نقاشی با شن، «فاطمه عبادی» را برنده فصل اول «عصر جدید» کرد

رای ۶ میلیون و ۵۴۴ هزار نفری ایرانیان به روایت‌گر درام‌های شنی

نقاشی با شن، «فاطمه عبادی» را برنده فصل اول «عصر جدید» کرد

فاطمه عبادی بانوی جوان ماهشهری که استعدادش در بازی با شن برای رسم نقاشی های جذاب را به رخ حریفانش در مسابقه استعدادیابی عصر جدید کشیده بود و یکی از ۵ فینالیست سری اول این مسابقه شد، جمعه شب با کسب بیش از ۶.۵ میلیون رای مردمی، مقام اول مسابقه عصر جدید را آن خود کرد. فاطمه عبادی، با تمرکز روی ذهن و احساسات مخاطب تلویزیونی، هر بار توانست شمار بیش‌تری از هموطنان را با خود همراه کند. موضوعی که نوک پیکان منتقدین سر سخت عصر جدید را به سمت او و هیات داوران نشانه گرفت.

در شبی که میلیون های ایرانی تا پاسی از شب بیدار بودند تا سرنوشت برنده فصل اول عصر جدید را پس از تماشای بیش از ۱۰۰۰ اجرا در شش ماه گذشته در شبکه ۳ مشاهده کنند، فاطمه عبادی توانست با هنر نقاشی با شن، نظر اکثریت رای دهندگان را به خود اختصاص دهد.

انتخاب او، هم برای احسان علیخانی و داوران و هم برای بسیاری از مردم که انتظار اول شدن پارسا خائف، خواننده ۱۴ ساله اردبیلی را داشتند، باور پذیر نبود. فاطمه عبادی، توانسته بود، درامی شورانگیز را با شن بر روی بوم سفید به تصویر بکشد و در هر اجرا، موضوعی از دغدغه های امروز جامعه ایران را به نمایش بگذارد که تحسین بسیاری از نقاشان و هنرمندان و عموم مردم را به همراه داشت و استاد فرشچیان نیز با اهدای کتابی به ایشان در برنامه، آن را به نمایش گذاشت.

فاطمه عبادی، با انتخاب موضوعاتی چون اهدای عضو و دعوت از مادری که قلب فرزندش را به آقایی اهدا کرده بود، توانست، احساسات بسیاری از هموطنان را با خود همراه کند و اشک داوران و احسان و تماشاچی های استودیو و میلیون ها ایرانی را درآورد. کار فاطمه عبادی در طراحی نقاشی با سرعت بالا و آن هم با شن روی بوم سفید، فوق العاده بوده. او بیش از یک نقاش، یک نیکوکار است و این چهره کاریزماتیک، تاثیر بسیاری بر روی نظر مردم بر انتخاب وی داشت.

اکنون فاطمه عبادی، صاحب ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاصی از اسپانسر عصر جدید یعنی هفت هشتاد است تا استعدادش را با این سرمایه، تا ۱۲ ماه آینده، ارتقا دهد. پس از انتخاب فاطمه عبادی به عنوان برنده فصل اول مسابقه تلویزیونی استعداد یابی عصر جدید، شمار مراجعه کاربران ایرانی به اینستاگرامش افزایش یافت.

او اکنون ۱۶۳ هزار دنبال کننده دارد که به نظر می رسد تا پایان سال این رقم چند برابر شود. احسان علیخانی گفته بود که صدا و سیما و برخی ارگان ها،‌بزودی همکاری خود را با فاطمه عبادی شروع می کنند. چنین قول هایی به ۴ شرکت کننده دیگر نیز برای استفاده از استعدادشان داده شد که امری نیکو بود. اینستاگرام فاطمه عبادی در این نشانی قرار داد که می توانید با سبک زندگی دیجیتالی اش آشنا شوید.

فاطمه عبادی
تصویری از پست های اینستاگرامی فاطمه عبادی

فاطمه عبادی، متولد مرداد ماه است و در ماهشهر زندگی می کند و پسری به نام ابوالفضل دارد. فاطمه عبادی، تنها متاهل در میان فنالیست های عصر جدید بود. سعید فتحی روشن، تردست قهار عصر جدید پس از اجرای آخرین برنامه اش گفته بود که اگر موفق به دریافت جایزه ۵۰۰ میلیون تومانی بشود، اولین کاری که می کند، ازدواج است. او ۴۰ سال سن دارد و کم تر از ۵ میلیون رای مردمی را بدست آورد و رتبه چهارم را از آن خود کرد. ایران، اکنون بیش از ۱۴ میلیون مجرد زیر ۴۰ سال دارد.

تصویر یکی از نقاشی های پرتره فاطمه عبادی در منزلش در ماهشهر

فاطمه عبادی به عنوان یک هموطن خطه خون گرم جنوب ایران، یک نقاش دغدغه مند است و تلاش کرده تا با رسانه ای به نام نقاشی و روایتی شورانگیز از دغدغه های امروز جامعه ایران با ابزاری چون شن، ذهن ها را با واقعیت های جامعه، آشنا و حساس کند. خلاقیت فاطمه عبادی، ستودنی است. نوآوری او در روایت نقاشی های چند دقیقه ای با شن که با سناریوهایی دراماتیک همراه شده بود، توانایی خلق تصویر فاطمه عبادی را در زمانی کوتاه با بالاترین سطح اثربخشی و انتقال پیام، به نمایش گذاشت که استعداد این هنرمند دوست داشتنی و مادر دغدغه مند خطه جنوب را به تصویر می‌کشد..

فاطمه حمامی، دختر معلول کاشانی با پا نقاشی میکند. او پرتره کریستیانو رونالدو، ستاره سابق رئال مادرید اسپانیا را کشید که با تقدیر این باشگاه روبرو شد

فاطمه عبادی با کار هنرمندانش، دغدغه های اجتماعی را به تصویر کشید و به نسبت ۴ فینالیست، هنر را به عنوان ابزاری خلاقانه برای نمایش چالش های جامعه با دید مادرانه به نمایش گذاشت که می تواند مثل اجرای دختران نینجا، زنان ایرانی را به سمت هنر و پرورش استعدادهای ناب خود، ترغیب کند. آفرین به فاطمه عبادی و آفرین به احسان علیخانی که بستر معرفی ۱۰۰۰ استعداد ایرانی را فراهم کرد. بعضی ها می گفتند که اگر فاطمه حمامی، نقاش معلول که با پا نقاشی می کشد، در عصر جدید بود، احتمالا او امروز، جای فاطمه عبادی بود. کار فاطمه حمامی، سخت تر از فاطمه عبادی است. به هر حال ما، به همه «فاطمه» های هنرمند و بانوان با استعداد ایرانی می بالیم.

ایران امروز، به کارآفرینان اجتماعی، شرکت های مسئولیت پذیر و هنرمندان دغدغه مند، بیش از گذشته نیاز دارد. ما به CSR (مسئولیت اجتماعی) بیش از گذشته نیاز داریم.

دوستان گرامی، سرمایه گذاری بلند مدت روی خرید تابلوهای نقاشی را جدی بگیرید. نقاشان گرامی، برای تاثیرگذاری بیشتر کار خود، اصول برندینگ را جدی بگیرید. مسئولان گرامی، استعدادهای ناب دختران ایرانی را دریابید که ایران عصر ۱۴۰۰، بر بال اندیشه بانوان ایرانی، اداره خواهد شد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • hosein شهریور ۳, ۱۳۹۸

    یادش بخیر
    سالها پیش وقتی ایرانسل تازه اومده بود و اولین گوشیمو خریده بودم یکی از معروفترین فیلمایی که بلوتوث میشد نقاشی با شن بود.