با چند معمای تصویری سرگرم کننده، هوش و دقت خود را محک بزنید

با چند معمای تصویری سرگرم کننده، هوش و دقت خود را محک بزنید

همان طور که بدن ما برای قوی و متناسب ماندن به ورزش نیاز دارد، مغز ما هم همیشه به ورزش نیاز دارد تا هوشیار و سالم باقی بماند. پس شما را به شرکت در یک جلسه ورزش حل معمای تصویری دعوت می کنیم تا ماده خاکستری مغزتان را تقویت کنید و هوش خود را هم بسنجید. شاید بعضی از این معماها ساده به نظر برسند اما حواس تان را جمع کنید چون ممکن است بقیه پیچیده تر باشند. جواب معماها در انتهای مطلب آمده است.

۱- کدام زن فقیر است؟

هر دوی این زن ها مجرد هستند اما یکی از آن ها سال ها است که در فقر به سر می برد و به تازگی هم برای پرداخت قرض هایش، از بانک دزدی کرده. حدس می زنید زن مورد نظر کدام یک از آن ها باشد؟

۲- می توانید حروف انگلیسی را در تصویر زیر پیدا کنید؟

۳- کدام راه را باید انتخاب کرد؟

مردی در حال اکتشاف قطب جنوب است که توفان شدیدی در آنجا درمی گیرد. او موفق می شود دو غار پیدا کند تا در یکی از آن ها پناه بگیرد، اما متوجه می شود که در یک غار خرس قطبی گرسنه ای وجود دارد و غار دیگر مملوء از زباله های رادیواکتیو است. کدام غار را باید انتخاب کند؟

۴- راه خروج از کدام طرف است؟

شاهزاده خانمی در یک برج زندانی شده. او متوجه می شود در آنجا در شماره ی چهاری وجود دارد که از طریق آن می تواند از برج فرار کند. اما او در آنجا فقط سه در پیدا کرده. در شماره ی چهار را باید از کجا پیدا کند؟

۵- می توانید حروف انگلیسی را در تصویر زیر پیدا کنید؟

۶- کدام راه را باید انتخاب کرد؟

مردی به زندان افتاده اما سه راه وجود دارد که از طریق آن ها می تواند از زندان فرار کند. در یکی از این مسیرهای خروجی چند سگ وحشی انتظارش را می کشد. در مسیر دوم یک بمب تایمری وجود دارد که فعال شده و در عرض ۵ دقیقه منفجر خواهد شد. در مسیر سوم هم یک نگهبان مسلح وجود دارد. کدام راه را باید انتخاب کند؟

۷- کدام آسانسور امن تر است؟

تام پیغامی دریافت می کند با این مضمون که همین حالا یک قاتل سریالی در حال ورود به ساختمان محل زندگی اش دیده شده. به همین خاطر تام تصمیم می گیرد از ساختمان بیرون برود. او منتظر رسیدن آسانسور است که هر دو آسانسور ساختمان همزمان به طبقه ای که تام در آنجا است می رسند و در آن ها باز می شود. در هر دو آسانسور مردانی هستند که ظاهر بسیار مشکوکی دارند. تام باید کدام آسانسور را انتخاب کند؟

۸- اشکال این عکس چیست؟

۹- کدام یک از آن ها دروغ می گوید؟

مرد تاجری وقتی به دفتر کارش می رسد متوجه می شود چند سند بسیار مهم از روی میزش ناپدید شده. پلیس به سه نفر مظنون شده و هر سه آن ها ادعا می کنند اصلاً در دفتر کار او حضور نداشتند. کدام یک از آن ها دروغ می گوید؟

۱۰- کدام راه را باید انتخاب کرد؟

مردی ربوده و در خانه ای محبوس شده. این خانه چهار در دارد که از یکی از آن ها می تواند فرار کند. پشت در اول سرمای شدیدی در انتظار او است که تا سر حد مرگ او را منجمد خواهد کرد. پشت در دوم کوسه های بسیار گرسنه ای وجود دارد. اتاقی که پشت در سوم قرار گرفته مملوء از گازهای سمی است. در چهارم هم به جایی می رسد که چنان آفتاب داغی دارد که هر چیزی را در دم می سوزاند. او چطور می تواند فرار کند؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

جواب معمای شماره ۱

زن سمت چپ پول فراوانی را صرف خرید لباس های گران قیمت و مواد غذایی زیادی کرده که بیشتر از نیاز یک فرد مجرد هستند. پس زن مورد نظر، زن سمت چپ است.

جواب معمای شماره ۲

جواب معمای شماره ۳

نکته ی اصلی اینجا است که در قاره ی قطب جنوب اصلاً هیچ خرس قطبی ای وجود ندارد.

جواب معمای شماره ۴

علامت های روی درها درواقع عددهای انگلیسی هستند. بنابراین در سمت چپ همان در شماره چهار مورد نظر است.

جواب معمای شماره ۵

جواب معمای شماره ۶

او می تواند از مسیری که بمب در آن کار گذاشته شده فرار کند. بمب ۵ دقیقه ی دیگر منفجر خواهد شد و بعد از آن او می تواند از این مسیر فرار کند.

جواب معمای شماره ۷

تام باید آسانسور سمت راست را انخاب کند. چون قاتل از پایین به بالا می رود. بنابراین آسانسور سمت چپ امن نیست و ممکن است مرد داخل آن همان قاتل مورد نظر باشد.

جواب معمای شماره ۸

تصویر درون آینه ها برعکس است.

جواب معمای شماره ۹

از میان این سه نفر، دو خانم کفش پاشنه بلند به پا دارند، بنابراین تنها کسی که ردپاهای به جا مانده با کفش او مطابقت دارد، مرد سمت راست است.

جواب معمای شماره ۱۰

او می تواند از در چهارم فرار کند فقط باید تا رسیدن شب صبر کند و وقتی خورشید غروب کرد از آن مسیر عبور کند.

منبع: brightside
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • dr pourya مرداد ۱۲, ۱۳۹۸

    خیلی جذاب

  • احمد اسفند ۲۶, ۱۳۹۹

    عالی

  • E m فروردین ۳۱, ۱۴۰۰

    من فقط ۲ تارو اشتبه جواب دادم یکی هم که اشتباه جوابدادم از اون دوتا دلیلم متفاوت بود