دلایل رد گسترده درخواست «ویزای مولتی‌پل کانادا» ایرانیان

۷ دلیل اصلی که عامل ریجکت ویزای مولتی‌پل کانادا است

دلایل رد گسترده درخواست «ویزای مولتی‌پل کانادا» ایرانیان

تجربه نگارنده در دریافت ویزای شنگن و ویزای کانادا در سال های اخیر نشان می‌دهد که صداقت و ارائه مدارک مستند و مستدل شغلی و مالی حتی با تمکن متوسط، می‌تواند نقش زیادی در دریافت ویزای شنگن و مولتی پل ۵ ساله کانادا داشته باشد.

متاسفانه ظرف چند سال اخیر، شاهد ریجکت شدن ۹۰ درصدی تقاضای ویزای مولتی پل کانادا ایرانیان هستیم که بعضی، با ارائه برچسب شنگن جعلی، اعتبار گذرنامه ایرانی و پرستیژ این پاسپورت را در ذهن آفیسرهای کانادایی تخریب می کننند. حجم بالای ریجکتی ویزای شنگن و مولتی پل کانادا ایرانیان در سال های اخیر نشان می دهد که سفارت خانه ها، دلایل برخی از متقاضیان سفر به اروپا و کانادا را قانع کننده ندانسته و نسبت به بازگشت آنان به میهن اسلامی، توجیه نمی شوند. چرا؟

چون مدارک ارائه شده، قوی نیست و متقاضی، از بک گراند مالی و شغلی مطلوب و مطمئنی برخوردار نیست. اگر چه برخی از ریجکتی ها هم به دلایل سیاسی است و اعتراض مکتوب هم چاره ساز نخواهد بود.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث رد تقاضای ویزای کانادا می شود، سابقه بیمه ضعیف، سابقه شغلی ضعیف بدون مستندات بانکی و هم چنین صوری و فانتزی بودن برنامه شغلی و گردشگری فرد متقاضی ویزا است که کنسول کانادا را حساس می کند. با توجه به این که برخی از هموطنان به اصطلاح زرنگ!، با جعل مدارک و ارائه اسناد غیر واقعی، قصد فریب آفیسرهای کنسول های کانادا در کشورهای مختلف جهان داشته و این امر سبب افزایش تجربه و دقت آنان شده است، لذا هم چنان صداقت، بهترین بیزینس خواهد بود.

ویزا کانادا
همه شرایط، مدارک وتعرفه های اپلای ویزای گردشگری و تحصیلی و کار و اقامت دائم کانادا را در سایت CANADA.ca بدست آورید

برای داشتن ویزای کانادا، داشتن ویزای شینگن الزام نیست. اما تاریخچه ی سفر قوی، در پرونده ی درخواست شما برای دریافت ویزای کانادا موثر است. این مورد به صورت تجربی ثابت شده که زمانی که افراد از سوی سفارت کانادا ریجکت می شوند در نامه ی ریجکتی سفارت کانادا موردی رو انتخاب میکنند با عنوان ضعیف بودن تاریخچه سفر و در هیچ کجا عنوان نشده که الزام به وجود ویزای شینگن خواهید داشت.

ویزای شینگن برای اثبات بازگشت شما از سفر به کانادا می باشد؛ با داشتن ویزای شینگن به آفیسر کانادا تفیهم میگردد که اگر قصد ماندن در کشور دیگری را داشته اید در همان کشور عضو اتحادیه اروپا درخواست اقامت خود را مطرح می کردید. پس اگر دارای سفر هایی به کشورهای دیگر بوده اید و مدارک دیگر شما برای دریافت ویزای کانادا کامل است اجباری برای دریافت ویزای شینگن نخواهید داشت.

دعوت نامه معتبر

یکی از مواردی که میتواند در دریافت ویزای کانادا بسیار تاثیر گذار باشد (حتی بدون اینکه به اروپا سفری داشته باشید) داشتن دعوتنامه معتبر از کشور کاناداست. حال این دعوتنامه میتواند از سوی یک دوست یا شرکت یا اقوام شما باشد. در صورتی که نمیتوانید به دعوتنامه دسترسی داشته باشید.

البته متاسفانه بسیاری از افراد به دروغ عنوان میکنند که از دعوتنامه در پرونده ی شما استفاده شده و ما دعوتنامه را همراه با دیگر مدارک به سفارت فرستاده ایم! و شما نمیتوانید دعوتنامه را مشاهده کنید چون منبع صدور دعوتنامه افشا میشود! یا اینکه از دعوتنامه های فاقد اعتبار برای درخواست ویزای کانادا استفاده میکنند که اتفاقا در مواردی دلیل ریجکتی درخواست ویزا همان دعوتنامه ی فاقد اعتبار است.

تاثیرات لیبل جعلی شنگن

مراقب باشید که فریب وعده های دروغین لیبل جعلی ویزای شینگن یا ویزای کانادا را نخورید متاسفانه بسیاری از افراد با وعده هایی همچون چسباندن لیبل شینگن جعلی و جعل مهر ورود و خروج ویزا از متقاضیان ویزای کانادا سودجویی میکنند. باید بدانید که علاوه بر عواقب جعل که میتواند گریبان گیر شما شود در صورتی که آفیسر به جعلی بودن مهر شینگن پی ببرد شما از ۵ سال تا مادام العمر از سفر به کانادا محروم خواهید شد.

متاسفانه در ماه های اخیر خبر های خوبی از ویزای کانادا برای شهروندان ایرانی به گوش نرسید. بیشتر از ۹۰ درصد درخواست متقاضیان ویزای کانادا ریجکت شد و همچنین اجازه سفر به تعدادی از مسافران و دانشجویان از فرودگاه های ترانزیتی مانند استانبول، مسقط، دبی، دوحه و ….. داده نشد و این اشخاص اجبارا به ایران بازگشتند.

در برخی از تبلیغات میبینیم که حرف از اخذ ویزای کانادا بدون مدارک و موارد این چنینی زده شده است. واقعیت این است که بعضی از کارگزاران و عاملان ویزای تضمینی کانادا، اقدام به جعل مدارک و جعل ویزای شینگن میکنند و به خیال خود با این کار شانس ویزای کانادا متقاضی را افزایش میدهند.

در صورتی که این کار نه تنها شانس اخذ ویزای تضمینی کانادا متقاضی را افزایش نمیدهد، بلکه در خواست ویزای کانادا متقاضی نیز ریجکت میشود. افسران ویزای کانادا تمامی و در مواردی، برخی از ویزا های شینگن متقاضیان را از سفارت کشور هایی که این ویزا را صادر کرده اند چک میکنند و اگر پی به جعلی بودن ویزا ببرند قطعا با درخواست ویزا مخالفت خواهند کرد و شخص خاطی را وارد بلک لیست خواهد کرد.

هیچ فردی، رابط نیست!

در بسیاری موارد از مشاوران سوال میشود که آیا رابطی در سفارت کانادا دارند و آیا دارای امتیاز خاصی در سفارت کانادا هستند؟ لازم به ذکر است که؛ هیچ کس نه رابطی در سفارت کانادا داشته و نه دارای امتیاز خاصی است. سیستم مهاجرت و ویزای کانادا بسیار دقیق بوده و بر مبنای قانون پایه ریزی شده و به نوعی هیچ شخصی جرات رابطه بازی در این سیستم را ندارد و باید تاکید کنیم کسانی که این مورد را عنوان میکنند، دارای تجربه کافی در این حیطه نبوده و میخواهند با این عناوین هر طور شده از موقعیت سوء استفاده کنند و از شما مبالغی را بابت دستمزد دریافت کنند.

دروغ ویزای تضمینی کانادا

در بسیاری از موارد عنوان میشود که در انتهای کار ویزای تضمینی کانادا مبلغ دستمزد و یا حق الوکاله را پرداخت کنید! این امر نشان دهنده ی آن است که شرکت یا شخص مذکور شانس خود را برای دریافت ویزای شما امتحان خواهد کرد؛ اگر با درخواست ویزا موافقت شد دستمزد را دریافت میکند و اگر با درخواست ویزا مخالفت نشد و شما ریجکت شدین مشکلی نیست نفر بعدی…!!!

مراقب باشید که چیزی با عنوان ویزای فوری کانادا وجود ندارد و فقط میتوان زمان انگشت نگاری را با انتخاب کشوری که برای انگشت نگاری انتخاب می نمایید کوتاه تر کرد و زمان تایید مدارک توسط سفارت تعیین میگردد و هیچ شخصی در کوتاه کردن زمان پاسخگویی سفارت دخالتی نخواهد داشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود