۲ مورد از محبوب ترین نام های دخترانه در ایالات متحده از «بازی تاج و تخت» می آیند

۲ مورد از محبوب ترین نام های دخترانه در ایالات متحده از «بازی تاج و تخت» می آیند

سریال بسیار پرطرفدار «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) در فصل نهایی خود به سر می برد و در حالی که در زمان نوشتن این مطلب تنها یک اپیزود از فصل هشتم و پایانی سریال باقی مانده است، دو شخصیت اصلی و دوست داشتنی سریال بیش از دیگران مورد توجه والدین به منظور انتخاب نام فرزندانشان قرار گرفته است. نیویورک تایمز اخیراً گزارشی از زوجینی منتشر کرده بود که اسامی فرزندان خود را از روی شخصیت های این سریال انتخاب کرده بودند. محبوب ترین اسامی در این میان، اسم دو تن از شخصیت های زن اصلی سریال؛ دنریس تارگرین و آریا استارک بودند و به نظر می رسد که این ترند همچنان ادامه دارد.

نامگذاری با استفاده از شخصیت های بازی تاج و تخت

یکی از عنوان های عمده دنریس در سریال «خالیسی» یا «کالیسی» (Khaleesi) است که در زبان داستانی دوثراکی تقریباً به معنای «ملکه» است. همچنین این نام ۵۴۹ اُمین نام پرطرفدار برای دختران تازه متولد شده در سال ۲۰۱۸ بوده است. نیک ترنر، از دبیران ارشد بلومبرگ در یک پیام توئیتری در این باره چنین گفته است: «کالیسی [یا خالیسی] اکنون برای نامگذاری دختران از نام های گلوریا، آن و جولی محبوب تر شده است». این نام در سال ۲۰۱۴ به فهرست ۱۰۰۰ نام محبوب دختران راه یافته و از آن زمان تاکنون همواره محبوبیت آن بیشتر شده و در این رده بندی جایگاه بالاتری به خود اختصاص داده است به طوری که در سال ۲۰۱۸ و تنها در ایالات متحده، ۵۶۰ نوزاد دختر تازه به دنیا آمده با این نام به ثبت رسیده اند. نکته جالب این است که اسم «کالیسی» نسبت به اسم واقعی این شخصیت که «دنریس» است محبوبیت بیشتری دارد. نام های دنریس یا دنی در میان ۱۰۰۰ اسم پرطرفدار برای نوزدان دختر قرار ندارند.

نامگذاری با استفاده از شخصیت های بازی تاج و تخت

افزایش محبوبیت نام «آریا» حتی از مورد قبلی نیز حیرت انگیزتر بوده است. در «بازی تاج و تخت» آریا استارک دختر نوجوان ند استارک است که در طول هشت فصل داستان از دست دشمنان خانواده فرار کرده به سرزمین های دشمن و دوردست می رود و به یک قاتل بیرحم و مرگبار تبدیل می شود. او در ادامه برای کشتن بسیاری از دشمنان و قاتلان خانواده اش به خانه باز می گردد و نقش مهمی در نبرد وینترفل و کشتن پادشاه شب ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: مصائب «امیلیا کلارک»؛ ماجرای خونریزی های مغزی دنریس تارگرینِ «بازی تاج و تخت»

نامگذاری با استفاده از شخصیت های بازی تاج و تخت
افزایش محبوبیت نام «کالیسی» در سال های اخیر

نام «آریا» از سال ۲۰۱۰ در میان ۱۰۰۰ نام محبوب برای نوزدان دختر در ایالات متحده قرار داشته و از زمان آغاز سریال «بازی تاج و تخت» در سال ۲۰۱۱ صعودی باورنکردنی را در این فهرست شاهد بوده است. در سال ۲۰۱۸، اسم آریا ۱۱۹ اُمین نام محبوب برای نوزادان دختر در ایالات متحده بوده و بیش از ۲.۵۴۵ نوزاد دختر، اسم این دختر نجیب زاده تبدیل شده به قاتل را به خود گرفته اند. رتبه محبوبیت این نام در سال ۲۰۱۰ میلادی در میان دختران تازه متولد شده آمریکایی ۹۴۲ اُم بوده است.

نامگذاری با استفاده از شخصیت های بازی تاج و تخت
افزایش محبوبیت نام «آریا» در سال های اخیر

البته این تنها نام های شخصیت های سریال «بازی تاج و تخت» نیست که مورد توجه والدین آمریکایی قرار گرفته و بعد از آریا و کالیسی، اسم های جیمی و یارا نیز بیشترین محبوبیت را داشته است. البته این گزارش ها مربوط به سال ۲۰۱۸ بوده و بدون شک در سال حاضر میلادی بر محبوبیت و استفاده از نام این شخصیت ها افزوده شده است. در ادامه مطلب شما را با تعداد نوزادانی که در سال گذشته نام شخصیت های بازی تاج و تخت را دریافت کرده اند به ترتیب محبوبیت آشنا خواهیم کرد.

Arya: 2,545
Khaleesi: 560
Jaime (male): 547
Yara: 434
Lyanna: 319
Jon: 311
Meera: 191
Daenerys: 163
Shae (female): 108
Jaime (female): 73
Renly (male): 59
Tyrion: 58
Lady: 45
Renly (female): 43
Brienne: 33
Jorah: 30
Sansa: 29
Catelyn: 21
Shae (male): 17
Ellaria: 17
Oberyn: 15
Nymeria: 15
Theon (male): 14
Gregor: 11
Shireen: 11
Ramsay (male): 10
Sandor: 10
Khal: 9
Summer: 9
Bran: 8
Beric: 8
Theon (female): 7
Bronn: 7
Samwell: 7
Myrcella: 6
Aegon: 6
Benjen: 6
Ramsay (female): 5

بیشتر بخوانید: پرمعناترین، جذاب ترین و به یادماندنی ترین دیالوگ های سریال «بازی تاج و تخت»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود