تهرانی‌ها و خراسانی‌ها در صدر آمار ازدواج و طلاق سال ۹۷

روند افزایشی ثبت طلاق در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶

تهرانی‌ها و خراسانی‌ها در صدر آمار ازدواج و طلاق سال ۹۷

تهران و خوزستان، بیش‌ترین شمار ثبت ازدواج و طلاق را در سال ۹۷ در میان ۳۱ استان کشور در اختیار دارند. در سال نود و هفت که عجیب ترین سال اقتصاد ایران پس از انقلاب بود، ۶۱۶ هزار و ۴۶۵ فقره ازدواج ثبت شد و در مقابل، ۱۸۲ هزار و ۸۷۸ زوج از یکدیگر طلاق گرفتند.

در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار فقره طلاق در ایران ثبت شد که آمار سال ۹۷، ۷ هزار فقره بیش  تر از سال نود و شش است. در سال ۹۶،  یک سوم کل ازدواج های ثبت شده، به طلاق منجر شد که انتشار این آمار، بازتاب های گسترده ای به دنبال داشت.

طلاق
امار طلاق در سال ۹۷، حدود ۷ هزار فقره بیش تر از سال ۹۶ بود

طبق اعلام رییس کانون سردفتران و دفتریاران ازدواج و طلاق، سال ۹۷ در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز و اردبیل به ترتیب بیشترین ازدواج ثبت شده است. در این سال، استان‌های دارای بیشترین رویداد طلاق، استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، اهواز و آذربایجان غربی درای بیشترین آمار ثبت شده طلاق بودند. در سال ۹۶، استان قم، رکورد دار طلاق در ایران بود که در سال  ۹۷، جایگاه این استان به پایتخت رسید.

تنها در شش ماهه نخست سال ۹۷، بیش از ۴۸ هزار فقره طلاق ثبت شد و درشش ماهه دوم، با ۲۰۰ درصد افزایش همراه گردید.

طبق بررسی‌های بر روی آمار‌های ثبت طلاق در استان تهران نشان می‌دهد، بیشترین میزان طلاق در شرق تهران ثبت شده است.

طبق بررسی‌ها بر روی دلایل مطرح شده در زمان ثبت درخواست طلاق زوجین مشخص شد، جایگاه ازدواج و مسئولیت‌های بعد از ازدواج برای زوجین روشن نیست، افراد انتخاب صحیحی برای شریک زندگی نداشتند، مسئولیت پذیری زوجین بسیار پایین بوده، تشریفات زیاد و تجملات در شروع زندگی مشترک، تاثیر اشتغال زنان، بیکار و اعتیاد از جمله دلایل طلاق بوده است.

ازدواج و طلاق
امار ازدواج و طلاق ۹۷

اعتیاد و بیکاری را از مهم ترین دلایل طلاق در ایران می دانند. بعضی نیز، مشاوره های اشتباه روانشناسان جوان را در افزایش فقره های طلاق بی تاثیر نمی دانند. با این حال، هم چنان عدم آشنایی زوجین با مهارت های ارتباط جنسی، از دلایل قابل توجه در افزایش روند طلاق در کشور است که به نظر می‌رسد در سال سخت تحریمی و رکود تورمی ۹۸، متاسفانه شاهد عدم محرک موثری برای جلوگیری از روند فزاینده طلاق در کشور باشیم.

حتما بخوانید: همه چیز درباره وام ازدوج ۶۰ میلیون تومانی ۹۸

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود