معیارهای و شاخص های مهم؛ چگونه از طریق یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

معیارهای و شاخص های مهم؛ چگونه از طریق یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

کسب درآمد از طریق یوتیوب می تواند یک کار موقتی، نیمه وقت یا مقطعی باشد که به فاکتورهای متعددی وابسته است اما بدست آوردن یک میلیون بازدید می تواند هزاران دلار برای خالق اثر یوتیوبی درآمد داشته باشد. شلبی چرچ یک شخصیت فعال در عرصه یوتیوب یا آنطور کهاغلب گفته می شود، یوتیوبر، است که ۱.۲ میلیون مشترک دارد و ویدیوهایی از او که بالای ۱ میلیون بازدید داشته باشند بین ۲.۰۰۰ تا ۵.۰۰۰ دلار برای وی درآمد خواهند داشت. چرچ ۱۷ ویدیو با بازدیدی بیش از ۱ میلیون مورد دارد. ویدیویی از او با عنوان «این مقدار پولی است که یوتیوب برای ویدیو با بازدید ۱ میلیونی ام به من داد» بیش از ۲.۷ میلیون بازدید داشته است که باعث شده وی برای تنها این ویدیو بیش از ۷.۰۰۰ دلار درآمد داشته باشد.

معیارهای و شاخص های مهم؛ چگونه از طریق یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

از کمپین های برند تا تبلیغات درون ویدیویی، روش های مختلفی برای یک یوتیوبر وجود دارد که از طریق ساخت یک ویدیو و انتشار آن در این رسانه کسب درآمد نماید. برنامه شریک یوتیوب به خالقان آثار یوتیوبی که دستکم ۱.۰۰۰ مشترک و ۴.۰۰۰ ساعت تماشا در یک سال گذشته داشته باشند اجازه می دهد که از کانال خود و از طریق آگهی های تبلیغاتی، اشتراک ها و عضویت در کانال کسب درآمد داشته باشند. تبلیغات یوتیوبی از طریق برنامه AdSense  متعلق به گوگل فیلتر می شوند. میزان درآمدی که هر ویدیو برای سازنده اش دارد به مخاطب ویدیو و زمان تماشا و همچنین خریداران تبلیغات وابسته است.

معیارهای و شاخص های مهم؛ چگونه از طریق یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

طول ویدیو

یوتیوبرها می توانند بسته به طول ویدیو خود تعداد خاصی آگهی تبلیغاتی را در درون ویدیو خود داشته باشند. ویدیوهایی با طول بیش از ۱۰ دقیقه، درآمد بیشتری دارند زیرا می توان آگهی های تبلیغاتی بیشتری را در آن ها جای داد.

مدت زمان تماشا

زمان تماشای بینندگان باعث می شود که عملکرد یک ویدیو در یوتیوب مشخص شود و ویدیوهایی که عملکرد خوبی داشته و بازدیدهای بالایی گرفته اند شانس بیشتری برای الگوریتم خودکار یوتیوب برای داشتن تبلیغات و در نهایت کسب درآمد از این طریق برای سازنده داشته باشند. الگوریتم خودکار یوتیوب مقدار درآمدی که یک ویدیو دارد را به دو شکل تحت تاثیر قرار می دهد: این الگوریتم می تواند یک ویدیو را انتخاب کرده و به بینندگان پیشنهد دهد که به بیشتر دیده شدن آن کمک می کند و دوم این که این ویدیو را به خاطر محتواهای نامناسب مانند حق کپی رایت موسیقی نشان کرده، از اعتبار انداخته و مانع از کسب درآمد از طریق آن شود.

معیارهای و شاخص های مهم؛ چگونه از طریق یوتیوب درآمد کسب کنیم؟

جمعیت شناسی

همچنین درآمدزایی یک ویدیو در یوتیوب می تواند تحت تاثیر بخشی از جهان که مشغول تماشای ویدیوها هستند و نیز سن آن ها قرار بگیرد. آمریکای شمالی و بریتانیا مهم ترین مناطق جغرافیایی برای بازدیدهای ویدیویی هستند زیرا کمپانی های بیشتری در این منطقه آگهی های تبلیغاتی یوتیوب را خریداری می کنند. اگر ۸۰ درصد از بینندگان ویدیو یوتیوب از جای دیگری باشند خالق آن ها درآمدی کمتری خواهد داشت. چرچ می گوید یکی از ویدیوهای کانال او بیش از ۲ میلیون بازدید داشته اما آنطور که انتظار می رفته برای وی درآمدزا نبوده زیرا بخش اعظم بازدید کنندگان این ویدیو از هند بوده اند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ سلبریتی مشهور و موفق یوتیوب در سال های اخیر را بشناسید

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • ارمان مرداد ۱۱, ۱۳۹۸

    ما که ایرانی هستیم چجوری میتونیم درامدی که کسب کردیم رو دریافت کنیم از گوگل؟ فکر کنم تنها راهش اینه که یه اشنا تو یه کشور خارجی کارهای ثبت نام و تایید هویت رو انجام بده و پول هم به حساب اون شخص میره درسته؟