طرز تهیه اسکمو زغال اخته ؛ بستنی یخی خوشمزه گیلانی [تماشا کنید]

طرز تهیه اسکمو زغال اخته ؛ بستنی یخی خوشمزه گیلانی [تماشا کنید]

تا کنون نام «اسکمو» به گوشتان خورده است؟ اسکمو یک بستنی یخی گیلانی است که با میوه‌های تابستانی و اغلب با میوه‌های ترش همچون آلبالو، آلو یا زغال اخته تهیه می‌شود و گاز زدن آن در روزهای داغ تابستان بسیار دلچسب و هیجان‌انگیز است.

استان گیلان و به ویژه رشت از جمله زیباترین و باصفاترین مناطق ایرانِ دوست‌داشتنی هستند. میدان شهرداری رشت با معماری زیبای ساختمان شهرداری، کبوترها و گاری‌های چای و جگر و کباب یکی از جالب‌ترین مکان‌ها برای شکم‌گردی بشمار می‌رود.

شاید بد نباشد بدانید رشت را پایتخت غذای ایران لقب داده‌اند. این شهر در سال ۱۳۹۴ خورشیدی از سوی یونسکو به عنوان «شهر خلاق خوراک شناسی» انتخاب و در فهرست شبکه شهر‌های خلاق این سازمان ثبت شد. علت معرفی شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی، وجود ۲۲۰ خوراکی محلی، تنوع خوراک و فرآورده‌های غذایی محلی، فرآیند سلامت محور تولید غذای محلی از مزرعه تا سفره است.

در میان کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی که در رشت وجود دارد، آبمیوه‌فروشی‌هایی هم هستند که بستنی یخی مخصوص گیلان یعنی اسکمو عرضه می‌کنند.

برای آشنایی با طرز تهیه این بستنی یخی از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی زیر که تیم آموزشی روزیاتو تهیه کرده را تماشا کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • امیدم بهمن ۱۰, ۱۳۹۸

    به نظر یه چیز ساده میاد ولی تجربه اش به این صورته که وقتی هربار اسکمو توی دستم میبینم ، ناگهان زمان برام متوقف میشه ، هیچ صدایی رو نمیشنوم و هیچ کسی یا چیزی رو نمی‌بینم ، بی حس میشم ، درنتیجه چیزی رو حس نمیکنم و یاد نمیارم . چون بعد از اتمامش حاج و واج به چوبهٔ لُختش خیره میشم که کِی این اسکمو رو من تمومش کردم ، پس دوباره یکی دیگه برمیدارم .
    ازش سیر نمیشم و آنقدر ادامه میدم که دل‌پیچه منو به زمین بزنه و از حال میرم و …
    به دوستانی که تجربه اش رو ندارند توصیه میکنم نهایت جانب احتیاط رو در برخورد با این پدیدهٔ غریبِ رشت زی رعایت کنند و هرگزِ هرگز تنها به سراغش نروند که کلّه پا میشوند .⁦⁦( ꈍᴗꈍ)⁩