آشنایی با اتصالات گالوانیزه، شیرآلات، شیر گازی و نوار تفلون

آشنایی با اتصالات گالوانیزه، شیرآلات، شیر گازی و نوار تفلون

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شیرآلات و اتصالات گالوانیزه از جمله محصولات پرکاربرد در زندگی روزمره افراد هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با محصولات پرکاربرد زندگیتان از جمله اتصالات گالوانیزه، شیرالات و…بیشتر آشنا کنیم.

اتصالات گالوانیزه

فلزات و لوله ها از جمله وسایلی هستند که امروزه بسیار پر کاربرد هستند و در تمامی مکان ها می توان به وضوح آنها را یافت.

فلزات و لوله ها برای استفاده در یکسری از مکان ها و استفاده برای برخی از کارها نیازمند مقاوت بالایی هستند. به گفته ساده تر فلزات در حالت عادی خود گزینه مناسبی برای استفاده در بعضی مکان ها یا کارها نیستند. به همین دلیل آ نها را گالوانیزه یا به گفته دیگر عمل گالوانیزه شدن را بر روی آنها پیاده می کنند که در ادامه به شرح کلی آن می پردازیم.

گالوانیزه شدن به این صورت است که یک لایه از جنس (روی) بر روی فلز یا لوله قرار می دهند. برای این کار در ابتدا فلزات را از هرگونه چربی و آلودگی پاک می کنند.

مرحله بعد این فرایند به این صورت است که فلزات یا لوله ها را آغشته به محلول فلاکس می کنند. بعد از اتمام این مرحله لوله ها داخل دستگاه گالوانیزه در حرارت بالا قرار می گیرند که در مرحله اخر آنها را در استخری حاوی (روی) در دمای ۴۵۰ درجه سانتگراد قرار می دهند و به منظور مقاوم شدن فلز بعد از اتمام این مرحله فلزات را در داخل استخر اب گرم قرار می دهند.

گالوانیزه شدن در دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد انجام می شود که این دو از یکدیگر متفاوت اند به صورتی که در فرایند گالوانیزه شدن به روش گرم که ارتباط نزدیکی با فرایند گالوانیزه شدنی که در بالا اشاره کردیم دارد، به این صورت است که لوله ها یا فلزات در استخری حاوی (روی) در دمای ۴۵۰ درجه سانتی گراد قرار داده می شوند. اما در فرایند گالوانیزه شدن به روش سرد که تفاوت کلی با روش گرم دارد به این صورت است که از طریق الکترولیز کردن نمک های (روی) در یک محلول ابی به دست می آید.

تا اینجا با مفهوم گالوانیزه شدن کمی اشنا شدیم. لوله و فلزاتی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند همگی از لوله ها و فلزات گالوانیزه هستند که شهرت فراوانی در بازار دارند. اتصالات گالوانیزه از مقاومت بالایی در برابر فشار و دارای تحمل حرارت تا ۴۵۰ درجه سانتیگراد هستند.

اتصالات گالوانیزه بهترین گزینه برای انتقالات آب بشمار می‌روند زیرا گالوانیزه شدن باعث می شود لوله در برابر زنگ زدن مقاوم باشد در نتیجه باعث آلوده شدن آب نمی شود.

اتصالات گالوانیزه در انواع و اقسام مختلفی امروزه راهی بازار می شوند از جمله اتصالات گالوانیزه پرکاربرد در زندگی روزمره می توان به: زانو گالوانیزه، سه راهه گالوانیزه، بوشن گالوانیزه، چهار راه گالوانیزه، تبدیل گالوانیزه، مهره ماسوره گالوانیزه، و…اشاره کرد.

شیرآلات و اتصالات گالوانیزه

.اتصالات نام برده از رایج ترین اتصالات گالوانیزه موجود در بازار هستند. اتصالات گالوانیزه توسط شرکت ها و تولیدی های مختلف در مارک های گوناگون تولید می شوند. برخی از مارک های نامدار در زمینه اتصالات گالوانیزه به شرح زیر است:

۱:اتصالات گالوانیزه توپی برزیلی

۲:اتصالات گالوانیزه سیتکو

۳اتصالات گالوانیزه چینی

۴اتصالات گالوانیزه اصفهان

۵:اتصالات گالوانیزه مک

اسامی نام برده از مارک های نامدار در زمینه اتصالات گالوانیزه هستند.

شیرآلات

شیرالات از جمله محصولات پرکاربرد در زندگی افراد است. پرکاربرد بودن این محصول از فروانی آن پیداست به طوریکه در تمامی مکان ها قابل یافت هستند. برای تعریف دقیق تر این محصول می توان از تعریف در دسترسی به عنوان «مجموعه از قطع و وصل کننده که برای کنترل جریان لوله استفاده می شوند» استفاده کرد.

شیرآلات مجموعه از شیرهاست که در دو نوع شیرآلات بهداشتی و شیرآلات صنعتی تولید و توزیع می شوند.

مواد استفاده شده در فرایند تولید تمامی شیرآلات آلیاژ برنج و سرب خشک است. شیرآلاتی که از آلیاژ برنج برای تولید آنها مورد استفاده قرار گرفته است را شیرالات بهداشتی می نامند که در مکان های مسکونی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

اما شیرآلاتی که در فرایند تولید آنها از سرب خشک استفاده شده باشد را شیرآلات صنعتی می نامند که بیشتر در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید این سوال برای شما نیز سوال پیش بیاید که چه عاملی باعث شده که شیرآلات صنعتی مورد استفاده در مکان های مسکونی نباشند؟ برای پاسخ به این سوال می توانیم به همان آلیاژ برنج اشاره کنیم. آلیاژ برنج موجب می شود که شیرآلات در برابر واکنش های شیمیایی نظیر زنگ زدن مقاوم باشد که همین عامل سبب شده بهترین گزینه برای استفاده در مکان های مسکونی باشد.

شیرآلات مانند محصولات دیگر در مارک ها و انواع مختلفی تولید می شوند.از انواع شیرآلاتی که بسیار رایج هستند می توان به: شیرگازی، نوار تفلون، شیر کولری و…اشاره کرد که در ادامه بیشتر با آنها اشنا خواهیم شد…

شیر گازی

شیرگازی از جمله محصولات شیرالاتی به شمار می رود که در سایز های مختلفی تولید می شود. عملکرد این شیر به این گونه است که یا کاملا باز یا کاملا بسته می باشد. کاربرد اصلی این شیر بیشتر برای قط و وصل کردن جریان گاز می باشد. در داخل شیرگازی یک توپ قرار دارد که عمل قط و وصل کردن شیر را برعهده دارد.شیر گازی در مارک های مختلفی نظیر: شیر گازی سارا، شیرگازی امین، شیرگازی استارکو، شیرگازی اصفهان، شیرگازی ایران و…تولید و عرضه در بازار می شود.

نوار تفلون

نوار تفلون یا همان نوار اب بندی یکی از محصولات پرکاربرد در لوله کشی های ساختمان، لوله کشی های فاظلاب، صنایع تولیدی و…می باشد که در میان محصولات شیرالات قرار می گیرد.نوار تفلون ها اغلب داری رنگی سفید می باشند که معملا طولی برابر با ۱۰ متر دارند.این محصول داری مقاوت بالایی در برار اب می باشد.

شیر کولری

شیر کولری یکی دیگر از انواع شیرالات رایج در بازار است. این شیر همان طور که نامش پیداست کابرد اصلی ان در کولر می باشد. شیرکولری در دو نوع دسته گازی و فلکه ای تولید می شود که وظیفه آن رساندن مقدار اب باقی مانده وسط شیلنگ به کولر هستند. جنس شیرکولری از الیاژ برنج است که در مارک های مختلفی مانند: شیر کولری سامان، شیرکولری یاس، شیر کولری سیتکو و…عرضه بازار می شوند.

محصولات نام برده انواعی از شیرالات رایج در بازار می باشند.این شیرالات توسط تولید کنندگان مختلفی در مارک های مختلف عرضه بازار می شوند.معروف ترین مارک های شیرالات عبارتند از:

۱:شیرالات سیتکو

۲:شیرالات امین

۳:شیرالات دلتا

۴:شیرالات سامن

۵:شیرالات اندیکا

دیجیاتو
بدون نظر

ورود