با لاک‌پشت‌ترین سگ‌های دنیا آشنا شوید

با لاک‌پشت‌ترین سگ‌های دنیا آشنا شوید

این سگ‌ها کندترین نژادهای سگ در دنیا به حساب می‌آیند.

شاید همه شما سریع‌ترین سگ‌های دنیا را بشناسید. سگ گری هوند به عنوان یک سگ شکاری بسیار پرسرعت شناخته می‌شوند که سرعتش تا ۴۵ مایل در ساعت (حدود ۷۲ کیلومتر در ساعت) می‌رسد. این نژاد از سگ رکورد سریع‌ترین نژاد سگ را در کتاب رکوردهای گینس به نام خود ثبت کرده است.

اما آیا اصلا به کندترین دوست وفادار انسان فکر کرده‌اید؟ آیا سگ‌های کند و تنبل از نظر شما دوست‌داشتنی نیستند؟

حالا که نوبت به انتخاب کندترین حیوان می‌رسد سنجش‌ و ارزیابی کمی سخت می‌شود زیرا حتی یک لاک‌پشت هم می‌تواند از خرگوشی که خوابیده است جلو بزند. با این اوصاف، بعد از بررسی چندین سایت مانند Reference، Top Dog Tips و Hlemo به این نتیجه رسیدیم که همه آنها در یک مورد اتفاق نظر داشتند و می‌گفتند انتخاب باید در دو بخش صورت بگیرد: سگ‌های کوچک کند و سگ‌های بزرگ کند. اکنون، با کندترین سگ‌های کوچک و بزرگ در دنیا آشنا شوید.

کندترین نژاد سگ کوچک در دنیا

کندترین نژادهای سگ

اگر چه در مورد کندترین سگ کوچک دنیا (با وزن کمتر از ۹ کیلوگرم) اتفاق نظر وجود ندارد اما به نظر می‌رسد بسیاری بر این عقیده‌اند که نژادهایی مانند شیتزو، کاوالیر کینگ چالرز اسپانیل، پاگ، تیبتان اسپانیل و بولداگ‌های گوناگون باید در این رده‌بندی قرار گیرند. خیلی از این سگ‌ها را می‌توان به عنوان کندترین‌ها به حساب آورد. سگ‌های نژاد پاگ با بینی‌های پهنشان در میان کندها بیشترین سرعت را دارند که بین ۵ تا ۱۰ مایل در ساعت (۸ تا ۱۶ کیلومتر در ساعت) است. با این حال، متوسط سرعت این نژاد هنوز آن قدر نیست که بتواند به برنده این گروه به عنوان کندترین سگ کوچک رده‌بندی برسد: بله، شیتزو!

سگ‌های نژاد شیتزو خیلی هشیار و پرجنب و جوش هستند و عمری طولانی دارند. سگ‌های شیتزو، حتی اگر در حال دویدن هم باشند گرفتنشان سخت نیست و بالاترین سرعتشان ۹.۵ تا ۱۰ کیلومتر در ساعت محاسبه می‌شود.

کندترین نژاد سگ بزرگ در دنیا

کندترین نژادهای سگ

خب، نوبت می‌رسد به سگ‌های بزرگ‌تر. به نظر شما برنده در این رده چیست؟ بر طبق نظر منابع متخصص، بول ماستیف، باست هوند، چاو چاو، بولداگ انگلیسی و سگ‌های نژاد سنگین‌تری مانند سنت برنارد و نیوفاندلند را باید جزو این رده قرار داد. اگر فهرست را با دقت بخوانید پاسخ کاملا مشخص است. با این که برخی از سگ‌های بزرگ می‌توانند ستیزه‌جو و تنبل باشند اما فقط یکی از آنهاست که گوش‌های درازش به پاهای تنبلش می‌رسد و بالاترین سرعتش در حد همان نژاد پاگ و ۵ تا ۱۰ مایل در ساعت (۸ تا ۱۶ کیلومتر در ساعت) است: سگ‌های نژاد باست هوند. این سگ‌ها فارغ از تنبل بودن و سرعتشان، سگ‌های خوبی هستند.

منبع: grunge
دیجیاتو
بدون نظر

ورود