به این کشور سفر کرده‌اید، با هر سطحی از توان مالی می‌توانید طعم قهوه ناب ترک را در این دیار امتحان کنید.

گذشته از قهوه مردم ترکیه در صبحانه موادی نظیر چای، زیتون، انواع میوه، نان، گوجه فرنگی، عسل، سیب زمینی، خیار و… نیز استفاده می‌کنند. باید متذکر شویم که مردم ترکیه در سرو مواد صبحانه سخاوتمند هستند و اغلب بیش از نیاز حضار مواد غذایی در نظر می‌گیرند.

بهترین رستوران برای صبحانه ترکی کجاست؟

این روزها با پیشرفت رستوران‌داری در کشورمان در بسیاری از شهرهای ایران، به ویژه تهران می‌توانید به راحتی رستوران‌هایی را بیابید که صبحانه‌ی ترکی سرو می‌کنند. ما توصیه می‌کنیم که صبحانه‌های ترکی را در کشور ترکیه نوش جان کنید و به رستوران‌های محلی مراجعه نمایید زیرا بسیاری از آنها مواد اولیه را خودشان به صورت ارگانیک تهیه می‌کنند و با قیمتی مناسب‌تر در اختیار مراجعانشان قرار می‌دهند.

اگر به استانبول سفر کردید و در جستجوی کافه یا رستورانی خوب برای صرف صبحانه هستید ما به شما برخی از بهترین محله های شهر استانبول را معرفی می‌کنیم، مهمترین محله های مشهور شهر عبارت اند از فاتح، بشیکتاش، سلطان احمد، گالاتا، شیشلی، آرناووت کوی و….

نکات مهم درباره صبحانه ترکی

حقیقت این است که در صبحانه‌های ترکیه به قدری تنوع مواد غذایی زیاد است که سلایق مختلفی را پوشش می‌دهد. افرادی که در این وعده عادت به خوردن میوه دارند، انواع میوه را پیش‌رو خواهند داشت و کسانی که صبحشان را با خوراکی‌های شیرینی مانند مربا آغاز می‌کنند هم با خوشحالی صبحانه‌های ترکی را میل می‌کنند. توصیه می‌کنیم که اگر اهل صرف صبحانه نیستید، تمامی مواد غذایی موجود در صبحانه‌های ترکی را به یکباره میل نکنید زیرا برخی از آنها با یکدیگر سازگار نیستند برای مثال در فصل بهار در صبحانه‌های ترکی گوجه سبز سرو می‌شود و شما این امکان را خواهید داشت که گوجه سبز را با مربا میل کنید که این موضوع برای کسانی که عادت به مصرف صبحانه ندارند، مناسب نیست.

منبع: فاینداتور
بدون نظر

ورود