گریه بر هر درد بی درمان دوا است! با فواید گریه کردن آشنا شوید

گریه بر هر درد بی درمان دوا است! با فواید گریه کردن آشنا شوید

زنان به طور متوسط بیشتر از مردان گریه می کنند. با این حال، گریه اغلب نشانه ی ضعف شمرده می شود. اما اگر احساس می کنید که باید گریه کنید و نیاز به آن دارید، نباید جلوی اشک هایتان را بگیرید. حقیقت آن است که فواید گریه کردن بیشتر از آن چیزی که تصور می کنید.

در ادامه به مشکلاتی می پردازیم که گریه می تواند به حل آن ها کمک کند.

۱- اضطراب

فواید گریه کردن

طبق تحقیقات، گریه کردن ممکن است در لحظات اضطراب آور زندگی به آرام شدن ما کمک کند. گریه کردن نتایج فوری ای ندارد و ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا بدن شروع به آرام شدن کند.

به گفته ی محققان، گریه کردن باعث فعال شدن سیستم عصبی پاراسمپاتیک می شود. فعال این سیستم عصبی، تأثیری آرامش بخش بر روی مغز دارد.

۲- فشار خون

بالا بودن فشار خون می تواند منجر به مشکلات جسمانی جدی و متعددی مثل سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلبی، زوال عقل و حتی نارسایی کلیوی شود. اما خبر خوب آنکه تحقیقات متعددی نشان داده گریه کردن نه تنها فشار خون را کاهش می دهد و آن ها را تحت کنترل درمی آورد، بلکه یک گریه ی شدید می تواند باعث منظم شدن ضربان قلب هم شود.

۳- انباشت مواد سمی

اشک هایی که از چشمان شما جاری می شوند می توانند آلودگی هایی مثل دود و گرد و غبار را از چشم هایتان پاک کنند. این سم زدایی به کاهش سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب در بدن کمک می کند که بهبود روحیه را به دنبال دارد. بنابراین عجیب نیست که بعد از هر بار گریه کردن احساس سبکی می کنید.

۴- نوسانات خلقی

اگر برایتان این سؤال پیش آمده که چرا اخیراً رفتارتان پرخاشگرانه شده و دائماً احساس اضطراب می کنید و حساس شده اید، باید بدانید که سؤال شما می تواند هیچ جواب مشخصی نداشته باشد. نوسانات خلقی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل این مسأله می تواند انباشت ماده ی منگنز در بدن باشد.

وقتی گریه می کنیم، این منگنز اضافه به همراه قطره های اشک از بدن ما خارج می شود. این مسأله از غلظت منگنز در بدن کم می کند و در نتیجه، شما را آرام می کند و تمرکزتان را بالا می برد.

۵- درد

وقتی درد فیزیکی ای احساس می کنیم، اغلب چند قطره اشک بی اختیار از چشمان ما جاری می شود. این در واقع شیوه ی بدن برای کاهش احساس درد است. تحقیقات نشان داده گریه های عاطفی علاوه بر اینکه تأثیر خود تسکینی ای که دارند، باعث آزاد شدن اکسی توسین و اندورفین هم در بدن می شوند. این مواد شیمیایی به ما احساس خوبی می دهند و ممکن است هم دردهای فیزیکی و هم دردهای عاطفی را کم کنند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • مهدی آبان ۳, ۱۳۹۸

    یادش بخیر یه زمان خنده بر هر دردی دوا بود. حالا با این همه مشکلات و زندگی تو برزخ همین گریه خوبه.