پروپاگاندای شکست خورده؛ زمین خوردن «ولادیمیر پوتین» در مسابقه هاکی روی یخ

پروپاگاندای شکست خورده؛ زمین خوردن «ولادیمیر پوتین» در مسابقه هاکی روی یخ

علاقمندی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به ورزش بر کسی پوشیده نیست و همه می دانیم که او قبلاً یک مامور مخفی کا گ ب بوده و در رشته جودو به صورت حرفه ای و ویژه آموزش دیده است. در سال های پس از رسیدن به قدرت همواره او را در مسابقات ورزشی متعدد دیده ایم. با این وجود، علاوه بر جودو، ماهیگیری، اسب سواری و شنا، رییس جمهور مقتدر روس علاقه زیادی به بازی هاکی روی یخ دارد و بارها در چنین مسابقات نمادینی شرکت داشته که البته هدف او از این کار بیشتر جنبه پروپاگاندا داشته است. اما اتفاقاتی در موارد اخیر حضور او در میدان ورزش رخ داده که نشان می دهد او دیگر آن قدرت بدنی و تعادل گذشته را نداشته و به اصطلاح «دارد پیر می شود».

ورزش کردن ولادیمیر پوتین

آخرین نمونه این اتفاقات زمین خوردن او با صورت هنگام دست تکان دادن برای تماشاگران یک مسابقه هاکی روی یخ بوده که به تازگی رخ داده است. ولادیمیر پوتین روز گذشته در یک مسابقه هاکی روی یخ با حضور ستارگان روس این ورزش موفق به زدن ۸ گل برای تیمش شد اما زمانی که در پایان بازی داشت برای تماشاگران دست تکان می داد با صورت زمین خورد. ویدیو بدست آمده از این مسابقه که در شهر سوچی برگزار شده، رییس جمهور روسیه را نشان می دهد که بعد از پیروزی تیمش در حال چرخیدن دور زمین و کف زدن است، در حالی که دیگر ستارگان تیم «افسانه ها» (Legends) مانند اسلاوا فتیسوف و پاول بور او را همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید: از زندگی با موش ها تا قدرتمندترین مرد جهان؛ نگاهی متفاوت به زندگی ولادیمیر پوتین

ورزش کردن ولادیمیر پوتین

در یک صحنه ولادیمیر پوتین در حال نگاه کردن به تماشاگران و کف زدن است که ناگهان روی یک فرش قرمز که کنار پیست قرار داده شده می رود و به شدت با زمین برخورد می کند. همبازی هایش لحظه ای قبل از زمین خوردن رییس جمهورشان متوجه اتفاقی که قرار است در کسری دیگر از ثانیه رخ دهد می شوند و به سمت او هجوم می برند اما دیگر دیر شده و ولادیمیر قدرتمند با صورت زمین می خورد. با این وجود وی به سرعت از جایش بلند شده و به چرخیدن و کف زدن دور پیست ادامه می دهد. او در این مسابقه پست فوروارد میانی تیمش را بر عهده داشت.

ورزش کردن ولادیمیر پوتین

پوتین در پیروزی قاطع ۱۴ بر ۷ تیمش نقش مهمی داشته و در پایان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. پوتین که کمربند مشکی جودو را دارد از دیرباز به نشان دادن قدرت ورزشکارانه خود علاقمند بوده است که از آن جمله می توان تمرین کردن های مداوم با دیمیتری مدودف (نخست وزیر روسیه)، اسکی کردن در پیست های سوچی و شیرجه زدن به درون دریای سیاه اشاره کرد. او به طور دوره ای با اعضای دولت، تاجران و ستارگان سابق دنیای هاکی باز می کند که همواره در تلویزیون ملی کشور انعکاس می یابند.

ورزش کردن ولادیمیر پوتین

در مسابقه روز گذشته، تیم حریف نیز از بازیکنان آماتور شناخته شده ای مانند گنادی تیمچنکو (دوست دوران کودکی پوتین و میلیاردر معروف روس)، ولادیمیر پوتانیا (دیگر مرد ثروتمند روس) و چندین فرماندار روس سود می برد. با وجود برنده شدن در مسابقه شب گذشته (چه کسی جرأت دارد اجازه ندهد که رییس جمهور روسیه گل بزند؟!) به نظر می رسد که پوتین باید کم کم از ورزش های پرجنب و جوشی که دیگر با سن او همخوانی ندارند خداحافظی کند. ویدیو مربوط به زمین خوردن ولادیمیر پوتین را در این لینک مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: تحقیر دردناکی که ولادیمیر پوتین را به سمت بازگرداندن اعتبار و قدرت روسیه سوق داد

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Farshad اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸

    به پوتین علاقه مند نیستم. فیلم رو هم دیدم. این نوع بزرگنمایی یه زمین خوردن ساده خیلی پروپاگانداتر!!! از پروپاگاندای موجود در روسیه هست!

  • mani اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸

    پروپاگاندا
    زمانی که تو شوروی میوه ی سالم و معمولی پیدا نمیشد مسئولای شوروی حرف از بهشت بودن شوروی میزدن
    وقتی تو شوروی برای نان صف میبستن مسئولاشون مردم فراری از بهشت رو تیربارون میکردن تا بقیه ی مردم درس عبرت بگیرن از بهشت شوروی فرار نکنن برن جهنم غرب
    مسئولای شوروی دقیقا از کلمات جهنم و بهشت استفاده میکردن
    وقتی امریکا تو بغداد داشت بمب میریخت سر صدام و ارتش نجس عراق، صدا و سیمای عراق تو تلویزیون خودشون میگفتن امریکا شکست خورده. این هیچی حالا ولی همون زمان بعضی مسئولای ما هم باور کرده بودن امریکا شکست خورده و تو صدا سیما هی تبلیغ شکست امریکا رو میکردن
    جدیدا یه سری تو اینترنت پیدا شدن هموطنای خودموننا. هی از بهشت بودن کره ی شمالی میگن. هرجا پستی از کره ی شمالی میشه سریع پیداشون میشه میگن کره ی شمالی خیلی خوبه و امریکا تبلیغ منفی میکنه

    خودم جلو خندمو نمیتونم بگیرم وای
    من رفتم