آشنایی با سایت‌های کاریابی سوئد برای متقاضیان ویزای کار و اقامت این کشور

راهنمای دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان سوئدی

آشنایی با سایت‌های کاریابی سوئد برای متقاضیان ویزای کار و اقامت این کشور

کار در سوئد برای ایرانیان در رشته های مختلف امکان پذیر است. برای کار در سوئد و ویزای سوئد و اخذ ویزای شنگن سوئد، نیازی به پناهندگی نیست. فرصت های کاری در این کشور صنعتی و صادرات محور از طریق ده ها سایت کاریابی که مواردی را معرفی کردیم، در دسترس است.

برای دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان سوئدی که به دریافت ویزای کار و ورود به این کشور سردسیر شمال اروپا منتهی شود، شما بایستی فرصت های کاری را در سایت های کاریابی بررسی کنید. رزومه خود را به انگلیسی یا سوئدی ترجمه و مدارک صلاحیت حرفه ای را ضمیمه کنید.

تنوع شغلی در این کشور بسیار و بخشی از جامعه را پناهندگان و مهاجران تشکیل می دهند. تعامل با کارفرمای سوئدی به صورت متنی و تلفنی، بسیار مهم است. اثبات توانایی شما با رفرنس شغلی و هم چنین توصیه نامه ها و تجارب ارزنده شما در حوزه تخصصی خود، برای پیدا کردن کار در سوئد امکان پذیر است.

پیدا کردن کار در سوئد نیازمند به حوصله و صبر و ممارست دارد. چون بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی در این کشور مشغول به کار و زندگی هستند، آن ها را در لینکدین پیدا کنید و درباره جدید ترین قوانین اقامتی و کاری و کارگری و اشتغال و بهترین کارها در سووئد با درآمد بالا، رایزنی کنید.

ایرانیان در سوئد در رشته های مختلف مشغول به کار هستند. از پزشکی و پرستاری تا ورزش و مهندسی و صنایع و خدمات. برخی از آن ها در لینکدین و اینستاگرام، حضور داشته و می توان درباره کارفرمایان و پیدا کردن کار و انتقال پول ودریافت ویزا و گرفتن جاب آفر، از مشاوره ان ها استفاده کرد. ده ها کانال ایرانیان در شهرهای مختلف سوئد در تلگرام وجود دارد که توصیه می کنیم از آن ها استفاده کنید.

در سوئد و اتحادیه اروپا، سایت‌های کاریابی انگلیسی‌زبان و غیر‌انگلیسی زبان بسیاری وجود دارد که شما را برای پیدا کردن شغل مورد نظر و هم‌چنین، استخدام در شرکت‌های سوئدی و نروژی و فنلاندی و دانمارکی راهنمایی خواهد کرد. موارد زیر را در نظر داشته باشید.

پرتال تحرک کاری اتحادیه اروپا

یکی از پرتال‌های خوب برای آشنایی با فرصت‌های کاری در سوئد، پایگاهی است که برای کارجویان تعبیه شده تا با مراجعه به آن بتوانند با آژانس‌های کاریابی آشنا شوند. سایت اینترنتی EURES برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا مفید بوده و در آن هزاران فرصت شغلی به روزرسانی می‌شود. کارفرمایان اتحادیه‌اروپا برای پیدا کردن کارجو، بایستی در این سایت آگهی دهند و مشخصات استخدامی نیز بر اساس چارچوب‌های اتحادیه‌اروپا باشد. برای پیدا کردن کار در اروپا به خصوص سوئد، در این سایت ثبت‌نام کنید.

همان‌گونه که در این پرتال شاهد هستید، برای کارجو (JOBSEEKER) و کارفرما (EMPLOYER) بخش‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و شما قادر خواهید بود تا از میان ۱.۶ میلیون فرصت‌شغلی درج شده در این سایت، فرصت‌های شغلی سوئد را پیدا کنید. حدود چهارصد هزار سی‌وی در این سایت ثبت شده است و شما هم می‌توانید REGITER  کنید. بیش از ۱۲ هزار کارفرما اروپایی در این سایت حضور دارند.

سایت کریر بیلدر

از جمله درگاه‌های کاریابی معروف سوئدی می‌توان به کریر بیلدر اشاره کرد که در این URL  در دسترس  است. در این سایت، کارفرمایان دولتی و خصوصی سوئد، آگهی‌های کاری را منتشر می‌کنند و شما می‌توانید با مراجعه روزانه به آن، در جریان فرصت‌های شغلی قرار بگیرید. نسخه جهانی این سایت در این نشانی قرار دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، برای پیدا کردن کار باید عنوان کار و شهر مورد نظر را در باکس جست‌وجو وارد کرده و روی گزینه SOK  JOBB  که به معنای جست‌و‌جوی  کار است کلیک کنید. شما می‌توانید سی وی خود را در سایت آپلود کنید و پروفایل تشکیل دهید تا کارفرمایان بتوانند از روی پروفایل شما،‌ پیشنهاد شغلی ارائه دهند. به همین منظور به بخش: LADDA UPP CV  رجوع کنید.

شما در زمانی که به دنبال فرصت‌های شغلی در سوئد هستید، JOBBSOKARE  یا همان JOB SEEKER‌ هستید. در  این سایت، فرصت‌های شغلی که کارفرمایان سوئدی  ارائه کرده‌اند بر اساس نوع بیزینس، از  بوتیک و مدیریتی و فروشندگی و رانندگی گرفته تا کارهای مهندسی، دسته بندی شده است.

وقتی عنوان شغلی (در این‌جا: ENGLISH) را وارد کنید، در صفحه‌ای دیگر، نتایج ارائه خواهد شد و پیشنهادهای شغلی کارفرمایان را مشاهده خواهید کرد. مثلا بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی برای کسانی‌که زبان انگلیسی بلد هستند در ماه نوامبر ارائه شده  است. افرادی که ENGLISH SPEAKING‌ دارند نیز فرصت کاری  خوبی در  این کشور برایشان فراهم خواهد بود. اما چون سوئدی‌ها اکثرا به انگلیسی تسلط دارند، آشنایی به زبان انگلیسی برای شما مثل پیدا کردن کار در چین  و ژاپن، برگ برنده محسوب نخواهد شد.

کاریابی با بلاکت

سوئدی‌ها در طول هفته به سایت بلاک خیلی مراجعه می‌کنند و از خدماتش استفاده می‌نمایند. توصیه می‌شود برای پیدا کردن شغل در سوئد به این سایت سربزنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

هزاران فرصت‌شغلی در این بخش در دسترس علاقمندان است. کارهایی که اگهی شده است را در بخش SPARADE JOBB‌‌ دنبال کنید. حتما در این سایت ثبت‌نام کنید تا پروفایل شما ثبت بشود و کارفرمایان به‌راحتی با شما تعامل باشد.

(صدها فرصت‌شغلی برای کسانی‌که مسلط به زبان انگلیسی هستند در دسترس است که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید)

سایت یوب سافاری

سوئدی‌ها به job که jobb می‌گویند، با یوب تفلظ می‌کنند. یکی دیگر از سایت‌هایی برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی در این کشور که در این URL  در دسترس است. در این پرتال، بیش از ۵۳ هزار فرصت‌شغلی درج شده است که به صورت دسته‌بندی شده از امور فناوری‌اطلاعات (informationsteknik) تا صنعتی (Industri) و آشپزی (Chefsjobb) را شامل شده است. در این سایت می‌توانید هم در سوئد هم در نروژ و دانمارک به دنبال شغل در این سایت باشید. نگران نباشید. این سایت بخش انگلیسی زبان هم دارد و روزانه با استقبال کارجویان و کارفرمایان سوئدی قرار می‌گیرد.

کار در سوئد
۴۴ هزار فرصت شغلی در شهرهای سوئد در این سایت در دسترس است

سایت مترو

یکی از سایت‌های خوب و معروف برای پیدا کردن فرصت‌های استخدامی و شغلی در این کشور، می‌توان به سایت مترویوب اشاره کرد که روزانه برای آشنایی با فرصت‌های شغلی سوئد مطلوب به نظر می‌رسد. برای کسب اطلاعات تکمیلی به این link بروید.

بیش  از ۵۱ هزار فرصت‌شغلی در این سایت منتشر شده است. شما هم مثل سایت‌های قبلی می‌توانید در این سایت ثبت‌نام کرده و پروفایل ایجاد کنید.

در برخورد به این سایت‌های کاریابی سوئدی، نگران زبان نباشید. جزییات را از طریق GOOGLE TRANSLATOR پیدا کنید.

سایت مونستر

یکی دیگر از پرتال‌های خوب برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی در سوئد همین سایت MONSTER است. هزاران فرصت را می‌توان در این سایت که در درگاه‌های دیگر ارائه نشده است را مشاهده نمود و با کارفرمایان واقعی و معتبر در تعامل بود. قریب  بیست هزار سی‌وی و ده‌ها هزار  کارجو، اطلاعاتش را در این درگاه  ثبت کرده‌اند. دسته‌بندی‌‌های خوبی در این سایت بوده که شما قادرید بر  اساس آن به‌دنبال کار مورد نظر باشید. در سوئدی، کلمه ARBETSGIVARE به‌معنی EMPLOYER (کارفرما) است.

سایت استپ تن

سایت STEPSTONE از  دیگر سایت‌های کارفرمایی در سوئد است که شما می‌توانید با کارفرمایان و کارجویان در تعامل باشید. این سایت با درگاه THE  NETWORK نیز  تعامل خوبی دارد.

سایت کاریابی لوکال

یکی از سایت‌های معروف سوئد که برای آشنایی با قوانین و سبک‌زندگی و فرصت‌های کاری و زندگی و تحصیلی و حقوقی و سیاسی در سوئد می‌توان از آن بهره برد، سایت لوکل است. بخش معرفی فرصت‌های شغلی لوکال از جمله بخش‌های پر مراجعه بوده که در این نشانی در دسترس شما خواهد بود.

در این درگاه امکان پیدا کردن فرصت‌های شغلی بر اساس شهر و هم‌چنین نوع کار وجود دارد. امکان یافتن شغل بر اساس  موضوع از حسابداری و مشاوره و آموزش و مهندسی گرفته تا فروشندگی و آشپزی، فرصت شغلی خوبی در دسترس است. فقط ۴ شهر اصلی سوئد در این درگاه اطلاعاتش ارائه شده است.

آشنایی با کارفرمایان بزرگ سوئد

برخی از کارفرمایان سوئدی آن‌قدر معتبر هستند که فرصت‌های شغلی را در سایت خود منتشر می‌کنند. در زیر  به شماری با لینک اشاره شده‌است.

  • خودروسازی VOLVO: غول خودروسازی سوئدی و اعتبار صنعت این کشور. فرصت شغلی در این نشانی.
  • خودروسازی SAAB: از دیگر غول‌های خودروسازی سوئد است که برای مهندسین انتخاب عالی است.
  • شرکت IKEA: غول لوازم‌خانگی سوئد را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان خوش‌نام دانست.
  • شرکت H&M: شرکت اچ‌ٔاندام، غول مد و لباس سوئد است. نیمی از کارمندان نیز بانوان هستند.
  • شرکت STATOIL: غول پتروشیمی اسکاندیناوی که برای دانش‌آموختگان مهندسی نفت و گاز مناسب است.
  • شرکت coop: یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروش‌های سوئد است که بیزینس‌های مختلف نیاز دارد.
  • شرکت SKANIA: غول سازنده ماشین‌های سنگین در سوئد که برای مهندسان عمران و مکانیک خوب است.
  • شرکت SKANSKA: از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی و راه و عمرانی سوئد و جهان است.
  • شرکت PEAB: معروف‌ترین شرکت ساختمان‌سازی و فروشگاه‌سازی سوئد به شمار می‌رود.
  • شرکت SKYPE: از معروف‌ترین برندهای سوئدی برای ما ایرانیان.
  • شرکت SPOTIFY: یکی از غول‌های فناوری اطلاعات سوئد است.
  • شرکت ERICSSON: از شرکت‌های مخابراتی و فناوری‌اطلاعات سوئد که تخصص‌های زیادی نیاز دارد.
  • شرکت ATLASCOPCO: اطلس کوپکو از شرکت‌های بزرگ سوئدی. تولید کننده ابزار و تجهیزات صنعتی بوده و میلیاردها کرون درامد داشته و ده‌ها هزار کارمند مستقیم دارد.
برای دریافت وقت مصاحبه (appointment time) از سفارت سوئد در تهران، فقط بایستی به سایت migrationsverket.se رجوع کنید.

حتما ببینید:  شرایط اعزام نیروی کار به آلمان از طریق وزارت کار در سال ۱۳۹۸

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • hosein خرداد ۳۰, ۱۳۹۸

    دارای کارشناس مکانیک از فردوسی و ارشد مکاترونیک شیرازم و در به در دنبال کارم. خارج اینطوریه که لازم نیست نابغه باشی.
    میشناسم کسایی که از فردوسی و شیراز رفتن هلند سوئد کانادا ایتالیا استرالیا و همه شون تو شرکتای معروف مشغول شدن. نه نخبه بودن و نه حتی جزو دانشجوهای ممتاز. اما رفتن و تو رشته ایی که اپلای کردن متخصص شدن.
    یه سلبریتی نه چندان معروف نوشته که خارجیا همشون کودن هستن و یه نخبه هدایتشون میکنن و ما همه نخبه اییم اما یه سری کودن هدایتمون میکنه. اما این غلطه. نه اونا کودن هستن که یه نخبه هدایتشون کنه نه ما همه نخبه اییم. اونا اومدن متخصص پرورش میدن. تنها فرقش اینه که تو غرب هرکی هرجایی کار میکنه تخصصشو اول یاد میگیره.
    دوستایی دارم تو دانشگاه از من ضعیف تر بودن اما رفتن کانادا و هلند و سوئد و هفته ایی نیست پیام ندن که بیا.
    بدبختی ماهم اینه که حتی پول بلیط هواپیما رو نداریم. باقی هزینه ها بماند