نگاهی به عکس های کمتر دیده شده از عروسی سلبریتی‌های قرن بیستم

نگاهی به عکس های کمتر دیده شده از عروسی سلبریتی‌های قرن بیستم

قرن بیستم، نقطه عطف ظهور مردان بی‌نظیر و زنان دلفریب بود. به نظر می‌رسد سلبریتی‌های آن دوره‌ی تاریخی همه‌چیزتمام بودند: از داشتن میلیون‌ها طرفدار وفادار گرفته تا نقش‌های ماندگار و تاریخی و ظواهری زیبا و دوست‌داشتنی.

اما دوره این هنرمندان به پایان رسیده، چهره‌های امروز با اینکه در دنیای لوکس خود همه چیز دارند اما به آن اندازه که به نظر می‌رسد خوشحال نیستند. دلیلش هم این است که ثروت و موفقیت نمی‌توانند تضمین کننده خوشبختی باشند.

برای یادآوری ازدواج هنرمندان قرن گذشته و آگاهی از اینکه آیا پیمان‌ زناشویی آنها به اندازه کافی مستحکم و پایدار بوده یا خیر، از شما دعوت می‌کنیم این مطلب جالب را تا انتها بخوانید.

۱- بریژیت باردو (Brigitte Bardot) – تاریخ اولین ازدواج: سال ۱۹۵۲

بریژیت باردو و روژه وادیم
بریژیت باردو و روژه وادیم

هنرپیشه سابق فرانسوی اولین بار در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرد. همسر او «روژه وادیم» کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده اهل فرانسه بود که بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۷ میلادی فعالیت می‌کرد.

بریژیت باردو از سال ۱۹۵۲ به بازیگری روی آورد و پس از هنرنمایی در ۱۶ فیلم، با ایفای نقش «ژولیت هاردی» در فیلم «و خداوند زن را آفرید» (۱۹۵۶) به کارگردانی روژه وادیم به شهرت بین‌المللی رسید. البته این فیلم برای خود وادیم هم شهرت زیادی بدنبال داشت.

زندگی زناشویی این زوج فقط ۵ سال دوام داشت اما آنها تا پایان عمر دوست یکدیگر باقی ماندند. باردو پس از وادیم سه بار دیگر ازدواج کرد و در هیچ کدام موفق نبود.

۲- مرلین مونرو (Marilyn Monroe) – تاریخ اولین ازدواج: سال ۱۹۴۲

عکس عروسی سلبریتی های قرن بیستم
مرلین مونرو و جیمز دوگرتی

«جیمز دوگرتی» اولین همسر مرلین مونرو بود. او یک دختر ۱۶ ساله بود و این ازدواج برایش بزرگ‌ترین شانس برای فرار از مورد حضانت قرار گرفتن توسط خانواده‌های مختلف بشمار می‌رفت. ۴ سال پس از ازدواج توانست در کمپانی قرن بیستم فاکس موفقیت‌هایی کسب کند و به همین خاطر تصمیم گرفت از همسرش جدا شود.

همسر اول مونرو در زمان ازدواجشان تازه از دبیرستان فارغ‌التحصیل و بازیکن فوتبال در دبیرستان بود. زمانی که جیم به ارتش برای جنگ فراخوانده شد، مریلین به شغل مدل عکاسی روی آورد. در سال ۱۹۴۶ زمانی که آن‌ها از هم طلاق گرفتند، مونرو تبدیل به مدل عکاسی معروفی شده بود که تصاویرش در همه مجلات کشور خودنمایی می‌کرد.

مریلین مونرو با نام اصلی «نورما جین مورتنسون» در تاریخ ۱ ژوئن ۱۹۲۶ میلادی در لس آنجلس به دنیا آمد. در ۹ سالگی به یتیم‌خانه سپرده شد و سپس در طول سال‌ها سرپرستی وی به ۱۱ خانواده مختلف سپرده شد. مریلین مونرو از بیماری اختلال دوقطبی رنج می‌برد. گاهی دچار افسردگی شدید بود و گاهی شاد و خوشحال بود.

۳- پریسیلا پریسلی (Priscilla Presley) – سال ازدواج ۱۹۶۷

عکس عروسی سلبریتی های قرن بیستم
الویس و پریسیلا پریسلی

پریسلی تنها همسر و عشق زندگی خود را، پریسیلا واگنر را اولین بار در سن ۱۴ سالگی ملاقات کرد. در سال ۱۹۶۷ میلادی (هنگامی که عروس او ۲۱ ساله بود)، آنها مراسم یک عروسی مخفی در آلادین، یک هتل لوکس در لاس‌وگاس، برگزار کردند و فقط دوستان نزدیک و اعضای خانواده خود را دعوت کردند.

۶ سال بعد پریسیلا تصمیم به جدایی از سلطان راک‌اند‌رول جهان گرفت. هیچ کدام از این دو نفر دوباره ازدواج نکردند. نتیجه این ازدواج کوتاه مدت یک دختر به نام لیزا است.

۴- ایزابت تیلور (Elizabeth Taylor) – تاریخ اولین ازدواج: سال ۱۹۶۴

عکس عروسی سلبریتی های قرن بیستم
الیزابت تیلور و ریچارد برتون

«ملکه هالیوود» مجموعا ۹ بار ازدواج رسمی داشته است. دو بار از این ازدواج‌ها با یک مرد بود: «ریچارد برتون». در سال ۱۹۶۴ میلادی تنها ۹ روز پس از جدایی الیزابت تیلور از ادی فیشر، الیزابت و برتون جشن کوچکی در مونتریال کانادا گرفتند و ازدواج خود را به طور رسمی اعلام کردند.

خبر عشق و هیجان این دو نفر همیشه در صدر اخبار سلبریتی‌ها قرار داشت و میلیون‌ها نفر پیگیر داستان عشق این زوج بودند. اما این عشق پرشور پس از ۱۰ سال به طلاق در سال ۱۹۷۴ میلادی منتهی شد. البته دوباره با هم ازدواج کردند و این بار فقط ۹ ماه توانستند زیر یک سقف در یک خانه با هم بمانند.

جنجالی شدن رابطه برتون و الیزابت برای این بود که تیلور  باوجود داشتن همسر با ریچارد برتون وارد رابطه شد. الیزابت تیلور بسیاری از ماندگارترین نقش‌هایش را در کنار ریچارد برتون ایفا کرده بود و این دو که از مشهورترین زوج‌های هنری در هالیوود بودند در ۱۲ فیلم در کنار هم بازی کردند.

الیزابت تیلور که دارای لقب سلطنتی «دیم» بود، با بازی در فیلم‌هایی چون کلئوپاترا (۱۹۶۳)، چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد (۱۹۶۶) و گربه روی شیروانی داغ (۱۹۵۸) به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین چهره‌های سینمای جهان تبدیل شد. زندگی خصوصی پر ماجرای او در کنار فیلم‌های موفقش همیشه او را در شهرت نگه داشت.

۵- گریس کلی (Grace Kelly) – تاریخ ازدواج: سال ۱۹۵۶

عکس عروسی سلبریتی های قرن بیستم
گریس کلی

وضعیت کاری گریس کلی زمانی که اولین بار رینیهٔ سوم، حُکم‌ران شاهزاده‌نشین موناکو را در جشنواره فیلم کن ملاقات کرد بسیار عالی و در اوج بود. گریس کلی در فیلم‌های آلفرد هیچکاک بازی می‌کرد و برنده جایزه اسکار شده بود تا اینکه با رینیهٔ سوم ازدواج کرد و ملکه موناکو شد.

مردم گریس موناکو را بسیار دوست داشتند و او را بهترین همسر، مادر و نماد مد و زیبایی می‌دانستند. در سال ۱۹۸۲ میلادی او در یک تصادف رانندگی غم‌انگیز جان خود را از دست داد. پادشاه موناکو، همسر گریس، تا پایان عمر (۲۰۰۵) مجرد ماند و دیگر هرگز ازدواج نکرد. او را در کنار همسرش به خاک سپردند.

شاهدخت موناکو، با ازدواج با شاهزادهٔ موناکو در ۱۹ آوریل سال ۱۹۵۶ بازی در فیلم را کنار گذاشت. برای سال‌ها، نمایش و پخش فیلم‌های گریس کلی در قلمروی شاهزاده‌نشین موناکو، ممنوع بود.

۶- کاترین دُنو (Catherine Deneuve) – تاریخ ازدواج: سال ۱۹۶۵

عکس عروسی سلبریتی های قرن بیستم
کاترین دُنو و دیوید بیلی

تنها همسر هنرپیشه زیبا و مرموز فرانسوی یک عکاس اهل لندن به نام «دیوید بیلی» بود. آنها کار خاصی برای مراسم عروسی انجام ندادند و فقط ازدواج کردند. عروس یک لباس مشکی ساده و داماد یک سوئیشرت پوشیده بود. البته این ازدواج هنری چندان دوام نداشت و یکی از دلایل جدایی‌شان محدودیت‌های زبانی بود. بیلی به هیچ عنوان سراغ یادگیری زبان فرانسه نمی‌رفت و دنو هم خیلی سخت و دست و پا کشسته انگلیسی صحبت می‌کرد.

کاترین دُنُوْ در سال‌های آغازین فعالیت‌اش به‌واسطهٔ زیبایی اسرارآمیزش و با ایفای نقش‌های فرعی در فیلم‌های کارگردانانی هم‌چون لوئیس بونوئل و رومن پولانسکی به شهرت رسید.

۷- والیس سیمپسون (Wallis Simpson) – تاریخ ازدواج: سال ۱۹۳۷

والیس سیمپسون
والیس سیمپسون

والیس سیمپسون یک زن آمریکایی بود که دو بار از همسران خود طلاق گرفته بود و به همین خاطر نمی‌توانست همسر ادوارد هشتم، پادشاه بریتانیا بشود. اما ماجرای پادشاه بعد از مرگ پدر در ۱۹۳۶ بر سرِ زبان‌ها افتاد. نخست‌وزیر، مخالف این ازدواج بود و اعلام کرد مردم (در آن روزگار) هرگز مطلّقه‌ای با دو شوهر سابق زنده را به‌عنوان ملکه قبول نمی‌کنند.

اما پادشاه بعد از اینکه تصمیم گرفت ارتباط خود با خانم سیمپسون را قطع نکند، از سلطنت کناره‌گیری کرد و برادرش جانشین او شد. بعد از کناره‌گیری به او عنوان دوک ویندسور اعطا شد.

پس از کناره‌گیری از سلطنت در ماه مه ۱۹۳۷ میلادی در کشور فرانسه با والیس سیمپسون ازدواج کرد و آنها تا پایان عمر با هم زندگی می‌کردند. پس از مرگ، جنازه هر دو در گورستان Frogmore در نزدیکی قصر ویندسور به خاک سپرده شد.

۸- اوا گاردنر (Ava Gardner) – تاریخ ازدواج آخر: سال ۱۹۵۱

عکس عروسی سلبریتی های قرن بیستم
فرانک سیناترا و اوا گاردنر

حنجره طلایی هالیوود، فرانک سیناترا و هنرپیشه مشهور، اوا گاردنر در سال ۱۹۵۰ میلادی در پیش‌تولید یک فیلم یکدیگر را ملاقات کردند. سیناترا عاشق گاردنر شد و زنی که ۱۲ سال با او زندگی کرده بود و ۳ فرزند خود را ترک کرد تا با این هنرپیشه ازدواج کند.

ازدواج زودهنگام آنها با یکدیگر تیتر رسانه‌ها شد. بسیاری از مردم زندگی آنها را قضاوت کردند و حرف‌های زیادی پشت آنها وجود داشت. سیناترا به خاطر ترک همسرش به خاطر بودن با یک زن اغواگر بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. این عمل او حتی کارش را تحت تأثیر قرار داد. گاردنر از نفوذش استفاده کرد تا نقشی را برای فرانک بگیرد که بعداً برنده جایزه اسکار شد یعنی فیلم از اینجا تا ابدیت (۱۹۵۳).

اوا در طول ازدواجش با فرانک دو بار حامله شد اما هر دو بار بچه‌ها را سقط کرد. آنها ۶ سال بعد از هم طلاق گرفتند و بعد از جدایی فرانک و اوا دوستان خوبی برای هم باقی‌ماندند.

۹- آدری هپبورن (Audrey Hepburn) – تاریخ اولین ازدواج: ۱۹۵۴

عکس عروسی سلبریتی های قرن بیستم
«مل فرر» و «آدری هپبورن»

ازدواج دو هنرپیشه موفق به نام‌های «مل فرر» و «آدری هپبورن» حدود ۱۴ سال به طول انجامید و چندان هم موفق نبود. بر اساس برخی منابع، مل همیشه همه چیز را تحت کنترل داشت و به شدت به موفقیت‌های همسرش بدبین بود. هپبورن در سال ۱۹۶۰ میلادی برای حفظ خانواده، شغل هنرپیشگی را کنار گذاشت و در سال ۱۹۶۰ پسرش متولد شد. اما زندگی آنها دوام نیافت و سرانجام در سال ۱۹۶۸ میلادی از یکدیگر جدا شدند.

آدری هِپبورن به «آخرین معصوم سینما» معروف است.

او با فیلم‌هایی چون «بانوی زیبای من» و «صبحانه در تیفانی» شناخته شده‌است. این هنرپیشه باریک‌اندام و خوش‌پوش، به‌خاطر زیبایی فریبنده، ایفای نقش ماهرانه و در عین حال معصومانه‌اش در فیلم‌ها و اقدامات بشردوستانه‌اش برای کودکان نیازمند، شهرت داشت. هپبورن همچنین چهار بار نامزد جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۵۳ موفق به بردن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم تعطیلات رومی شد.

۱۰- سوفیا لورن (Sophia Loren) – تاریخ ازدواج: ۱۹۶۶

عکس عروسی سلبریتی های قرن بیستم
سوفیا لورن و کارلو پونتی

سوفیا لورن تنها عشق زندگی خود، «کارلو پونتی» را در سال ۱۹۵۰ میلادی در یک مسابقه ملکه زیبایی ملاقات کرد. کارلو پونتی تهیه‌کننده سینمایی و کسی بود که لورن را کشف کرد. پونتی ۳۷ ساله داور مسابقه‌ای بود که سوفیای ۱۵ ساله در آن با دیگران رقابت می‌کرد. او مقدمات ستاره شدن سوفیا را آماده کرد؛ از فراگیری فن بازیگری گرفته تا آموختن درس زبان انگلیسی.

سوفیا و کارلو پنتی روز ۱۷ سپتامبر ۱۹۵۷ با هم ازدواج کردند ازدواج اول آن‌ها به ناچار لغو شد تا پونتی به جرم دو همسری محکوم نشود، آن‌ها ۹ آوریل ۱۹۶۶ دوباره با هم ازدواج کردند و صاحب دو پسر به نام‌های کارلو و ادواردو شدند. زندگی مشترک سوفیا لورن با کارلو پونتی تا زمان مرگ پونتی در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۰۷ ادامه داشت.

لورن را به عنوان مشهورترین بازیگر ایتالیایی می‌شناسند. وی علاوه بر برنده شدن جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان برای فیلم دو زن، یک جایزه گرمی، پنج جایزه گلدن گلوب، یک جایزه بفتا و یک جایزه لورل را نیز برنده شده‌است.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود