۱۰ حقیقت ناگفته و کمیاب در مورد ترنس‌ها [قسمت دوم]

۱۰ حقیقت ناگفته و کمیاب در مورد ترنس‌ها [قسمت دوم]

مهم نیست شما چه حسی در مورد افراد ترنس دارید، مهم این است که بدانید نمی‌توان انکار کرد که تراجنسی در هر جای دنیا قطعا یک موضوع بغرنج و پیچیده به شمار می‌رود. ترس از آزار رساندن به این افراد یا گفتن چیزهایی که منجر به سوء برداشت می‌شود می‌تواند از جمله دلایلی باشند که بحث در حول این موضوع را به عنوان یک موضوع آزاد منتفی کنند.

در اولین قسمت از این مطلب در مورد نادر بودن تراجنسیتی، زیاد بودن آمار ابتلا به ایدز در این افراد، شرکت زنان ترنس در مسابقات ورزشی و رایج بودن پشیمانی بعد از جراحی در ترنس‌ها برایتان نوشتیم. در این قسمت قصد داریم به هزینه‌های گزاف این جراحی تغییر جنسیت، روابط جنسی ترنس‌ها و خطرات و مشکلاتی که آنها را تهدید می‌کنند برایتان بنویسیم.

تا انتهای مطلب با روزیاتو همراه باشید.

تراجنسی، دگرجنسی، فراجنسی، دگرباشی یا ترنس

۵- جراحی تغییر جنسیت گران‌تر از چیزی است که می‌پندارید

برای آنهایی که نارضایتی جنسیتی دارند گزینه‌های دیگری غیر از جراحی هم وجود دارد. این گزینه‌ها از لباس پوشیدن به شکل جنسیت دلخواه تا هورمون‌درمانی متغییر است. تهاجمی‌ترین شیوه عمل جراحی تغییر جنسیت است اما این گزینه برای خیلی از ترنس‌ها شدنی نیست زیرا به طرز وحشتناکی یک جراحی گران محسوب می‌شود. اول از همه این که تقریبا همه بیمه‌ها این جراحی را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و تنها بخش ناچیزی از هزینه‌ها را تقبل می‌کنند.

دلیل دوم نجومی بودن قیمت‌هاست که می‌تواند به یکصد هزار دلار هم برسد. بنابراین، بسیاری از ترنس‌ها پروسه درمان را کامل نمی‌کنند و بخشی از جراحی را انجام می‌دهند (مثلا برداشتن سینه‌ها) تا ظاهر جنسیت خود را بیشتر با چیزی که از درون هستند تطابق می‌دهند.

۴- رابطه جنسی مردان با زنان ترنس کم نیست

بار دیگر باید خاطر نشان کنیم کنه مطالعات زیادی در مورد مردان دگرجنسگرا (علاقه‌مند به جنس مخالف) و زنان ترنس  انجام نشده است. از چند تحقیقی که انجام شد این نتیجه‌ها حاصل شد: برخی مردان در صورت همبستر شدن یا داشتن رابطه جنسی با یک زن ترنس خودشان را همجنسگرا نمی‌نامند؛ حتی اگر جراحی تغییر جنسیت خود را به طور کامل انجام نداده باشد.

شواهد فراوانی وجود داد که نشان می‌دهد احتمال جذب شدن و گرایش مردان به زنان ترنس بسیار زیاد باشد. از نظر علمی می‌توان گفت که تنها چیزی که برای بسیاری از مردان اهمیت دارد این است که آنها ظاهری زنانه دارند.

تراجنسی، دگرجنسی، فراجنسی، دگرباشی یا ترنس

۳- روند قتل در ترنس‌ها رو به افزایش است

با این که هنوز تعداد ترنس‌ها بسیار اندک است اما تعداد قتل‌هایی که در میان اقلیت ترنس رخ می‌دهد طی سال‌های اخیر در امریکا رو به فزونی است. در سال ۲۰۱۸، دست کم ۲۶ نفر ترنس کشته شدند که بیشتر این قربانیان نیز زنان ترنس سیاه‌پوست بوده‌اند. در سال ۲۰۱۹ تا به امروز، حداقل ۲۱ قتل در میان ترنس‌های امریکا رخ داده است. این بار هم مثل سال گذشته سیاه‌پوستان به طرز فجیعی به قتل رسیده‌اند.

از آنجایی که به نظر می‌رسد زنان ترنس سیاه‌پوست بیشتر در معرض خشونت‌های جنسی و فیزیکی قرار می‌گیرند، ممکن است بتوان نتیجه گرفت که ترنس‌های سیاه‌پوست بیشتر درگیر فساد اخلاقی در کوچه و خیابان‌های شهرهای مختلف امریکا هستند. چه به خاطر جنسیت باشد یا نژاد یا حتی گرایش جنسی، دلایل بیشتری برای حمله کردن و آزار رساندن به آنها وجود دارد. در واقع، تحقیقات نشان داده‌اند که ۱۰ درصد از افراد ترنس طی سال گذشته مورد حمله فیزیکی قرار گرفتند.

تراجنسی، دگرجنسی، فراجنسی، دگرباشی یا ترنس

۲- عوارض جراحی تغییر جنسیت: مشکلاتی رایج اما وحشتناک

جراحی تغییر جنسیت نیز مانند هر نوع جراحی دیگری عوارض و مشکلات خاص خودش را دارد. شایع‌ترین عوارض به مشکلات مثانه و مجاری ادرار مربوط می‌شود. با وجود سختی‌ها و پیچیدگی‌ها در هر کدام از عمل‌های تغییر جنسیت، از مرد به زن یا از زن به مرد، جای تعجب نیست که مشکلات ادراری رایج باشد. یکی از تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد به این نتیجه رسید که بیش از ۳۳ درصد از ترنس‌هایی که جراحی تغییر جنسیت را انجام می‌دهند از این مشکلات خاص گلایه دارند.

خوشبختانه، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که بیشتر شدن تجربیات و تخصص پزشکان از عوارض جراحی کاسته است اما با وجود این تحقیق هنوز هم ۱۱ درصد از بیماران به دلیل خونریزی زیاد در موضع جراحی نیاز به عمل‌های برنامه‌ریزی نشده دیگری دارند که فقط در جراحی‌های تغییر جنسیت از مرد به زن دیده می‌شود.

تراجنسی، دگرجنسی، فراجنسی، دگرباشی یا ترنس

۱- آمار خودکشی در میان ترنس‌ها بالاست

در بین افراد ترنس، خواه یک بزرگسال و فرد بالغ باشد یا یک نوجوان، یک چیز مشترک وجود دارد: در هر دو گروه احتمال اقدام به خودکشی زیاد است. شاید دلیل خودکشی مربوط به مشکلات شخصیتی یا اعتماد به نفس مربوط به نارضایتی جنسی باشد یا تمسخر شدن و آزار دیدن از سوی دیگران اما ۴۳ درصد ترنس‌ها اعتراف کرده‌اند که حداقل یک بار در عمرشان دست به خودکشی زده‌اند.

در تحقیقاتی مشخص شد که حدود ۳۰ درصد از نوجوانان ترنس در هنگام رفتن به مدرسه یا برگشتن از آن مورد خشونت یا آزار جنسی توسط همکلاسی‌ها یا افراد دیگر قرار گرفته‌اند. وقتی سخن از دیگر افراد LGBT به میان می‌آید، ترنس‌ها دو برابر بیشتر از دیگران به خودکشی فکر می‌کنند. در مقایسه با افراد عادی، می‌توان چنین گفت که تنها ۵ درصد از پسران نوجوانان و ۱۰ درصد از دختران نوجوان که مشکلات جنسیتی ندارند اقدام به خودکشی کرده‌اند.

منبع: listverse
دیجیاتو
بدون نظر

ورود