«بعد از تاریکی»؛ سریال ترسناک «استیون اسپیلبرگ» برای پلتفرم استریمینگ جدید Quibi

«بعد از تاریکی»؛ سریال ترسناک «استیون اسپیلبرگ» برای پلتفرم استریمینگ جدید Quibi

به نظر می رسد هیچ چیز نمی تواند استیون اسپیلبرگ را متوقف کند. این فیلمساز بزرگ یک پروژه بزرگ و جاه طلبانه دیگر به فهرست کارهایش اضافه کرده است: سریالی ترسناک با قالبی بسیار جدید و متفاوت از باب در دسترس بودن. اخیراً مجله ورایتی تایید کرده که استیون اسپیلبرگ در حال نوشتن سناریو سریالی ترسناک برای پلتفرم استریمینگ جدیدی با نام Quibi است که محتوای ویدیویی آن طوری تعریف شده که روی گوشی های هوشمند قابل  رویت باشد. این سریال که در حال حاضر عنوان «بعد از تاریکی اسپیلبرگ» (Spielberg’s After Dark) را بر خود دارد تنها پس از نیمه شب در دسترس مشترکان قرار خواهد گرفت.

سریال ترسناک جدید استیون اسپیلبرگ

جفری کاتزنبرگ، موسس پلتفرم استریمینگ Quibi روز یکشنبه، ۹ ژوئن و در جریان فستیوال رسانه های جهانی بانف در کانادا این خبر را اعلام کرد. به گفته کاتزنبرگ، اسپیلبرگ در مورد نوشتن سناریو این سریال به او و مگ وایتمن، مدیرعامل پلتفرم Quibi، پیشنهاد ساخت این سریال را داده و عنوان کرده که این سریال «یک داستان بسیار ترسناک» دارد. در زمان نوشتن این مطلب، اسپیلبرگ سناریو ۵ یا ۶ اپیزود از این سریال را به اتمام رسانده که بین ۱۰ تا ۱۲ اپیزود بوده و طول هر کدام از این اپیزودها نیز ۷ تا ۱۰ دقیقه خواهد بود. پلتفرم Quibi از این اپیزودها با عنوان «فصل» یاد کرده که نشان می دهد این سری تصویری چیزی شبیه یک رمان است که داستان را تکه تکه روایت می کند.

سریال ترسناک جدید استیون اسپیلبرگ

اگر چه اطلاعات زیادی در مورد موضوع و محتوای سریال «بعد از تاریکی اسپیلبرگ» وجود ندارد، کاتزنبرگ به تفصیل در مورد شرایط دسترسی به این سریال سخن گفته است. به ادعای او، محدودیت زمانی در دسترس قرار گرفتن این سریال پیشنهاد اسپیلبرگ بوده و بدین ترتیب از مهندسان پلتفرم خواسته کدهایی را بنویسند که بتواند موقعیت مکانی گوشی های هوشمند و طلوع و غروب آفتاب در این موقعیت را شناسایی نماید. کسانی که قصد تماشای این سریال را دارند با دانلود کردن برنامه Quibi، با یک ساعت که روی صفحه گوشی شان ظاهر خواهد شد مواجه می شوند و بدین ترتیب باید منتظر غروب آفتاب در منطقه خود باشند که توسط همان ساعت نشان داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ساخت سریال تلویزیونی «آخرین موهیکان» به کارگردانی و نویسندگی کری فوکوناگا

سریال ترسناک جدید استیون اسپیلبرگ

کاربران از نیمه شب تا طلوع آفتاب وقت دارند تا اپیزود هر شب را تماشا کنند و روز بعد باید تا نیمه شب منتظر اپیزود بعدی بمانند. از لحاظ محتوا و ژانر، «بعد از تاریکی اسپیلبرگ» را باید مشابه بسیاری از کارهای قبلی او و فیلم های شناخته شده ژانر ترسناک دانست؛ از «آرواره ها» (Jaws) و «شبح» (Poltergeist) تا «ای تی»، (E.T.)، «The Goonies»، «گونی ها» (Close Encounters of the Third Kind) و «سوپر ۸» (Super 8) که پروژه هایی بین ژانر وحشت و علمی تخیلی بوده اند. جالب خواهد بود که ببینیم نتیجه پروژه جدید تلویزیونی اسپیلبرگ چه خواهد بود و اینکه آیا تکنیک «در دسترس بودن تنها پس از نیمه شب» الهام بخش دیگر پلتفرم های استریمینگ برای در پیش گرفتن روشی مشابه خواهد شد یا خیر.

سریال ترسناک جدید استیون اسپیلبرگ

نتفلیکس از قبل وارد قلمرو تعامل نزدیک تر با مخاطبان شده و این کار را از طریق فیلم «آینه تاریک: بندراسنچ» (Black Mirror: Bandersnatch) انجام داد که در آن هر مخاطبی می تواند پایان بندی مطلوب خود را انتخاب کند که از طریق گزینه های متعددی که در مسیر داستان در اختیار او قرار می گیرد میسر خواهد بود. اگر «بعد از تاریکی اسپیلبرگ» به یک مجموعه پرطرفدار تبدیل شود شاید دیگر پلتفرم های استریمینگ مانند نتفلیکس، هولو و دیزنی پلاس نیز متقاعد شوند که سریال ها و فیلم های خود را تنها در ساعات خاصی از شبانه روز در دسترس مخاطبان و مشترکان خود قرار دهند.

سریال ترسناک جدید استیون اسپیلبرگ

کسانی که دوست دارند اثر جدید اسپیلبرگ را ببینند باید تا ۶ آوریل ۲۰۲۰ منتظر بمانند. از این تاریخ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۰، استفاده از این پلتفرم مجانی بوده و ۸ پروژه بزرگ در زمان افتتاح روی این پلتفرم بارگذاری خواهد شد. علاوه بر این، از ۲۰ آوریل به بعد نیز ۲۶ محصول دیگر هر دو هفته یک بار در روز دوشنبه و برای تمام طول سال به این پلتفرم اضافه خواهد شد که در مجموع ۱۲۵ بارگذاری جدید در هر هفته و ۷.۰۰۰ بارگذاری در سال اول را رقم خواهد زد. هزینه اشتراک این پلتفرم تصویری از ۴.۹۹ دلار با محتوای تبلیغاتی تا ۷.۹۹ دلار برای استریمینگ بدون پیام های تبلیغاتی متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ سریال جدیدی که می توانند جایگزین محبوب شما برای «بازی تاج و تخت» باشند

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود