۷ دلیل برای خیانت افراد به شریک محبوب زندگی شان و روش های جلوگیری از آن

۷ دلیل برای خیانت افراد به شریک محبوب زندگی شان و روش های جلوگیری از آن

یکی از نکات جالب و غیرمنتظره در مورد روابط عاشقانه این است که افرادی که بیشتر از اینترنت استفاده می کنند روابط عاشقانه بیشتری نیز دارند. مورد خیانت طرف مقابل قرار گرفتن اتفاق ناخوشایند و دردناکی است اما پیش از نکوهش کردن دیگران و به جای این که تمام مدت به طرف مقابلتان مشکوک باشید بهتر است با دلایل عمده خیانت افراد آشنا شده و سعی کنید از آن ها جلوگیری نمایید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با دلایل عمده خیانت افراد به یکدیگر و روش هایی برای ممانعت از این اتفاق آشنا کنیم.

چه کسی در یک رابطه عاطفی خیانت می کند؟

دلایل خیانت همسر
هوس در برابر احساسات

مطالعات بسیاری در این حوزه انجام گرفته اما مهم ترین مسئله در این مورد این است که احتمال خیانت زنان نیز به همان اندازه احتمال خیانت مردان است هر چند باور عمومی بر این است که مردان بیشتر خیانت می کنند. آلیسیا واکر نویسنده کتاب «زندگی های پنهان زنان خیانتکار» (The Secret Lives of Cheating Wives) می گوید که بر اساس صحبت هایی که با بیش از ۵۰ زن بین سنین ۲۴ تا ۵۴ سال داشته به این نتیجه رسیده است که احتمال خیانت زنان در سال های اول پس از چهل سالگی در بیشترین حد ممکن قرار دارد. اما نکته مهم این است که هیچ کس قصد خارج شدن از زندگی زناشویی اش را ندارد و تنها به دنبال یک تجربه تازه است. زنان در زمینه خیانت در حال نزدیک شدن به مردان هستند اما دلایل متفاوتی برای این کار دارند. بیشتر اوقات مردان به خاطر هوس خیانت می کنند در حالی که زنان اغلب برای بدست آوردن ارتباط عاطفی به فکر خیانت به شوهرانشان می افتند.

دلایل افراد برای خیانت کرده و روش های جلوگیری از آن

۱- نداشتن شوق به رابطه

دلایل خیانت همسر
من سر درد دارم!

بر اساس مطالعات صورت گرفته، این دلیل مهم ترین و بیشترین دلیل عنوان شده برای خیانت زوجین به یکدیگر بوده است. ممکن است تعادل عاطفی با شریک زندگی تان داشته باشید اما اگر برای مدت طولانی با نبود شوق و ذوق در رابطه مواجه باشید، این موضوع می تواند به خیانت منتهی شود.

چگونه از این موضوع جلوگیری کرد:

  • با شریک زندگی خود صحبت کنید، در مورد نیازهایتان خیلی شفاف و راحت صحبت کنید و سعی نکنید نیازهای طرف مقابلتان را نیز نادیده بگیرید.
  • از آزمایش کردن و امتحان نترسید.
  • اگر نمی دانید چگونه در این مورد با شریک زندگی خود صحبت کنید می توانید از یک روانشناس یا مشاور ازدواج کمک بگیرید.

۲- نداشتن رضایت عاطفی

دلایل خیانت همسر
تو هیچ وقت با من صحبت نمی کنی

این وضع می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا اگر شما با شریک زندگی خود احساس صمیمیت عاطفی نداشته باشید ممکن است افسرده شده و به دنبال منبع دیگری برای شادی بگردید. ارتباط کم می تواند به خیانت منجر شود.

چگونه از این موضوع جلوگیری کرد:

  • برای شکل دادن به یک رابطه معنی دار با طرف مقابلتان مشورت کنید.
  • مسئولیت کارهایتان را بپذیرید. اگر اشتباهی مرتکب شدید آن را به همان شکل رها نکنید. مشکلات حل نشده باعث بروز مشکلات بیشتر می شوند.
  • بین کار و زندگی شخصی تان تعادل برقرار کنید.
  • شریک زندگی تان نیز حق دارد که عقاید خود را داشته باشد. به جای دعوا و جدل بهتر است به دنبال رسیدن به توافق باشید.

۳- شریک زندگی شما دیگر عاشق شما نیست یا عاشق شخص دیگری شده است

دلایل خیانت همسر
عزیزم، یه خبر برات دارم

این مورد بسیار دردناک است اما عشق موضوع بسیار پیچیده ای است. ممکن است در یک کافی شاپ در حال نوشیدن قهوه باشید که ناگهان بووووم… شخصی را می بینید و انگار که قلبتان از تپیدن باز می ماند. نمی توانیم این اتفاق را توضیح دهیم اما گاهی اوقات، شیمی، سرنوشت یا کارما می تواند باعث چنین اتفاقی شود. بنابراین امکان پذیر است که یک شخص به ناگاه عشق سابق خود به شخصی را از دست بدهد.

چگونه از این موضوع جلوگیری کرد:

  • هر رابطه چالش های خاص خود را دارد. هیچ کسی بی نقص و کامل نیست و باید این موضوع را به عنوان یک واقعیت بپذیرید.
  • سعی کنید با طرف مقابلتان رمانتیک باشید زیرا علاوه بر هیجان انگیز و لذت بخش بودن می تواند شخصیت شما را بهبود ببخشد.
  • دست بکار شوید. شنیدن یا گفتن «دوستت دارم» حس خوبی دارد اما باید این موضوع را در عمل نیز ثابت کنید.
  • به استقلال شریک زندگی تان و البته خودتان احترام بگذارید.
  • سعی نکنید او یا خودتان را وادار به کاری یا چیزی کنید.

بیشتر بخوانید: مردانی با ویژگی های زیر بیشتر از بقیه مستعد خیانت کردن هستند

۴- خشم می تواند محرک خیانت باشد

دلایل خیانت همسر

شاید مشکوک شده اید یا مطمئنید که شریکتان شما را آزرده یا به شما خیانت کرده است. آنگاه است که شاید به خود بگویید باید حسابمان صاف شود. انتقام!

چگونه از این موضوع جلوگیری کرد:

  • سعی کنید خود را کنترل کنید نه طرف مقابلتان را. نمی توانید خود را مسئول کارهای دیگران بدانید اما در قبال اعمال و احساسات خود مسئول هستید. حفظ آرامش در این گونه موارد بسیار موثرتر است. اطراف خود را با دوستانی پر کنید که می توانند شما را شاد نگه دارند.
  • به جای سرزنش کردن دیگران بهتر است احساسات خود را به اشتراک بگذارید
  • شرایط را بررسی کرده و سعی کنید بهترین راه حل را به جای بستن تمام درها پیدا کنید. وقتی که شما را معقول و آرام ببیند، طرف مقابل شما به احتمال فراوان از کار خود پشیمان خواهد شد.

۵- کنجکاوی برای داشتن تجربه های جدید

خیانت به همسر
داشتن گزینه های فراوان

اینترنت. اینستاگرام. تیندر. باشگاه. همه جا ممکن است وسوسه ای بیابید و گاهی اوقات احساس کنجکاوی می کنید که آیا می توانید به یک هدف جدید رسیده و قلب کسی را از آنِ خود کنید. درست شبیه مسابقه و رقابتی است که در آن به جای بازی تنیس با یکی از جنس مخالف صحبت می کنید تا ببینید که آیا هنوز همان توان دلبری گذشته را دارید یا خیر. شاید واقعاً شریک زندگیتان را دوست داشته باشید اما وسوسه یک چالش جدید نیز شما را رها نکند.

چگونه از این موضوع جلوگیری کرد:

  • کنترل اجرایی خود می تواند به شما کمک کند مغلوب چنین وسوسه هایی که در هر کس وجود دارد نشوید. اما به یاد داشته باشید که نمی توانید طرف مقابلتان را کنترل کنید.
  • به سبک رفتاری یک شخص در ابتدای رابطه تان توجه داشته باشید. اگر همواره توجه زیادی به دیگران نشان می دهند این موضوع می تواند یک علامت هشدار برای شما باشد. شاید شریک زندگی آینده شما برای یک رابطه جدی و طولانی مدت آمادگی ندارد.

۶- عدم توانایی در متعهد ماندن

دلایل خیانت همسر
می تونیم هممون با هم دوست باشیم

برای برخی، رابطه عاطفی تنها به معنای داشتن یک شریک زندگی نیست. برخی افراد به گفته خودشان کمی بیش از عرف ذهن بازی دارند.

چگونه از این موضوع جلوگیری کرد:

اگر یک رابطه عاشقانه مرسوم را ترجیح می دهید، در این باره با طرف مقابلتان صحبت کرده و از این که خودتان باشید نترسید. بسیار بهتر است که یک رابطه ناسالم را در همان ابتدا آغاز نکنید تا اینکه در نهایت با قلبی شکسته و تجربه ای بد این رابطه را به اتمام برسانید.

۷- رابطه شما به کمی گرم شدن و هیجان نیاز دارد

دلایل خیانت همسر
حس می کنم هیجانی توی رابطمون نیست

شاید بخواهید کمی آتش به رابطه خود بیفزایید. ریسک کردن درام بیشتری به تجربیات انسان می بخشد. و در تلاش برای دستیابی به درام یا خارج شدن از کسالت و سردی شاید به دنبال پیدا کردن شخص تازه ای هستید که نمی توانید در خانه خودتان داشته باشید.

چگونه از این موضوع جلوگیری کرد:

قبل از صحبت صادقانه با طرف مقابلتان از تصمیم گیری عجولانه بپرهیزید. سعی کنید پیش از هر چیز خواسته ها، نیازها و هر آن چیزی که در مورد آن رویاپردازی می کنید را با او در میان بگذارید. همه روابط عاشقانه فراز و نشیب های خاص خود را دارند. وارد کردن گرما و هیجان به رابطه می تواند از طریق فعالیت های مختلفی صورت گیرد که با شریک زندگی تان نیز امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: ۹ نشانه خیانت کار بودن شریک عاطفی که بهتر است از آن ها آگاه باشید

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود