انتصاب جنجالی آقا داماد ۳۴ساله رئیس جمهور در کارگروه ازدیاد برداشت نفت

کامبیز مهدی زاده فرساد، رئیس کارگروه ازدیاد برداشت نفت

انتصاب جنجالی آقا داماد ۳۴ساله رئیس جمهور در کارگروه ازدیاد برداشت نفت

کامبیز مهدی زاده فرساد که تیر ماه ۹۷ در تالار فرشته سازمان ملی زمین و مسکن تهران با دختر حسن روحانی ازدواج کرده بود، اکنون با حکم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، به ریاست کارگروه ازدیاد برداشت نفت (IOR) این معاونت منصوب شد.

انتشار خبر این انتصاب جنجالی پسر دهه شصتی، باردیگر بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی و رسانه ها داشته و نام رئیس جمهور را به ترند دیگر در مهر ماه ۹۸ تبدیل کرد.

هفته پیش، حسین فریدون،‌ برادر رئیس جمهور به اتهام اقتصادی، به ۵ سال زندان و عودت رشوه ۳۱۰ میلیارد ریالی محکوم شد تا روحانی نخستین رئیس جمهوری ایران باشد که برادرش با چندین پست سیاسی در ۲۰ سال اخیر، روانه زندان می شود.

خبر انتصاب کامبیز مهدی زاده فرساد به ریاست یک کارگروه تخصصی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که مستقیم زیر نظر شخص رییس جمهور است، مهر ماه نود و هشت را برای خانواده روحانی، پر خبر و جنجالی کرده است. هنوز اطلاعاتی درباره انتصاب آقا داماد در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دیده نمی شود.

او در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به همراه همسرش حضور یافت که اولین حضور این چهره در یکی از سخنرانی های حسن روحانی محسوب می شد.

کامبیز مهدی زاده فرساد، دوشنبه بیست و پنجم آذر ماه سال ۱۳۹۷ توسط وزیر صمت، به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شده بود که به دلیل حجم گسترده اعتراضات به این انتصاب فامیلی و خارج از عرف انتصابات سازمانی و شایسته سالاری، ۲۴ ساعت بعد با انتشار نامه ای، استعفا کرد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و فرزند شهید سرلشگر ستاری که خود دانش اموخته دکترای مکانیک صنعتی شریف است، ۱۹ خرداد ۹۷ در حکمی، کامبیز مهدی زاده فرساد را به پیشنهاد رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی این معاونت، به عنوان دبیر ستاد فناوری حوزه انرژی منصوب کرده بود. پس از گذشت یک سال از آن انتصاب، انتصاب جدید آقا داماد در این معاونت علمی ، مهرماه پر خبری را برای خانواده آقای رئیس جمهور به ارمغان آورده است.

پسر متولد سال ۱۳۶۴ در اهر آذربایجان شرقی، کارشناسی ارشد علوم زمین شناسی را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند گرفت و گفته شده که در رشته دکترای زمین شناسی گرایش نفت در دانشگاه آزاد تهران شمال،‌ دانشجو است.

گفتگوی اخیر کامبیز مهدی زاده فرساد که برخی رسانه ها وی را دکتر مهدی زاده فرساد خطاب می کنند، با یکی از رسانه ها درباره وضعیت نفت جهان و نام بردن از WEST TEXAS INTERMEDIATE (نوعی نفت) به عنوان یک شرکت نفتی در ایالات متحده آمریکا، سوژه کاربران ایرانی در شبکه های مجازی شده است.

حتما بخوانید: بیوگرافی کامل کامبیز مهدی زاده فرساد

کامبیز مهدی زاده فرساد
تصویر یکی از جلسات کامبیز مهدی زاده فرساد

حتما بخوانید: همه چیز درباره عموی همسر کامبیز مهدی زاده فرساد

اینکه چرا هموطنی سی و چهار ساله که هنوز دانشجوی دکترای یک گرایش زمین شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی است و تجربه و تخصص مطلوبی در حوزه نفت و گاز ندارد و در مسیر علم اموزی  و کسب تجربه است، ریاست یک گروه علمی و تخصصی شامل چندین استاد دانشگاه و متخصص صنایع نفت و گار و زمین شناسی بر عهده میگیرد، به نوعی نقض غرض در مسیر شایسته سالاری و مبارزه با فساد در دستگاه های دولتی محسوب می شود.

پس از انتشار حکم حبس عموی همسر آقا داماد و طلاق مهناز افشار از یاسین رامین و حذف دوباره اکانت اینستاگرامی امیر تتلو به دلیل متحوای مستهجن، موضوع جالب دیگری برای کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی در مهر ماه پر خبر نود و هشت، بوجود امده است.

ما همچنان به بازگشت نخبگان و مغزها به کشور، امیدواریم. . . . .شما هم امیدوار باشید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • behnam مهر ۱۳, ۱۳۹۸

    اون میاد میخوره. این میاد میخوره بعدی میاد میخوره. چهل ساله وضع همینه.
    و هنوز مردم نمیخوان باور کنن مشکل یه چیز دیگس. طرف ۷۰ درصد ثروت کشور رو کنترل میکنه. تازه خودشون تکذیب نمیکنن میگن بیست درصده.
    یعنی میخورن همشون های میخورن. دم هنگ کنگیا گرم

  • donald مهر ۱۳, ۱۳۹۸

    با تشکر از روزیاتو
    لطفا درباره رانت و فساد برادران دلاویز هم یک مقاله بنویسید.