نه پیشنهاد متفاوت برای تفریحات هیجان انگیز

نه پیشنهاد متفاوت برای تفریحات هیجان انگیز

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تفریح و خوشگذرانی در بیست و هشتمین شهر بزرگ دنیا یعنی تهران مطمئنا بسیار متفاوت تر از سایر شهرها است. تفریحاتی از جنس هیجان، تحرک، خوردنی های جذاب، صحنه های دلنواز، طبیعت دلچسب و اتفاقات خوب و خاطره انگیز. برای سرگرمی و تفریح در تهران تفاوتی بین گشت و گذار شبانه یا پیاده روی روزانه در خیابان ها و چرخ زدن در موزه ها و مراکز خرید و یا رفتن به رستوران های متنوع نیست و می توان برنامه های تفریحی متنوعی برای هر ساعت از روز یا شب ترتیب داد.

انسان ها نیازهای متفاوتی دارند. به گفته صاحب نظران و کارشناسان، همانطور که نیاز به غذا و امنیت هست، نیاز به تفریح نیز برای افراد وجود دارد. انسان یک ماشین آهنی نیست که صرفا کار کند، بلکه روح و جسم دارد و آن ها نیز به دلایل مختلفی همچون کار زیاد باعث خستگی می شوند و نیاز به استراحت و تفریح دارند. انجام کار یکنواخت باعث و روزمره راندمان کاری را پایین می آورد ولی بعد از چند ساعت تفریح و سرگرمی سالم می توانید مجدد با انرژی زیاد به کار و فعالیت خود ادامه دهید.

اگر به دنبال تفریحاتی هیجان انگیز و متفاوت هستید، اگر از برنامه های روتین و روزمره خسته شده اید، اگر حوصله ماندن در خانه ندارید برای شما چند پیشنهاد ویژه داریم.

زیپ لاین توچال: زیپ لاین را می توان تفریحی برای عاشقان هیجان دانست. جابجایی بین دو کوه و تنها با اتصال به یک سیم بکسل و معلق ماندن در ارتفاع زیاد، حس جالبی است که زیپ لاین برای شما فراهم می آورد. زیپ لاین در گذشته به عنوان  وسیله ای برای عبور از رودخانه های خروشان و یا فاصله بین کوه ها مورد استفاده قرار می گرفته است؛ با گذشت زمان، کم کم تبدیل به یک برنامه تفریحی شد و مراکز مختلفی در اماکن طبیعی یا فضاهای ساختگی و مصنوعی اقدام به ساخت و نصب زیپ لاین برای استفاده علاقه مندان نمودند.

چنانچه قصد استفاده از این تفریح هیجان انگیز را دارید، می توانید به توچال، پارک طالقانی یا مجموعه برج میلاد به عنوان معروف ترین زیپ لاین های تهران بروید.

فوتبال حبابی: فوتبال حبابی توسط دو نروژی به منظور کاهش آسیب های بدنی حاصل از برخورد های فیزیکی در فوتبال و همچنین تغییر سبک فوتبال از حالت حرفه ای به یک تفریح سرگرم کننده ابداع شد. در این تفریح، شرکت کنندگان با یک پوشش شبیه حباب، فوتبال بازی می کنند. از جمله مزیت های این ورزش پرجنب و جوش، عدم نیاز به داشتن مهارت خاص است. بازیکنان با استفاده از پوشش حبابی، سر و بدن خود را می پوشانند و با قوانینی ساده فوتبال بازی می کنند.

پینت بال: وسیله ای که در ابتدا به منظور نشانه گذاری درختان در باغ های بزرگ استفاده می شد، کم کم تبدیل به یک بازی هیجان انگیز و گروهی به نام پینت بال شد. بازی پینت بال از سال ۱۳۸۰ توسط مهندس نیکپور از کشور کانادا وارد ایران شد.

از همان روزهای ابتدایی این ورزش پر جنب و جوش مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفت. این بازی که شبیه ساز جالبی از جنگ های واقعی است، با استفاده از گلوله های رنگی و تفنگ های مخصوص بین دو تیم رقیب شکل می گیرد.

به نحوی که با شروع زمان بازی هر دو تیم باید برای بدست آوردن اهداف مشخص شده، به رقابت با یکدیگر بپردازند. چنانچه در طول زمان بازی گلوله ای به فرد اصابت کند، آن فرد کشته شده به حساب می آید و باید از بازی خارج شود.

در نهایت تیمی که بتواند به اهداف از پیش تعیین شده دست یابد یا تعداد بیشتری از نفرات تیم مقابل را مورد اصابت گلوله قرار دهد، برنده بازی خواهد شد. زمین پینت بال در نقاط مختلف تهران ایجاد شده و علاقه مندان میتوانند با تهیه بلیت ورودی به همراه دوستان و آشنایان از این بازی استفاده کنند.

تفریحات هیجان انگیز

بازی فرار از اتاق فرار: اگر علاوه بر هیجان به حل معما و ماجراجویی علاقه دارید، سراغ اتاق فرار یا اسکیپ روم (Scape Room) بروید. حل معماهای متفاوت و نسبتا پیچیده با چاشنی دلهره و هیجان و گاهی ترس، اتفاقی است که در این بازی ها رخ می دهد. در این بازی شرکت کنندگان باید با استفاده از سرنخ ها، نکات و استراتژی ها، به حل معماها و پازل ها بپردازند و بازی را به پایان برسانند.

این بازی به صورت فضاهای متفاوتی از قبیل سلول های زندان، رستوران، هتل، کلبه دورافتاده و حتی ایستگاه های فضایی طراحی می شود. هر یک از این فضاها سناریوی خاصی دارند و هدف خاصی را دنبال می کنند. اتاق فرار جزو دسته بازی های گروهی به شمار می رود و باید حداقل چهار نفر برای این بازی گردهم جمع شوند.

باغ گیاه شناسی: این باغ ۱۴۵ هکتاری در دامنه جنوبی رشته کوه البرز و در اراضی چیتگر واقع شده است. طرح جامع باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به نحوی پیش‌بینی شده‌است که نشان‌دهنده الگویی از باغ ایرانی باشد. به این منظور یک میدان در مرکز باغ پیش‌بینی شده که چهار بلوار در چهار جهت به آن می‌پیوندد

در این باغ گونه های مختلفی از درختان و درختچه های منطقه کاسپین، البرز، زاگرس، هیمالیا، آسیای میانه و آمریکا وجود دارد. همچنین عبور دو رودخانه از وسط باغ و وجود شش دریاچه در کنار گیاهان، جذابیت خاصی برای گردشگران و توریست ها ایجاد کرده است.

قطعا دیدن مناظر طبیعی و رنگارنگ، حال و هوای آدم ها را عوض می کند و قدم زدن زیر درختان سرسبز و نشستن در کنار گل های زیبا و معطر باعث تقویت روحیه و نشاط خواهد شد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم اگر نیاز به عوض شدن روحیه و قدم زدن در مسیری رنگارنگ دارید حتما سری به این باغ زیبا و منحصر به فرد بزنید.

پاراگلایدر: چتربال سواری یا پاراگلایدرینگ جزو ورزش های هیجان انگیز و مخاطره آمیز است. ماندن در ارتفاع بسیار زیاد و کنترل چتر در آسمان می تواند حسابی آدرنالین در خون ترشح نماید و برای مدتی باعث شادابی و هیجان در انسان شود. وسیله ای که به منظور پایین آمدن از کوه توسط کوهنوردان سوئیسی استفاده می شد، امروز تبدیل به یک ورزش حرفه ای و پرهیجان در سراسر جهان شده است. پاراگلایدر ورزشی است که حس پرواز پرندگان را به انسان ها می دهد مخاطبین خاص خود را جذب کرده و افراد زیادی برای تجربه این حس خاص، خطرات محدود آن را به جان می پذیرند. سایت های پروازی زیادی در تهران برای این ورزش وجود دارد که افراد می توانند بر اساس نزدیکی و یا منظره مورد نظر خود، به یکی از آن ها مراجعه کنند.

بانجی جامپینگ: پرش بانجی یا بانجی جامپینگ فعالیتی است که فرد از ارتفاع بلندی با طناب و وسایل محافظ به پایین پرتاب می کند. در این تفریح جان شما در امان است و طناب های مخصوص این ورزش، شما را قبل از رسیدن به زمین، مجدد به بالا می کشد.

این فعالیت پر هیجان و با استرس زیاد، از سال ۱۳۸۶ وارد ایران شد و پیمان ابدی بدلکار معروف ایرانی اولین نفری بود که اقدام به پرش از سکوی بانجی جامپینگ توچال کرد. در طی این چند سال در تهران و شهرهای دیگر سکوهایی با ارتفاع های متفاوت نصب و راه اندازی شده است. در نهایت اگر عاشق هیجان هستید حتما ارزش امتحان کردن و خالی کردن انرژی های منفی را دارد.

تفریحات هیجان انگیز

کارتینگ: تفریح و بازی با ماشین های چرخ باز و بدون گلگیر کارتینگ از جمله فعالیت های پرهیجانی است که باید عشق سرعت باشید تا لذت آن را به خوبی درک کنید. ماشین ساده ای که با لوله و موتور چمن زنی ابداع شد، کم کم پیشرفت کرده و امروزه تبدیل به یک ماشین حرفه ای با سرعت بالا برای رقابت ها و مسابقات بین المللی شده است. اگر به دنبال تجربه رانندگی با سرعت بالا هستید و این امکان برای شما در خیابان های شهری محیا نیست، پیشنهاد می کنیم به پیست های کارتینگ مراجعه کنید. تجربه رانندگی با سرعت زیاد در مسیری پر پیچ و خم و شبیه به پیست های اتومبیل رانی حس جالب و متفاوتی است که باید تجربه کرد. در تهران و شهرهای دیگر نیز پیست های متنوعی با فضاها و امکانات جانبی شامل انواع رستوران و کافی شاپ برای خانواده ها و علاقه مندان به این ورزش شکل گرفته است.

  سورتمه: وسیله ای که در نواحی قطبی و یخ زده برای جابه جایی استفاده می شده است، امروز با تغییری در ساختار و عملکرد تبدیل به یک بازی مهیج در پارک ها شده است. حرکت با سورتمه بر روی ریل های پر پیچ و خم با سرعت قابل توجه، هیجان عجیبی دارد و حسابی آدرنالین در خون فرد ترشح می کند. این فعالیت امروزه مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده و از کودکان تا میانسالان علاقه دارند از این فعالیت هیجان انگیز بهره ببرند. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید سورتمه سواری کنید حتما سری به توچال یا پارک گلابدره بزنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود