جزییات استخدام ۱۸۰۰۰ معلم در آبان ۹۸: آخرین توصیه‌ها به داوطلبان آزمون استخدامی

قبولی در دوره مهارت آموزی، شرط معلم شدن از مهر ۱۳۹۹

جزییات استخدام ۱۸۰۰۰ معلم در آبان ۹۸: آخرین توصیه‌ها به داوطلبان آزمون استخدامی

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی فراگیر مشترک دستگاه های اجرایی که ۲۰ آبان ماه ۹۸ در ۳۱ استان کشور برگزار می شود، صورت می گیرد و متقاضیان شغل شریف معلمی، بایستی در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند.

شرط پیوستن به جامعه معلمان و دبیران و آموزگاران و هنرآموزان وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، همان طور که قبلا در روزیاتو اشاره کردیم، شرکت در آزمون استخدامی فراگیر یا قبولی در آزمون سراسری در کد رشته های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است.

امسال بیش از ۱۸ هزار نفر از متقاضیان معلم شدن، در آزمون استخدامی فراگیر مشترک دستگاه های اجرایی، به جمع همکاران فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ملحق شده تا کمبود معلم در ایران، تا حدی جبران شود.

مجوز استخدام هزاران نفر از متقاضیان واجد شرایط استخدام در وزارت آموزش و پرورش، توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور صادر شده و متقاضیان می توانند برای استفاده از این فرصت، خود را برای قبولی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش که بیستم آبان برگزار می شود، آماده کنند.

شرط معلم شدن از طریق آزمون استخدامی فراگیر مشترک دستگاه های اجرایی، رعایت شرایط عمومی و اختصاصی است. شرایط عمومی، مثل تابعیت ایران، نداشتن سوء پیشینه و عدم اشتهار به فساد و مواد مخدر و مسائلی از این قسم است.

شرایط اختصاصی، رعایت حداکثر سن، داشتن مدرک تحصیلی متناسب با کد شغل مربوطه و هم چنین قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری است.

آموزش و پرورش

کلیه متقاضیان بایستی به ۲ نوع سوال در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش پاسخ دهند. یکی سوالات دفترچه عمومی که شامل ICDL، زبان انگلیسی در حد دبیرستان و هم چنین سوالات معارف عمومی و تاریخ معاصر و قانون اساسی و وصایای امام است پاسخ دهند. این پاسخ ها، ۴۰ درصد نمره کل را تشکیل می دهد. دفترچه سوالات اختصاصی هم مرتبط به سوالاتی در حوزه تخصص آن ها و مدرک تحصیلی آن ها است.

مثلا اگر شما قصد دارید تا استاد کار مکانیک در هنرستان ها بشوید و مدرک مهندسی مکانیک سیالات دارید، احتمالا بایستی در دفترچه سوالات اختصاصی، انتظار سوالاتی در حوزه استاتیک، دینامیک، مقاومت مصالح، مکانیک سیالات باشید. یا اگر متقاضی دبیری شیمی هستید، باید سوالات شیمی آلی و شیمی معدنی و . . . را پاسخ دهید. ۶۰ درصد نمره کل شما، مربوط به پاسخ های صحیح به سوالات ۴ گزینه ای دفترچه اختصاصی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش است. اگر ایثارگر هستید یا خانواده شهید و جانباز و آزادگان سرافراز، مشمول سهمیه ۵ درصدی و ۲۵ درصدی نیز خواهید بود.

برای استفاده از این امتیاز، بایستی مدرکی دال بر شمولیت شما، از نهادهای زیربط اخذ و در سامانه سنجش، آپلود شود. این مدرک، بعدا راستی آزمایی خواهد شد.

قبولی شما در آزمون کتبی استخدامی وزارت آموزش و پرورش، تضمینی برای استخدام شما نیست. شما بایستی در مصاحبه حضوری شرکت کرده و صلاحیت های عمومی مد نظر را بدست آورید. سپس در دوره مهارت آموزی یک ساله که در دانشگاه فرهنگیان (برای رشته های دبیری و آموزگاری) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (کد رشته های استادکاری)، برگزار می شود، شرکت کرده و در آزمون جامع دوره یکساله، نمره قبولی بدست آورید.

هیچ هزینه ای بابت شرکت در این دوره به شما تعلق نمی گیرد. قبول شدنگان آزمون جامع، بایستی گواهی ICDL و روانخوانی قرآن کریم را در طول دوره از مراکز اعتبار دهی شده توسط وزارت آموزش و پرورش کسب کنند. ارائه تعهده محضری مبنی بر عدم درخواست نقل و انتقال از استان محل اشتغال به مدت ۱۰ سال، از دیگر شرایط استخدام در آموزش وپرورش است. البته این تعهد ۱۰ ساله، هیچ تعهدی به وزارت اموزش و پرورش مبنی بر تداوم استخدامی پیمانی شما نمی دهد.

بعضی از خوانندگان گرامی روزیاتو در آستانه برگزاری آزمون مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی که با حضور بیش از ۲۰۰ هزار تن از هموطنان برای استخدام در ۲۰ دستگاه اجرایی کشور از جمله آموزش و پرورش برگزار می شود، سوالاتی را درباره راهکارهای افزایش قبولی در آزمون می پرسند. باید اشاره کنیم که گام اول شما، مطالعه درست دفترچه آزمون و مطالعه PDF آن است.

گام دوم این است که شما سطح زبان انگلیسی به خصوص دانش لغات و گرامر خود به سطح کنکور سراسری برسانید. گام بعدی این است که رساله عملیه مراجع را در سطح موضوعات کلی، مطالعه کرده و به قانون اساسی جمهوری اسلامی مسلط شوید. برخی از سوالات، مستقیما از وصایای حضرت امام و قانون اساسی سوال می شود که شما نباید امتیاز آن ها را از دست بدهید.

نکات مهم دروس تخصصی خود بر اساس رشته ای که قصد امتحان دارید را در مدت باقیمانده به آزمون مرور کنید. اگر موضوعاتی را فراموش کردید، از طریق انجمن های تلگرامی دانشجویان ایران در رشته مورد نظر خود، بدست اورده و با دانشجویان فعلی رشته ای که دانش آموخته شده اید، رایزنی کنید تا رفع اشکال انجام شود.

از زیست شناسی مولکولی تا مقاومت مصالح، از حقوق اساسی تا فیزیولوژی جانوری، همه و همه انجمن دارد و فرصت خوبی برای شما است تا محتوا از ان ها بگیرید و اطلاعات خود را به روز و تازه کنید. این ها گام های ضربتی برای امادگی فوری برای قبولی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش است.

حتما بخوانید: جزییات کامل آزمون استخدامی ۲۰ دستگاه اجرایی 

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود