سلسله ترامپ ها؛ نگاهی به ابعاد زندگی کلی خانواده «دونالد ترامپ»، رییس جمهور ایالات متحده

سلسله ترامپ ها؛ نگاهی به ابعاد زندگی کلی خانواده «دونالد ترامپ»، رییس جمهور ایالات متحده

مرا دوست بدار، بچه هایم را بیشتر. این اصل راهنمای سبک ریاست جمهوری دونالد ترامپ است که می توان او را یکی از خویشاوند پرست ترین (nepotistic) چهره های سیاسی تاریخ ایالات متحده می دانند. ترامپ به وفاداری اطرافیانش بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهند و چه کسی بهتر از فرزندانش می تواند این وفاداری را به او نشان دهد. سه فرزند ارشد او برایش کار می کنند، و شرکای زندگیشان نیز همینطور.

با توجه به تبار اسکاتلندی مادر دونالد ترامپ که خود به آن افتخار کرده و گفته می شود که مادرش نیز از طرفداران بزرگ خاندان سلطنتی بوده، جای تعجب ندارد که در دیدار اخیر خاندان دونالد ترامپ از بریتانیا و خاندان سلطنتی این کشور، همه اعضای سلسله ترامپیان حتی تیفانی جوان که از او با عنوان «ترامپ نامرئی» یاد می کنند نیز در این سفر حضور داشته باشد. اما سوال این است که در حلقه خانوادگی دونالد ترامپ که نزدیک ترین افراد به او هستند هر کسی چه سمت و جایگاهی دارد؟

خانواده دونالد ترامپ

ملانیا ترامپ، ۴۹ ساله

دوری از قدرت، راز ملانیا

جایگاه خانوادگی: سومین همسر دونالد ترامپ به عنوان بانوی اول ایالات متحده شروعی توأم با شک و تردید داشت. بر اساس گزارش ها او هیچگاه مشوق شوهرش برای شرکت در رقابت های انتخاباتی ایالات متحده نبوده و ظاهراً شبی در سال ۲۰۱۶ که برنده شدن دونالد ترامپ در رقابت های ریاست جمهوری مسجل شد به گریه افتاده است، ادعاهایی که وی به شدت آن ها را تکذیب می کند. او در ادامه برای ۶ ماه در نیویورک باقی ماند و اصرار داشت که تا زمان پایان نیافتن مدرسه پسرشان، بارون، به همسر رییس جمهورش ملحق نخواهد شد. حتی امروز نیز او به ندرت در کنار شوهرش دیده می شود و نزدیکان رییس جمهور نیز ادعا کرده اند که ملانیا و ترامپ به ندرت یکدیگر را می بینند.

خانواده دونالد ترامپ

تصویر عمومی: باشکوه اما رازآلود. هیچ کس نمی داند ملانیا ترامپ چه تفکری در مورد شوهرش و ریاست جمهوری او، عقاید سختگیرانه او در مورد مهاجرت (که ملانیا نیز خود تفکرات مشابهی در این زمینه دارد) و روابط عاشقانه ادعایی او دارد. کم حرف در انظار عمومی، این زن سابقاً مدل اسلوونیایی تبار خوشبختانه تاکنون سریال کمدی شبکه بی بی سی ساخته شده توسط تریسی اولمن را ندیده که در آن شخصیت او در قالب یک ربات به نام «ملانیابوت» (Melaniabot) ترسیم شده است.

چهره مادری: ملانیا به شدت مراقب و محافظ بارون است، تنها فرزندش که اکنون ۱۳ سال سن دارد. انتظار می رود که بارون همچنان در واشنگتن دی سی بماند.

ملکه پروتکل ها: دستیاران ملانیا می گویند که علاقه اصلی او در کاخ سفید به دکوراسیون داخلی و مکان برگزاری مراسم شام های حکومتی است و به قوانین مهمانداری و به طور ویژه هدایایی که داده می شود، گل ها، منوی غذایی و چیدمان صندلی ها بسیار حساس است.

سبک لباس پوشیدن: خانم ترامپ که در زمینه لباس پوشیدن بسیار گزیده و متفاوت از دیگر بانوهای ایالات متحده عمل می کند با همان دقت و وسواسش در مورد دکوراسیون و چیدمان، لباس هایش را در مراسم مهم انتخاب می کند.

خانواده دونالد ترامپ

ایوانکا ترامپ، ۳۷ ساله

دختر جاه طلب بابا که دشمنان زیادی دارد

مقام: دختر اول غیررسمی ایالات متحده از ایوانا، همسر اول دونالد ترامپ. پرنسس یخی خونسرد نور چشمی و سوگلی پدرش است. به گفته دونالد ترامپ او «بهترین فیزیک بدنی» را داشته و اگر دخترش نبود، به اعتراف خود دونالد ترامپ، با او ازدواج می کرد. همچنین ترامپ پدر ادعا کرده که اگر دخترش برای ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد شود «شکست دادن او بسیار بسیار دشوار خواهد بود». اگر به خاطر اعتراضات و جنجال های عمومی نبود، دونالد ترامپ دوست داشت او را برای پست ریاست بانک جهانی یا سفیر کشور در سازمان ملل معرفی می کرد.

جایگاه خانوادگی: بسیار رفیع. ایوانکا و شوهرش، جرد کوشنر، ۳۸ ساله، از مشاوران ارشد کاخ سفید و گوش های رییس جمهور هستند.

خانواده دونالد ترامپ

تصویر عمومی: او و شوهرش که از آن ها با عنوان «جاوانکا» یاد می شود روزگاری در چشم چپگراها بع عنوان چهره پروژه ترامپ قابل قبول به نظر می رسیدند. این نیویورکی های پرزرق و برق، پیچیده و با افکار لیبرال سخنگوی گفتمان میانه روی انگاشته می شدند اما امروزه اوضاع تغییر کرده است. یکی از افراد درونی کاخ سفید این دو را یک «ترکیب سمی از نخوت و جهالت» با طمع سیری ناپذیر برای قدرت و منشأ بسیاری از سیاست های بحث برانگیز رییس جمهور توصیف کرده است.

زندگی کاری: ظاهراً همکارانشان در کاخ سفید نیز تحمل آن ها را ندارند و به خاطر اصرار او برای دست داشتن در هر تصمیمی از کوشنر با عنوان «وزیر همه چیز» و از ایوانکا با عنوان «Habi» یاد می کنند که به معنای «خانه همه ایده های بد» (Home of All Bad Ideas) است.

زندگی خانوادگی: این زوج در عمارتی در واشنگتن دی سی همراه با سه فرزند فتوژنیک شان- آرابلا، ژوزف و تئودور- زندگی می کنند. علیرغم برخی ادعاها مبنی بر این که ایوانکا و جرد می خواهند به نیویورک بازگردند، در عمل این زوج به واشنگتن دی سی چسبیده اند.

خانواده دونالد ترامپ

ثروت: خیلی زیاد. ایوانکا یک کارآفرین موفق سابق در حوزه مد و فشن و یک فعال اقتصادی میلیونر در عرصه املاک است. او و شوهرش در طول یک سال خدمت خود به عنوان مشاوران بی مواجب رییس جمهور، از فعالیت های اقتصادی خود دستکم ۶۱ میلیون پوند کسب درآمد کرده اند. ایوانکا سال گذشته کمپانی مد و فشنش را فروخته و جرد نیز از جایگاه ریاست کمپانی خانوادگی اش کناره گیری کرده است تا بر فعالیت های سیاسی اش متمرکز شود. ادعا می شود که این دو بی پروایانه از مقام خود و دونالد ترامپ برای پیشبرد اهداف و امیال شخصی شان استفاده می کنند.

آرزوها: بسیار بزرگ. ایوانکا بر این باور است که می تواند روزی رییس جمهور کشورش باشد و در صحبت هایش گفته است که دولت پدرش «سرآغاز یک سلسله آمریکایی بزرگ» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هزینه شیدایی؛ دخترانی که برای شبیه شدن به «ایوانکا ترامپ» دست به هر کاری می زنند

خانواده دونالد ترامپ

دونالد ترامپ جونیور، ۴۱ ساله

شخصیتی کنترل نشده و غیرقابل پیش بینی مانند پاپ

جایگاه: پسر ارشد رییس جمهور ایالات متحده و اولین فرزند او از سه فرزندی که از ایوانا دارد. دونالد کوچک از اعضای داوران برنامه تلویزیونی ریالیتی شو سابق دونالد ترامپ با عنوان «کارآموز» (The Apprentice) بود که همراه با برادر کوچکترش، اریک، بعد از رسیدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری، وارث تاج و تخت سازمان چندین میلیون دلاری پدرشان شدند.

جا پاهای پدر: کپی برابر اصل پدر در نگاه عموم. او را یک روشنفکر و مرد سیاسی قابل توجه نمی دانند اما مشخص است که می خواهد جا پای پدر بگذارد.

جنجال آفرین: دونالد کوچک استعداد پدرش برای جنجال آفرینی در توئیتر را به ارث برده است. او یک بار در یک پیام توئیتری، آوارگان سوری را به کاسه ای پر از تنقلات شیرین رنگارنگ که روی آن ها مقداری تنقلات کشنده پاشیده شده توصیف کرد.

خانواده دونالد ترامپ

روابط با روس ها: دونالد جونیور به خاطر ارتباطاتش با روس ها در جریان رقابت های انتخاباتی ۲۰۱۶ توسط مجلس سنای کشور احضار شده است؛ از جمله اینکه گفته می شود او مسئول فراهم کردن مقدمات نشست بین یک حقوقدان مرتبط با کرملین با یکی از نفرات اصلی کمپین انتخاباتی پدرش برای بدنام کردن هیلاری کلینتون بوده است.

مرد خانواده: سال گذشته، همسر او، ونسا، (که با هم صاحب ۵ فرزند هستند) پس از ۱۲ سال زندگی مشترک درخواست طلاق داد که بسیاری دور بودن او از خانه و خانواده را دلیل اصلی این تصمیم ونسا می دانستند. درست قبل از بدنیا آمدن اولین فرزندش وقتی از او پرسیده شد که او برای پدر بودن چه خواهد کرد پاسخ داد: «ترامپ ها پوشک عوض نمی کنند». گفته می شود که از هم پاشیدن رابطه دونالد کوچک و همسرش از سال ۲۰۱۱ آغاز شد پس از آن که خانم ترامپ دریافت که شوهرش با یکی از شرکت کنندگان در مسابقه «کارآموز» به نام اوبری اودی رابطه دارد.

خانواده دونالد ترامپ

خواستگاری ارزان قیمت: ادعا شده که دونالد جونیور با همسر سابقش مانند یک «شهروند درجه دوم» رفتار کرده و پول بسیار کمی در اختیار وی قرار می داده به نحوی که او مجبور به کمک گرفتن از مادرش شده است. همچنین گفته شده که دونالد کوچک با حلقه ای ارزان قیمت که به صورت مجانی از یک جواهر فروش گرفته بود از همسرش خواستگاری کرده است. نامزد جدید دونالد کوچک، کیمبرلی گیلفویل، ۵۰ ساله، مجری سابق فاکس نیوز است که نقش مشاور ارشد ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای دور بعدی ریاست جمهوری را بر عهده دارد.

رهبر آینده: او جذابیت خواهرش را ندارد اما برخی بر این باورند که اگر قرار باشد یکی از فرزندان او بتوانند جایگاه سیاسی پدرشان را بدست بیاورند ان کسی جز دونالد کوچک نخواهد بود. حامیان دونالد ترامپ او را دوست دارند و او را مردی خوش مشرب و در دسترس توصیف می کنند.

خانواده دونالد ترامپ

اریک ترامپ، ۳۵ ساله

دائم در سافاری، شخصیتی مهم

جایگاه: معاون بخش اجرایی کمپانی ترامپ، جایی که او مدیریت مراکز اقامتی، باشگاه های گلف، رستوران ها و تاکستان ویرجینیا بر عهده دارد.

تصویر عمومی: در پروژه های کمیک از او با عنوان خنگ خانواده یاد شده که غرایض سیاسی دونالد جونیور و ایوانکا را ندارد.

موفقیت مشکوک در کسب و کار: در سال ۲۰۱۷، بنیاد اریک ترامپ متهم شد که از کمک های مالی صورت گرفته که قرار بود صرف درمان بیماران سرطانی شود برای کسب و کارهای شخصی از جمله باشگاه های گلف استفاده کرده است. اریک این ادعاها را نادرست دانسته و قول داده است که در این پرونده همکاری کند.

خانواده دونالد ترامپ

تفریحات: او نیز مانند دونالد جونیور شیفته شکار تفریحی است. در سال ۲۰۱۰، یک گروه مدافع حقوق حیوانات به خاطر خوشگذرانی و شکار در جریان یک سافاری در آفریقا انتقاد کرد.

زندگی شخصی: اریک ترامپ در سال ۲۰۱۳ با با لارا یوناسکا، تهیه کننده تلویزیونی، ازدواج کرده و انتظار فرزند دومشان را می کشند. لارا از اعضای قدیمی تیم ترامپ است.

خانواده دونالد ترامپ

تیفانی ترامپ، ۲۵ ساله

ترامپ پنهان، به ندرت همراه خانواده

جایگاه: تیفانی ترامپ تنها فرزند دونالد ترامپ از ازدواجش با همسر دوم خود، مارلا میپلز، است.

لقب: «ترامپ نامرئی». تیفانی که اسم او از جواهرسازانی مشهور گرفته شده بدلیل این که به ندرت در انظار عمومی ظاهر می شود این لقب را دریافت کرده است. حتی در مستندی که از زندگی پدرش ساخته شده و در مجلس ملی جمهوری خواهان به نمایش در آمد نیز نامی از او برده نشده است. و البته تیفانی تنها ترامپی است که از او برای پیوستن به تیم ترامپ پس از ریاست جمهوری اش دعوت نشده است. به همین دلیل حضور او در میان اعضای خانواده ترامپ که به لندن سفر کرده اند غیرمعمول است.

جایگاه خانوادگی: اگر چه دونالد ترامپ موفق شده خود فرزندانش را بزرگ کرده و بر شخصیت آن ها تاثیرگذار باشد اما تیفانی توسط مادرش در کالیفرنیا و جدا از پدرش بزرگ شده است. دونالد پدر یک بار ادعا کرده که نسبت به دیگر فرزندانش، افتخار کمتری به تیفانی می کند.

خانواده دونالد ترامپ

شغل: صحبت در این مورد مشکل است. اگر چه او در حال تحصیل در رشته حقوق در واشنگتن دی سی است اما فعالیت های شغلی و اقتصادی چندانی ندارد.

تفریحات: قرار دادن عکس های فراوان و گاه بی معنی از جاهای پرزرق و برقی که می رود.

نیمه دیگر تیفانی: تیفانی مدتی با یکی از همکلاسی هایش به نام راس مکانیک رابطه داشت، جوانی که علایق سیاسی اش به دموکرات ها بسیار نزدیک بود. بعد از جدایی از مکانیک، او اکنون با پسری به نام مایکل بولوس که ریشه ای فرانسوی-لبنانی داشته، از یک خانواده میلیاردر است و در دانشگاهی در لندن در رشته اقتصاد تحصیل می کند وارد رابطه شده است. اخیراً این دو در حال گذراندن تعطیلات خود روی یک قایق تفریحی در جنوب فرانسه دیده شده و جالب اینکه او نامزدش را به خانواده ترامپ معرفی کرده است.

آرزوها: بعد از یک تلاش ناموفق برای تبدیل شدن به یک ستاره عرصه سرگرمی، بسیاری می گویند که او پذیرفته ارتباط نزدیک تری با پدر و برادر و خواهر خوانده هایش داشته باشد و در ادامه ازدواج کند.

بیشتر بخوانید: با خواهر و برادرهای دونالد ترامپ آشنا شوید؛ از خواهر قاضی تا برادر الکلی

منبع:
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود