با ۳ خواهر و برادر کلاهبردار تهرانی آشنا شویم: حکم «لیزینگ کیمیا خودرو» صادر شد

چگونه خانواده «فتاحی‌نیا» از ۱۱۷۰ نفر کلاهبرداری کردند؟

با ۳ خواهر و برادر کلاهبردار تهرانی آشنا شویم: حکم «لیزینگ کیمیا خودرو» صادر شد

۳ خواهر و برادر جوان دهه شصتی و دهه هفتادی که به اسم شرکت لیزینگ کیمیا خودرو اسپلوس، مبالغ کلانی از هزاران هموطن دریافت کرده و متهم به کلاهبرداری بودند، پس از برگزاری ۶ جلسه دادگاه رسیدگی به جرایم و استماع نظرات مطلعین و شاکیان و وکلا، مجرم شناخته شدند.

پس از صدور حکم شلاق و رد مال و زندانی برای پهلوان (مدیرعامل میلیاردر پدیده شاندیز)، حسین هدایتی (عابر بانک پرسپولیسی ها) و سید محمد هادی رضوی (داماد وزیر کار و تهیه کننده سریال شهرزاد) و هم چنین پرویز کاظمی (وزیر کار دولت احمدی نژاد) در دادگاه ویژه جرایم اقتصادی کشور، حکم صادره برای خانواده فتاحی نیا در پرونده جنجالی کیمیا خودرو، یکی از مهم ترین پرونده های رسیدگی به کلاهبردی در سال ۱۳۹۸ است که باید به کلکسیون پرونده های خاص مثل فساد در بانک سرمایه و اختلاس در شرکت پتروشیمی اضافه شود.

دلینا، مهدی و مرتضی فتاحی نیا، ۳ متهم اصلی کلاهبرداری در لیزینگ کیمیا خودرو هستند که در جوانی، سر ۱۱۷۰ نفر  از هموطنان را در قالب ۶ شعبه در تهران، کلاه گذاشته و تحصیل مال نامشروع دارند. این شرکت با هیچ شرکت خودروساز ایرانی قرارداد نداشت و ۱۵ متهم اصلی دارد که ۸ مورد متواری هستند. این ۳ نفر که خواهر و برادر هستند، از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵ در ۳ شرکت به نام: کیمیا صنعت فرتاک، آرتین خودرو آریا و ویرا پارسا خودرو راشا فعالیت داشتند.

در پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپرلوس متهمان مهدی فتاحی نیا، مرتضی فتاحی نیا و دل نیا فتاحی نیا مدیرعامل این شرکت به اتهام مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به ترتیب به تحمل ۲۵ سال، ۱۵ سال و ۲۰ سال حبس محکوم شدند. این متهمان که اعضای یک خانواده هستند، به استرداد همه اموال منقول و غیرمنقول کسب شده از محل کلاهبرداری، رد مال به شکات، پرداخت جزای نقدی معادل مجموع اموال و انفصال دایم از خدمات دولتی هم محکوم شدند. ۷ متهم متواری این پرونده هم به صورت غیابی محاکمه شده اند.

حتما ببینید: روایت محمد علی نجفی، شهردار قاتل از لحظه ورود به حمام 

در آخرین دادگاه چه گذشت؟

قاضی صلواتی از متهم مرتضی فتاحی نیا خواست در جایگاه حاضر شود و گفت: آخرین دفاعیات خود را بیان کنید.

متهم گفت: من در شرکت هیچ سمتی نداشتم من رضایت شاکیان را هم گرفته‌ام.

قاضی صلواتی از متهم دیگر دلنیا فتاحی نیا خواست در جایگاه حاضر شود و گفت: آخرین دفادعیات خود را بگویید.

متهمه فتاحی نیا گفت: من هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم، از وکیل می‌خواهم دفاعیات را بگوید.

قاضی از متهم حسین پور خواست در جایگاه حاضر شود و گفت: آخرین دفاعیات خود را مطرح کنید.

متهم حسین پور گفت: لایحه دفاعیه‌ام را قرائت می‌کنم.

قاضی صلواتی از متهمه نسرین اللیهاری خواست در جایگاه حاضر شود و ضمن تفهیم اتهام گفت: آخرین دفاعیات خود را بیان کنید.

متهمه گفت: دفاعیاتم را به آقای وکیل محول می‌کنم.

قاضی صلواتی از متهمه اعظم کریمی خواست در جایگاه حاضر شود و ضمن تفهیم اتهام گفت: آخرین دفاعیات خود را مطرح کنید.

متهمه کریمی گفت: دفاعیات را به وکیل محول می‌کنم

قاضی صلواتی از متهمه سمیه عفت دوست خواست در جایگاه حاضر شود و ضمن تفهیم اتهام گفت: آخرین دفاعیات خود را بیان کنید.

متهمه عفت دوست دفاعیات خود را به وکیل محول کرد.

قاضی صلواتی از وکیل این متهم نیز خواست دفاعیات خود را بیان کند.

کیمیا خودرو
حرکت های عجیب خانم فتاحی نیا متهم ردیف اول پرونده کلاهبرداری در شرکت کیمیا خودرو

اظهارات نماینده حقوقی بانک مرکزی در آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات کلاهبرداری در شرکت کیمیا خودرو

نماینده حقوقی بانک مرکزی گفت: فعالیت شرکت کیمیا خودرو در بحث لیزینگ کاملا محرز و مشخص است، آقای فتاحی نیا سوءمدیریت خود را قبول دارد او الان باید آمار تحویل خودرو را داشته باشد در صورتی که وی از این موارد اطلاع ندارد. شرکت کیمیا خودرو هیچ قراردادی با بانک نداشته است. این سوء نیت فرد است که با علم به کار همچنان به فریب مردم ادامه می‌دهد.

سوء نیت متهمین واضح و مشخص است که از جمله می‌توان به مدیریت رفت و آمد‌ها در برخورد مالباختگان با افراد جدید و استفاده از اسامی مستعار و بداخلاقی این افراد در مواجه با شکات اشاره کرد. من اشد مجازات را برای آن‌ها از دادگاه خواستارم.

کلاهبرداری این ۴ خواهر و برادر تهرانی از هزاران هموطن در سراسر کشور در حالی صورت گرفت که مردم، هم چنان از استعلام وضعیت فعالیت قانونی و مجوز دار یک شرکت لیزینگی از بانک مرکزی و دیگر دستگاه های قانونی،‌ طفره می روند و در آرزوی سود های چند صد درصدی، صدها تا میلیارد ها تومان سرمایه خود را به دستان کلاهبرداران و شیادان جوان، بر باد می دهند.

اگر به دنبال سودهای رویایی تا سال ۱۴۰۰ هستید، گزینه‌ای بهتر از بازار سرمایه و خرید و نگهداری سهام بنیادی، نخواهید داشت.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • پنی مرداد ۱۳, ۱۳۹۸

    همه میخون
    خودمونم میخوریم
    منتها هرکی به اندازه وسعش میخوره. خودم از زیر کار در میرم
    ماهی چند روز غیب میزنم و حتی یک ساعت نمیرم سر کار ولی پولشو میگیرم
    بعضی اجناسو یواشکی کش میرم و میبرم خونه واسه خودم. نه تنها من، تقریبا ۸۰ درصد کسایی که کار میکنن این کار رو میکنن. حالا اسمش هرچی میخواد باشه
    یه وانت دو کابین هست دست یکی از بچه هاست و تنها کاری که باهاش نمیکنه کار کردنه. شده ماشین شخصی به جا اینکه کارهای شرکتو انجام بده. برا همین اجبارا از یه وانت دیگه دوبرابر کار میکشیم و سرعت کار تو این بخش نصف شده هیچکیم خیالش نیست. طرف وقتی میره خونه با همون وانت میره خونه و شیف شبم با همون یه وانت باقی مونده کاراشو انجام میده.

  • جاسم مرداد ۱۴, ۱۳۹۸

    کافر همه را به کیش خود پندارد.تو دزد هستی چرا به دیگران تهمت دزدی میزنی.اگر حکومت درستی داشتیم که عدالت اجرا می شد نسل تو و امثال تو رو از زمین محو میکرد.البته ایران حرکت خوبی رو شروع کرده انشاالله فقط برای دانه درشت ها نباشه و برای دانه ریز هایی مانند شما وهمکاراتون هم باشه. دست کثیف شمارو باید قطع کرد.من خودم ۱۲ سال تو یه شرکتی کار میکنم هیچ وقت دزدی نکردم و کارم رو ناقص انجام ندادم چون پولی رو که برای خانوادم میارم میخام حلال باشه.خیلی دوس دارم زیر نظر من کارکنی تا ببینی چجوری ادبت میکردم.به خاک سیاه می نشوندمت.خانواده نداشتی تربیت کنن .فکر کردی زرنگی دزدی می کنی با این کارت به مردم و اقتصاد کشور ضربه میزنی.در نهایت خدا امثال تو رو از زمین برداره انشالله