۱۰ باور غلط و بی‌اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن‌ها اعتقاد داریم [قسمت دوم]

۱۰ باور غلط و بی‌اساس در مورد «رابطه جنسی» که همه ما به آن‌ها اعتقاد داریم [قسمت دوم]

همه ما به اندازه کافی افسانه ها و باورهای مربوط به رابطه جنسی را شنیده ایم، بخصوص در دوران نوجوانی که برای کنجکاوی هایمان هیچ پاسخی نداشته و کسی نیز در این زمینه به سوالاتمان پاسخ درخوری نمی داد (حتی اگر جرأت سوال پرسیدن در این موارد را می داشتیم). حتی در جوامع پیشرفته با سطح ضریب هوشی بالا نیز ممکن است این باورهای غلط در مورد سکس و رابطه جنسی وجود داشته و به دوره بزرگسالی افراد منتقل شود و بدین ترتیب زندگی جنسی افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در قسمت دوم این مطلب نیز قصد داریم شما را با تعدادی از باورهای غلط اما بسیار شایع در مورد رابطه جنسی آشنا کرده و واقعیت ماجرا را با شما در میان بگذاریم.

برای مطالعه قسمت اول این مطلب می توانید از این لینک استفاده نمایید.

۵- ارگاسم در زنان کاملاً به عملکرد مردان هنگام برقراری رابطه جنسی وابسته است

حتی در جوامع پیشرفته با سطح ضریب هوشی بالا نیز ممکن است این باورهای غلط در مورد سکس و رابطه جنسی وجود داشته و به دوره بزرگسالی افراد منتقل شود

به طور کلی باور عمومی بر این است که به ارگاسم رسیدن یا نرسیدن یک زن هنگام رابطه جنسی بهترین معیار برای عملکرد خوب یا بد یک مرد در رختخواب است. اما اگر نگاهی دقیق تر به ارگاسم در زنان داشته باشید متوجه خواهید شد که این فرآیند در زنان بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در قالب یک شایعه بتوان آن را درک کرد. در واقع درصد قابل توجهی از زنان (۱۰ تا ۱۵ درصد) هستند که نمی توانند به سادگی به ارگاسم برسند حتی اگر طول رابطه جنسی طولانی بوده و مرد همه کارهای لازم را به درستی انجام دهد. برای دیگر زنان، رسیدن به ارگاسم لزوماً ارتباط چندانی با دخول ندارد و با روش های تحریکی دیگر نیز به آن دست یافت. در واقع حالت ارگاسم در زنان چنان متفاوت و پیچیده است که می توان گفت اصلاً وجود ندارد.

زنان مکانیزم بسیار متفاوتی برای آماده کردن بدنشان به منظور تولید مثل دارند که با انزال در مردان کاملاً متفاوت است. بنابراین در اغلب موارد دلیل اینکه بسیاری از زنان هنگام برقراری رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسند این نیست که مردانشان در هنگام این فرآیند خوب عمل نکرده یا قدرت کافی را ندارند (هر چند در برخی موارد معضل همین است)، بلکه ماجرا به پیچیدگی و رازآلود بودن سیستم تناسلی و کل بدن زنان بازمی گردد. در واقع توقع ما از ارگاسم در زنان همان چیزی است که در مردان دیده می شود اما در زنان مکانیسم ارگاسم کاملاً متفاوت است.

۴- مردان تظاهر به رسیدن به ارگاسم نمی کنند

حتی در جوامع پیشرفته با سطح ضریب هوشی بالا نیز ممکن است این باورهای غلط در مورد سکس و رابطه جنسی وجود داشته و به دوره بزرگسالی افراد منتقل شود

تظاهر به ارگاسم چیزی است که غالباً به زنان نسبت داده می شود. شاید شما نیز بپرسید چه دلیلی دارد که یک زن تظاهر به ارگاسم کند. جواب این است که بسیاری از افراد و به خصوص زن ها سعی می کنند مودب باشند و به نحوی به شریک جنسی خود اعتماد به نفس بدهند. از آنجایی که رسیدن به ارگاسم در زنان بسیار دشوار یا دستکم دشوارتر از مردان است، بسیاری از زنان ترجیح می دهند تظاهر به ارگاسم کنند و بدین ترتیب شریک جنسی شان به خاطر چیزی که کنترلی روی آن ندارد خود را سرزنش نکرده و مقصر نداند. تظاهر به ارگاسم، همچنین یک راه بسیار موثر برای پایان دادن به یک رابطه جنسی خسته کننده و ملال آور است. موضوع جالب این است که تنها زنان به رسیدن به ارگاسم تظاهر نمی کنند. مطالعات نشان داده که بسیاری از مردان نیز این کار را می کنند که به خاطر ناتوانی های جنسی یا همان مودب بودن رخ می دهد. با این وجود، تظاهر به ارگاسم برای مردان بسیار دشوارتر است و به همین دلیل زنان در این زمینه دست بالا را دارند.

۳- غذایی که می خورید بو و مزه مایع منی را تحت تاثیر قرار می دهد

حتی در جوامع پیشرفته با سطح ضریب هوشی بالا نیز ممکن است این باورهای غلط در مورد سکس و رابطه جنسی وجود داشته و به دوره بزرگسالی افراد منتقل شود

بسیاری از افراد بر این باورند که نوع غذایی که مردان می خورند بر بو و مزه مایع منی شان تاثیرگذار است. این باور از آنجا می آید که غذایی که انسان می خورد تاثیر قابل توجهی بر مزه و بوی مایعاتی که از بدنش خارج می شود دارد. با این وجود هنوز هیچ مدرکی دال بر این که رژیم غذایی بر مزه و بوی مایع منی تاثیرگذار است یافت نشده است. بدین ترتیب اگر چه رژیم غذایی بر بو و مزه دیگر مایعات خارج شده از بدن مانند عرق تاثیرگذار است اما این قاعده در مورد مایع منی صادق نیست زیرا مایع منی یک مایع ترشحی متداول و همیشگی نیست.

بیشتر بخوانید: ایران شهامت آموزش جنسی جوانان را ندارد

۲- رابطه جنسی به مانند یک نوع تمرین ورزشی است

حتی در جوامع پیشرفته با سطح ضریب هوشی بالا نیز ممکن است این باورهای غلط در مورد سکس و رابطه جنسی وجود داشته و به دوره بزرگسالی افراد منتقل شود

از میان بسیاری از فوایدی که برای رابطه جنسی برشمرده می شود، یکی از اصلی ترین آن ها سوزاندن کالری است. رسانه ها و اینترنت نیز سهم قابل توجهی در انتشار و ترویج این باور داشته اند که ظاهراً منطقی نیز به نظر می رسد. رابطه جنسی فرآیند پرهیجانی است و دو طرف را غرق در عرق می کند به ویژه اگر بیشتر از ۲۵ سال سن داشته باشید. به همین دلیل بسیاری آن را نوعی تمرین برای سوزاندن کالری بیشتر می دانند. اما بر اساس مطالعات علمی چنین چیزی صحت ندارد. اگر چه رابطه جنسی باعث سوزاندن مقداری کالری می شود (به طور متوسط ۲۱ کیلوکالری در هر رابطه) اما این مقدار سوزاندن کالری مساوی با ۶ دقیقه پیاده روی با سرعت ۴ کیلومتر در ساعت است. روابط جنسی طولانی و پرحرارت نیز ممکن است تا ۱۰۰ کیلوکالری انرژی را بسوزاند اما چنین روابط جنسی بسیار طولانی به ندرت رخ می دهند. منظور ما این نیست که رابطه جنسی هیچ سودی ندارد، همانطور که هر کسی که آن را تجربه کرده است به شما خواهد گفت که اینطور نیست، اما سوزاندن مقادیر زیادی کالری از فواید رابطه جنسی نیست.

۱- ارگاسم مردانه همان انزال است

چیزهای زیادی در مورد ارگاسم در زنان گفته شده است، به ویژه در این مورد که رسیدن به آن بسیار دشوار است. همانطور که در بالا گفتیم، درصد قابل توجهی از زنان، هیچگاه در طول عمرشان یک ارگاسم واقعی را تجربه نخواهند کرد. در مقابل ارگاسم مردانه چیزی است که ظاهراً رسیدن به آن دشوار نیست و گفته می شود مردان در ۱۰۰ درصد روابط جنسی شان به آن دست پیدا می کنند. اگر چه این موضوع واقعیت دارد اما باید بین ارگاسم و انزال در مردان تفاوت قائل شد. وقتی که در مورد ارگاسم صحبت می کنیم، بدن مرد بسیار شبیه بدن زن عمل می کند با این تفاوت که مکانیزم جنسی در مردان کمی بهتر از زنان است. با این وجود اگر چه اغلب مردان با انزال به ارگاسم می رسند اما برخی مردان نیز بدون انزال به ارگاسم دست پیدا می کنند هر چند این اتفاق چندان شایع نیست.

بیشتر بخوانید: تابو شکنی آموزش و پرورش در طرح «تربیت جنسی» دانش آموزان ایران

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود