نگاهی به تبلیغات محیطی خلاق و ایده‌هایی جذاب برای طراحان بیلبورد

نبرد تبلیغات محیطی از مک دونالد و برگر کینگ تا VOLVO

نگاهی به تبلیغات محیطی خلاق و ایده‌هایی جذاب برای طراحان بیلبورد

تبلیغات محیطی از بیلبورد اتوبان ها گرفته تا دیوار نوشته ها و حتی تراکت ها، بخشی از ظرفیت های تبلیغاتی و بازاریابی در عرصه صنایع تولیدی و خدماتی است. هر اندازه، تبلیغات، با فکر، با استراتژی، خلاق، نواور و هیجان انگیز باشد، تاثیر زیادی روی جامعه مخاطبان هدف گذاشته و اثربخشی تبلیغات را افزایش می دهد.

تبلیغات محیطی بر خلاف تبلیغات در فضای مجازی، صرفا چشمی است و محتوای زیادی ندارد. طراحی تبلیغلات محیطی با تبلیغات در فضای مجازی و رسانه ها، تفاوت محتوایی و شکلی زیادی دارد که طراحان به این موضوع اشراف دارند. در تبلیغات محیطی، ببینده ظرف چند ثانیه باید نام و برند و شعار و هدف تبلیغ را درک کند. باید تاثیرگذاری کار گرافیست ها را در تبلیغات محیطی ستود و دست کم نگرفت. تصویری که در عکس شاخص این گفتار مشاهده می کنید، طرح بیلبورد خلاقانه موسسه ملی مبارزه با خشونت خانوادگی در آمریکا را به نمایش گذاشته است.

گزارش امروز روزیاتو، برای عزیزانی که علاقمند به طراحی محیطی هستند، الگوهای جذابی را فهرست کرده است که می تواند درس های نابی برای علاقمندان به طراحی تبلیغات محیطی داشته باشد. ما از ملکه مد جهان (کیت میدلتون) آموختیم که اوج جذابیت، در سادگی است و این قضیه در طراحی تبلیغات محیطی، نمود عینی دارد.

تبلیغات محیطی
خلاقانه و مینیمال باشگاه Walkin fitness studio کاری از آژانس تبلیغاتی لمونت هندوستان

شما در این تبلیغ خلاقانه، زیبا و ساده، تنها با هنر خط و گرافیک، درک زیبا و جذابی از تبلیغ یک باشگاه بدنسازی دارید و سفیدی زمینه و خلوتی طرح، باعث می شود که شما آرامش بصری داشته و راحت فکر کنید. اشکال، به اندازه کافی، قدرت پیام رسانی خوبی دارند.

چشیدن طعم آرامش در زندگی با نوشیدن یک فنجان چای لیپتون! ” کمپین دیجیتال جدید چای لیپتون کاری از Evolve Studio مصر

لیپتون همیشه سعی کرده است که در تبلیغات، حس کاریزماتیک آرامش و همراهی با طبیعت را به ذهن مخاطبان منتقل کند. همراهی یوگا و چای سبز لیپتون را در این طرح زیبای استودیو EVOLVE مصر شاهد هستیم.

” صفر تا صد در ۴ ثانیه! ” تبلیغ جدید فورد موستانگ ۲۰۱۹ کاری از آژانس تبلیغاتی LCT برزیل

از طراحی آگهی غول خودروسازی آمریکا یعنی FORD این پیام مهم برداشت می شود که برای تبلیغ یک خودرو لوکس و قوی و گران قیمت و پر قدرت و خوش فرم و خوش ساخت، نیاز نیست حتما شکل خودرو را نمایش دهیم. خلاقیت در عکاسی و گرافیک، غوغا آفرین و ارزش آفرین است که نمونه اش را در کار زییای موسسه ال سی تی برزیل شاهد هستید.

کمپین محیطی اسنپ تریپ

آیا به نظر شما این ترکیب برای معرفی یک اپ روی بیلبورد اتوبان، جذاب است؟ عناصر خلاقیت بصری در آن رعایت شده است؟

تبلیغ استیل البرز

آیا بارکد، می تواند نشان دهنده هیجان آفرینی برای بیننده به منظور خرید سینک ظرفشویی باشد؟ سادگی طرح، جذاب است اما عناصر خلاقیت بصری و به کار بردن نشانه ها در جذب نظر بیننده به منظور انتقال پیام، به خوبی رعایت نشده است.

کاری از آژانس تبلیغاتی ۷۲andSunny نیویورک

با کمک رسان کوچک گوگل از تابستان خود حداکثر استفاده را ببرید! تبلیغات محیطی گوگل در نیویورک، پایتخت اقتصادی آمریکا را در عکس بالا مشاهده می کنید. گوگل، غول جست و جوی اینترنت که کارش را از گاراژ یک خانه در دهه نود قرن بیستم میلادی آغاز کرد و اکنون صدها میلیارد دلار ارزش بازاری دارد، از روز اول، متعهد به خلاقیت و نوآوری بود و واین موضوع را امروزه در تبلیغات محیطی گوگل هم می توان شاهد بود.

کاری از آژانس تبلیغاتی TBWA فرانسه

مسیر مناسب را انتخاب کنید! تبلیغات جدید مک دونالدز برای نشان دادن مسیر نزدیک ترین شعبه. جذابیت خوبی دارد و برای نمایش روی نقشه، از المان های خوبی استفاده کرده است.

کارى از آژانس تبلیغاتى Grey لهستان

عکس بالا، مربوط به سیستم تشخیص حیوانات در خودرو VOLVO XV60، افتخار صنعت خودروسازی سوئد است که تشخیص حیوانات در شب را برای راننده آسان می کند. استفاده از گرگ در این تبلیغ محیطی، جالب توجه است و بخشی از قدرت ولوو سوئد را به رخ می کشد.

کاری از آژانس تبلیغاتی Propeg برزیل

تبلیغ محیطی خلاقانه شرکت Philco در شهر ریو دو ژانیرو را شاهد هستیم. .از این الگوها برای طراحی تبلیغات محیطی در مقیاس و بزرگ و نصب روی ساختمان های بلند مرتبه در تهران و سایر مراکز استان ها به خوبی می توان استفاده کرد که تاثیرگذاری زیادی روی ذهن مخاطب و بیننده دارد.

تبلیغ برگر کینگ!

برای رسیدن به برگر کینگ لازم نیست خودتان را به دردسر بیاندازید! برگر کینگ مسئولیت تحویل غذای شما را به عهده می گیرد. در این عکس، شاهد تبلیغات خلاقانه برگر کینگ با هدف معرفی سرویس دلیوری این فست فود معروف هستیم که رقیب جدی مک دونالدز  است.

کارى از آژانس تبلیغاتى TBWA مالتا

با اپلیکیشن جدید مک دونالدز کامل شارژ شوید! ” سه گانه جدید مک دونالدز به منظور اطلاع رسانى براى نصب اپلیکیشن جدید. شرکت های فست فود، پاتوقی برای گپ و گفت افراد در طول روز به منظور شارژ گوشی تلفن همراه، استفاده از اینترنت رایگان مغازه و خرید غذای ارزان هستند و جای تعجب نیست که مک دونالد، با تلفیق غذا و گوشی و شارژ، این پیام را به مخاطب منتقل می کند.

مک دونالد و برگر کینگ، دو رقیب جدی در عرصه تولید و فروش فست فود هستند و نبرد این دو غول فست فود جهان را می توان در طراحی تبلیغات محیطی نیز شاهد بود. نمونه اش را در زیر نگاه کنید.

کاری از آژانس تبلیغاتی TBWA بلژیک

خلاقیت فوق العاده در طراحی تبلیغات محیطی را نگاه کنید. جنگ تبلیغاتی مک دونالدز در کنار یکی از شعب برگرکینگ در بروکسل بلژیک.

کاری از آژانس تبلیغاتی VMLY&R برزیل

یک خودکار در وسط یک نقشه، چه پیامی را به شما انتقال می کند؟  با خودکار بیک ۲/۵ کیلومتر بنویسید!

برای ارتقا دانش و توانمندی خود در طراحی تبلیغات محیطی جذاب، خلاق و تاثیرگذار، باید زیاد مطالعه کرد. روانشناسی رنگ را به خوبی درک کرد و ارزش ساده گرایی در طراحی اثربخش را فراموش نکرد. گرافیست های حرفه ای، زیاد می خوانند و زیاد می بینند. آشنایی با اصول بازاریابی و مدیریت خلاقیت را باید در نظر داشت.

خوب دیدن، یک هنر است و این هنر، با مهارت، بدست می آید. برای این که طراح محیطی خوبی باشید، باید کار بزرگان را مشاهده و آموزش ببینید. نقد شوید تا نوع نگرش شما به پیرامون، متفاوت شود و آن را بتوان در طرح شما، مشاهده و احساس کرد. مطالعه کتابهای طراحی تبلیغات محیطی و تکنیک های مدرن طراحی تبلیغات محیطی جهان را به علاقمندان توصیه می کنیم. لینک این گفتار را در کانال هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اشتراک بگذارید.

حتما ببینید: ایده هایی جذای در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری سبز

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • masoudseven شهریور ۲, ۱۳۹۸

    تصویر مربوط به تبلیغات ۷۲andSunny در کشور انگلیسه، و نه در نیویورک!!!!!

  • elham مرداد ۱۸, ۱۴۰۱

    سلام.خیلی جالب بود.من دارم در مورد تبلیغات مطالعه میکنم و خیلی دوست دارم وارد کار تبلیغات بشم.میشه کتاب های مناسبی رو در این زمینه بهم معرفی کنید؟ممنون