وال استریت نیویورک در صدر گرانترین خیابان‌های جهان قرار گرفت

وال استریت نیویورک در صدر گرانترین خیابان‌های جهان قرار گرفت

وال استریت نیویورک به عنوان گرانترین خیابان جهان معرفی شد.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، اجاره هر فوت مربع از زمین‌های این خیابان بیش از یکهزار و ۵۰۰ دلار است.

خیابان وال استریت در جزیره منهتن در ایالت نیویورک بین منطقه برادوی (Broadway) و ایست ریور (East River) قرار دارد.

بازار بورس نیویورک بزرگترین بازار داد و ستد بورس و اوراق بهادار، در این خیابان واقع شده‌است. همچنین بازار بورس نزدک، بازار بورس آمریکا یا AMEX و بازار بورس تجاری نیویورک (NYMEX) در وال استریت قرار دارند.

شاید هیچ خیابانی به اندازه‌ی وال استریت در دنیا مشهور و شناخته شده نباشد. خیابانی بزرگ و مهم که در شهر نیویورک آمریکا که ساختمان‌های بلند و شلوغ بسیاری را درون خود گنجانده است.

جرج واشنگتن در عمارت فدرال در همین خیابان به عنوان اولین رئیس جمهور قسم یاد کرد.

وال استریت
دفتر روزنامه‌ی وال استریت ژورنال در وال استریت قرار دارد.

خوب است بدانید که تنها ساختمان‌های تجاری بزرگ ساکن این خیابان نیستند، بلکه کلیسای تاریخی ترینیتی، دفتر روزنامه‌ی وال استریت ژورنال و رستوران‎های مشهور و گران‌قیمتی نیز در وال استریت قرار دارند و در حال فعالیت‌اند.

کلیسای تاریخی ترینیتی که در مسیحیت به معنای سه اقنوم در خدای واحد است، در تقاطع خیابان برادوی و وال استریت در دان‌تاون منهتن قرار دارد. این کلیسا اولین بار در سال ۱۶۹۸ پایه‌گذاری شده است و ساختمان فعلی آن بین سال‌های ۱۸۳۹–۱۸۴۶ ساخته شده‌است.

وال استریت نیویورک در صدر گرانترین خیابان‌های جهان قرار گرفت
کلیسای تاریخی ترینیتی

درباره علت نامگذاری وال استریت تعدادی معتقد هستند که نام برگرفته از کلمه آلمانی (به آلمانی: de Waal Straat) است و نظریه دیگر که مورد توافق اکثریت است بیان‌می‌کند که نام این خیابان بخاطر وجود دیوار شرقی واقع شده در مرز شمالی اقامتگاه نیوآمستردام، انتخاب شده‌است. این دیوار برای محافظت از تهاجم نظامیان انگلیسی یا بومیان آمریکایی ساخته شده‌است.

وال استریت نیویورک در صدر گرانترین خیابان‌های جهان قرار گرفت
جرج واشنگتن در عمارت فدرال در همین خیابان به عنوان اولین رئیس جمهور قسم یاد کرد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به زیباترین خیابان ها در کشورهای مختلف جهان

شاید بد نباشد بدانید در سال ۱۳۹۴ وقتی وب‌سایت Billionaire.com فهرستی از ۱۰ خیابان انحصاری و گرانقیمت جهان منتشر کرد بسیاری از معاملات املاک در این مناطق اعلام کردند که هیچ معامله‌ای برای املاک واقع در این خیابان‌ها ثبت نشده‌است. به نظر می‌رسد مالکین این خانه‌ها به پول نیاز ندارند و ترجیح می‌دهند دارایی اصلی یعنی املاک بسیار با ارزش خود را در این خیابان‌های لوکس حفظ کنند. قیمت املاک واقع شده در این خیابان‌ها بر مبنای میانگین قیمت هر متر مربع از ساختمان‌های واقع در آنجا تعیین می‌شود.

در آن زمان خیابان پنجم منهتن در نیویورک یکی از گران‌قیمت‌ترین خیابان‌های جهان بود. میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این محل ۱۰۸ هزار دلار (۴ سال پیش) اعلام شد. در اواخر قرن ۱۹ میلادی، خیابان پنجم تنها در انحصار خانواده‌های اشرافی و نخبگان آمریکا بود. این خیابان امروز نیز همچنان به دلیل حضور میلیاردرهای معروف شهرت خود را همچنان حفظ کرده‌است. این خیابان تاریخی همچنین ساختمان‌های بسیار مهم و لوکس افراد شناخته‌شده‌ای را در خود جای داده که دید خوبی هم به پارک مرکزی نیویورک دارند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به مشهورترین خیابان‌ها در سراسر جهان

البته محله‌های گران‌قیمت کشورهای دیگر هم دست کمی از آمریکا ندارند. به طور مثال، میانگین قیمت هر متر مربع خانه در خیابان نایتس بریج لندن بیش از ۱۰۰ هزار دلار است.

نایتس‌بریج در لندن جزو ۵ خیابان گرانقیمت جهان است که در ماه آوریل ۲۰۱۴ میلادی یک واحد پنت‌هاوس به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در آن با قیمت ۱۴۰ میلیون پوند به فروش رسید. در این خیابان همچنین شماری از سفارتخانه‌های کشورهای مختلف، فروشگاه برندهای مشهوری همچون رولکس و بولگاری قرار دارند.

همچنین می‌توان به خیابان «پیک» هنگ‌کنگ اشاره کرد که در بالاترین منطقه پیک ویکتوریا قرار دارد و در لیست گران‌ترین خیابان‌های جهان دسته‌بندی شده است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود