از ظهور تا سقوط «آمدنیوز»: پایان تلاش‌های روح الله زم

از ظهور تا سقوط «آمدنیوز»: پایان تلاش‌های روح الله زم

روح الله زم ، مدیر کانال و وب سایت آمد نیوز که در چند سال اخیر مدیریت کانال اطلاع رسانی دیجیتالی علیه نظام را از پاریس فرانسه بر عهده داشت، طبق بیانیه سپاه، بازداشت و به ایران بازگردانده شد. احتمالا جزییات این دستگیری، روزهای آینده رسانه ای خواهد شد.

پیش از برگزاری کنفرانس خبری رئیس جمهور ، بیانیه سپاه مبنی بر دستگیری روح الله زم در کانال آمد نیوز پین شد.

در پی انتشار این خبر، شمار مخاطبان این کانال ساعت به ساعت افت کرد و تا زمان انتشار این خبر، به کمتر از نیم میلیون نفر رسیده است.

گفته می شود دستگیری روح الله زم، قبل از دوشنبه ۲۲ مهر ۹۸ بوده و کنترل کانال تلگرامی آمد نیوز، پیش از این تاریخ در اختیار سپاه قرار گرفته بود. کنترل کانال تلگرامی آمدنیوز در حال حاضر در اختیار سپاه است.

روح الله زم که بود و چه کرد؟

روح الله زم تحت تدابیر امنیتی دولت فرانسه قرار داشت. چندین محافظ مسلح به صورت شبانه روزی با خودروهای ضد گلوله به او خدمت می کردند.

او در ۳ سال اخیر، خبرهای ضد و نقیض را علیه ایران در سایت، کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام خود منتشر می کرد.

انتشار ویدوی آموزشی ساخت و تولید مواد آتش‌زا در سال های پیش سبب شد تا کانال او توسط تلگرام مسدود شود و دوباره با نام صدای مردم آغاز به کار کند.

روح الله زم با کانال آمد نیوز، با ادعای اتصال به مراکز امنیتی ایران و نفوذ سیستماتیک در وزارت اطلاعات و مراکز نظامی و قضایی کشور، اسنادی را منتشر می کرد تا اعتماد و اطمینان کاربرانش را کسب کند.

او بارها، نامه های منتسب به وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را روی خروجی خود فرستاد. در جدید ترین مورد، نامه منتسب به وزارت بهداشت ایران درباره جنجال ویروس HIV‌ در لردگان چهارمحال و بختیاری را منتشر کرد که این بار هم با تکذیب دولت همراه شد.

انتشار خبر دستگیری دختر آیت الله آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه به اتهام جاسوسی علیه نظام، اوج جنجال رسانه ای هدفمند روح الله زم در سال ۹۷ بود. البته مدیر کانال آمدنیوز هیچ گاه اطلاعات تکمیلی درباره بازداشت دختر لاریجانی را منتشر نکرد.

کانالی که در اوایل سال  ۹۷ بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار فالور داشت، شمار کاربرانش یک هفته پیش از دستگیری روح الله زم و انتشار اعترافات وی در ایران، به مرز ۱ میلیون کاربر رسید که افتی حدود ۶۰ درصد را تجربه کرد.

روح الله زم از اواخر تابستان ۹۸ که روند کاهش مخاطبانش تسریع شده بود اعلام کرد که سپاه پاسداران و گروه هایی که او آن ها را ارتش سایبری ایران می خواند، با نفوذ به آی دی تلگرام کاربران آمدنیوز، آن ها را از کانال وی خارج می کنند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود