سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

تابستان است و فصل سفر.

در این روزهای گرم هیچ چیز به اندازه گشت و گذار در شهرها و کشورهای مختلف جهان نمی‌تواند لذت‌بخش و انرژی‌زا باشد. اما برای سفر کردن باید حتما برنامه‌ریزی خوبی داشت تا بتوان از تمامی لحظه‌ها نهایت استفاده را برد و شاد و راضی به خانه برگشت.

یکی از مهم‌ترین مسایل مربوط به سفر یافتن محل اقامت مناسب است. از هتل گرفته تا هاستل و آپارتمان و ویلا. ما در این مطلب قصد داریم سایت‌های جهانی رزرو اقامتگاه را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد مسافرت خارجی دارید، بتوانید از این سایت‌های معتبر برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه کمک بگیرید.

هتلز دات کام و بوکینگ دات کام از معروف‌ترین و گران‌ترین دامین‌های دنیای دیجیتال هستند و عنوانِ معتبرترین سایت‌ گردشگری را نیز با خود یدک می‌کشند. سایتی همچون Airbnb.com نیز یکی از برترین وب‌سایت‌های پیدا کردن محل‌ اقامت خودمانی در فضای وب است که در آن می‌توانید در هزاران شهر مختلف دنیا فرصت‌های اقامتی ارزان‌قیمت را در خانه شهروندان شهر مقصد پیدا کنید.

جالب است بدانید سایتی همچون hotels.com به ازای ۱۰ شب اقامت، یک شب اقامت رایگان به مخاطبان هدیه می‌دهد.

با روزیاتو همراه باشید تا با برترین سایت های رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان آشنا شوید.

هاستلز دات کام

سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

سایت hostels.com را باید یکی از سایت‌های معتبر و معروف اینترنت دانست که خدمات آشنایی با مکان‌های اقامتی هاستل را برای کاربران فراهم می‌کند. هاستلز دات کام برای طیف‌های مختلف گردشگران و سلایق، فرصت های اقامتی متنوع با قیمت های گوناگون ارائه می دهد. مثلا اگر کوله‌گرد (backpacker) هستید می‌توانید در میان هاستل‌های ارزان‌قیمت (باجِت) گزینه موردنظر خود را جست‌وجو کنید. یا اگر بدنبال هاستل شیک و اتاق خصوصی هستید، در private roomها دنبال اتاق باشید.

در این سایت، امکان پیدا کردن فرصت های اقامتی در ۳۳ هزار هاستل در ۱۷۰ کشور دنیا برای گردشگران تدارک دیده شده است که همه سلیقه ها و بودجه ها را تقریبا پشتیبانی می کند. اگر به دنبال اقامت ارزان هستید، انتخاب این سایت به شما توصیه می شود. این سایت از سال ۱۹۹۹ میلادی تا کنون فعال است و یکی از برترین سایت های پیدا کردن فرصت های اقامتی ارزان قیمت معتبر در سراسر جهان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: با ۳۰ سایت برتر گردشگری آشنا شوید

بوکینگ دات کام

سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

booking.com سایتی هلندی به قدمت یاهو دات کام است که از سال ۱۹۹۵ میلادی تا کنون، میلیون ها فرصت اقامتی را در اختیار ده ها میلیون گردشگر در سراسر دنیا قرار داده.

سایت بوکینگ دات کام عضوی از گروه بزرگ خدمات گردشگری مجازی در اینترنت بشمار می‌رود. سایت های چون priceline.com، Kayak.com، agoda.com، Rentalcars.com و OpenTable.com از جمله پرتال های زیر مجموعه بوکینگ دات کام هستند. سایتی که با ۴۱ زبان زنده دنیا خدماتش را ارائه می کند و فرصتی برای دسترسی به حدود یک میلیون مکان اقامتی با شرایط و قیمت های مختلف در ۲۰۰ کشور دنیاست. این سایت اقامتی معروف، در فهرست ۱۰۰ سایت برتر اینترنت قرار دارد.

هاستل ورلد

سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

سایت hostelworld.com از دیگر سایت های معتبر ارائه دهنده فرصت های اقامتی در محیط های هاستل به شمار می رود که مخاطبان زیادی دارد. این پرتال نیز از سال ۱۹۹۹ فعال بوده و شما می توانید بر اساس دسته بندی کشور و شهر و مکان های اقامتی با قیمت های مختلف، مکان های اقامتی مطلوب را پیدا کنید.

هاستل بوکرز

سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

سایت hostelbookers.com برای کاربرانی که به دنبال پیدا کردن مکان های اقامتی ارزان با شرایط هاستل هستند انتخاب خوبی است.

در این پرتال علاوه بر هاستل، امکان پیدا کردن فرصت های اقامتی در هتل آپارتمان ها، هتل ها و خانه های شخصی نیز فراهم هست. امکان پیدا کردن مکان اقامت با رنج های قیمتی متنوع و شرایط مختلف در بیش از سه هزار و پانصد شهر دنیا، از جمله خدمات هاستل بوکرز به شمار می رود.

وبلاگ این سایت بهترین فرصت برای در جریان بودن از خبر ها و تخفیف ها و تسهیلاتی هست که این پرتال در اختیار گردشگران مجازی قرار می دهد.

های هاستل

سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

سایت hihostel.com نیز از دیگر پرتال های فعال در معرفی خدمات اقامتی در هاستل ها در سراسر جهان هست که مخاطبان زیادی دارد. بر اساس اطلاعاتی که در بخش معرفی سایت آمده است، تا کنون بیش از ۳.۷ میلیون گردشگر از خدمات اقامتی این سایت استفاده کرده اند. برای استفاده بهتر از خدمات سایت، توصیه می کنیم از طریق بخش عضویت، به عضویت رایگان سایت دربیایید.

گوگل

سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

غول جست و جوی اینترنت اکنون برای پیدا کردن مقصد های گردشگری مختلف نیز وارد گود شده است و خدمات جالب و ارزنده ای ارائه می کند که می تواند شما را به راحتی با مکان های اقامتی در هزاران شهر دنیا آشنا کند.

گوگل از طریق IP شما تشخیص می دهد که از چه کشوری به این سایت متصل شدید، سپس با درج کلمه HOTEL، هتل هایی که در کشور شما باشد را نمایش می دهد با امکان جست و جو بر روی هتل ها. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

سایت های معروف رزرو هتل و هاستل در شهرهای مختلف جهان

نکاتی که پیش از انتخاب محل اقامت باید بدانید

ناگفته پیداست که همواره، هتل هایی که به مرکز شهر نزدیک هستند، گرانتر از هتلهای اطراف شهر هستند. منظور از «مرکز شهر» در جاهای مختلف متفاوت است.

هر اندازه فاصله مکانی هتل شما با مراکز اصلی بیش تر باشد، هزینه کم تری بابت یک شب اقامت خواهید پرداخت. معمولا هتل های مرکز شهر، شلوغ ترند و شاید کیفیت خدمات خیلی عالی نباشد. اما به هر حال، نزدیکی به مکان های اصلی شهر برای کسی که اولین بار به آن شهر سفر کرده است ارزشمند خواهد بود.

در سفرهای تفریحی، زمانی که به هوای دیدنیهای یک شهر به آن سفر می کنید، اگر موقعیت هتل دور از مراکز خرید یا جاهای دیدنی شهر باشد، مجبور خواهید بود برای تردد در شهر از تاکسی استفاده کنید. تاکسی در بعضی شهرها واقعا گران است. انتخاب نادرست محل هتل می تواند تمام صرفه جویی شما در انتخاب و رزرو هتل با قیمت مناسبتر را بر باد دهد.

حالا سؤال اینجاست که چطور جای مناسب را تشخیص دهیم و بعد هم چطور هتلی نزدیک به آنجا بگیریم. برای پاسخ به اولی باید گفت جای مناسب به هدف شما از سفر برمی گردد. وقتی به استانبول سفر میکنید اگر قصد دیدن جاهای تاریخی را دارید بهتر است هتل شما در منطقه «سلطان احمد» واقع شده باشد. اما اگر قصد خرید دارید یا برای کار اداری به استانبول میروید میدان «تقسیم» انتخاب مناسبتری است.

توجه به تعداد ستاره ها در انتخاب هتل لازم است اما کافی نیست. پارامترهای دیگری در مورد هتل وجود دارد که آنها را هم باید در کنار تعداد ستاره های هتل گذاشت و بر اساس مجموع آنها، مناسبترین هتل را انتخاب کرد.

کیفیت غذا و سرویس هتل، امکانات پذیرایی و برنامه های خاص – خصوصا برای بچه ها – ، چشم انداز هتل، تنوع اتاقها و اندازه و امکانات داخل آنها، امکانات رایگان هتل مثل استخر – سرپوشیده و روباز – و ماساژ و محل ورزش، سهولت دسترسی به اطراف و موقعیت، آشنا بودن کارمندان هتل به زبان انگلیسی و تسلطشان برای راهنمایی و نکاتی از این دست، در کنار تعداد ستارههای هتل تعیین کننده ی درجه و کیفیت واقعی هتل هستند.

همین طور ممکن است برای شما نکات خاصی مثل فضای هتل و طراحی دکوراسیون، بالکن در اتاق و دسترسی به اینترنت بیسیم در اتاق مهم باشد.

از طرف دیگر ممکن است برای کسی که به یک سفر کاری رفته یا برای دیدن جاهای دیدنی به اروپا سفر کرده، هتل، تنها نقش خوابگاه را داشته باشد که در این صورت بسیاری از پارامتر های فوق اصلا مهم نخواهد بود! به همین خاطر برای چنین سفرهایی گرفتن یک هتل ۵ ستاره و حتی ۴ ستاره احتمالا فقط هدر دادن پول است.

حتما پیش از رزرو هتل مطمئن شوید که چه امکاناتی همراه این رزرواسیون به شما تعلق می گیرد و آن ها را از کارکنان هتل بخواهید.

اگر می توانید هتل خود را حدود دو – سه ماه پیش از سفر یا حتی زودتر رزرو کنید. در اینصورت، تخفیف خوبی به شما تعلق خواهد گرفت.

اگر شهر مقصد، سرویس مترو یا اتوبوس درون شهری خوبی دارد سعی کنید هتل خود را در نزدیکی ایستگاه بگیرید.

اگر برای مناسبتی خاص سفر می کنید، مثلا سفر ماه عسل یا سالگرد ازدواج، این را به هتل بگویید. معمولاً سعی میکنند کار هایی خاص برای شما بکنند که از این سفر همیشه به خوشی یاد کنید.

در آخر هم بگوییم اگر به دنبال رزرو هتل با تخفیف در ایران هستید پیشنهاد میکنیم به سایت تخفیفان سر بزنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود