مانی خوشبین ؛ مالک جذاب‌ترین کلکسیون ماشین‌های خاص در جهان

مانی خوشبین ؛ مالک جذاب‌ترین کلکسیون ماشین‌های خاص در جهان

زمانی که یکی از غول‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کالیفرنیا، یعنی «مانی خوشبین» مبلغی معادل ۲.۲ میلیون دلار آمریکا را برای خرید پرسرعت‌ترین ماشین جهان که مجاز برای رانندگی در خیابان است، پرداخت، یک درصد هم تصور نمی‌کرد پرسودترین معامله زندگی‌اش را انجام داده است.

خوشبین در این رابطه گفته: «این سریع‌ترین ۱.۹ میلیون دلاری است که تاکنون بدست آورده‌ام.»

اما ماجرا چیست؟

خوشبین یک کارآفرین و اینفلوئنسر اینستاگرامی است که بیش از یک میلیون فالوئر از سراسر جهان دارد.

او تقریبا هر روز یک پست از ماشین‌های فوق‌العاده و خاص خود پست می‌کند. پست‌های این میلیاردر ایرانی حاوی عکس‌ها و ویدئوهایی از کلکسیون شخصی‌اش است که گران‌قیمت‌ترین ماشین‌های جهان را شامل می‌شود.

او ماشین‌های کلکسیونی خود را در وسط شرکت املاک و مستغلاتش نگهداری می‌کند و آنجا را به یک نمایشگاه اتومبیل شخصی تبدیل کرده است.

میز کار مانی خوشبین شبیه یک هواپیمای بمب‌افکن از جنس آلومینیوم مشکی است و حدود ۶۰۰ کیلوگرم وزن دارد. در کنار این میز منحصربه‌فرد، بیش از ۱۲ ماشین خاص و گران و لوکس پارک شده‌اند. از جمله می‌توان به هرمس ادیشن  Pagani Huayra یا بوگاتی Mansory Linea Vincero اشاره کرد.

مانی خوشبین
میز کار مانی خوشبین

از همه جذاب‌تر شاید مک‌لارن P1 با بدنه‌ی کاملا کربنی مشکی باشد که طراحی بی‌نظیر آن نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند.

مانی خوشبین
McLaren P1

اما هیچ‌کدام از این ماشین‌ها به اندازه Koenigsegg Agera RS سرعت و شتاب ندارند. خوشبین این ماشین را ۱۲ ماه پیش خریداری کرد. این ابرماشین تاکنون ۵ رکورد جهانی برای سرعت مجاز برای رانندگی در داخل شهر را دریافت کرده است. به طوری که سرعتی بالغ بر ۴۶۰ کیلومتر در هر ساعت دارد.

مانی خوشبین

خوشبین برای افزایش ایمنی خودرو هزینه‌هایی اضافه‌تر پرداخت و سفارش داد تا ماشین را برایش شخصی‌سازی کنند. به طور مثال یک موتور با ۱۴۰۰ اسب‌بخار به آن افزود و باله‌ای به قیمت ۳۰۰ هزار دلار برای افزایش ایرودینامیک خودرو اضافه کرد. همچنین لوله اگزوز ماشین را تماما از طلای ۲۴ عیار روکش کرد.

مانی خوشبین
اگزوز از جنس طلا

این آخرین  Agera RS Koenigsegg است که تولید و عرضه شده است. به همین خاطر یکی از گزینه‌های محبوب برای کلکسیونرهای خودروست.

«من هرگز نمی‌خواستم این ماشین را بفروشم. اما صادقانه بگویم پیشنهادی به من شد که نتوانستم در برابر وسوسه‌اش مقاومت کنم. در نهایت با قیمت ۴.۱ میلیون دلار آن را فروختم.»

مانی خوشبین

با این کار در عرض ۵ ماه توانستم ۱.۹ میلیون دلار سود کنم. مثل این است که ساعتی ۴۹۵ دلار درآمد داشته‌ام.

با اینکه مانی خوشبین ثروت و سرمایه خود را با خرید و فروش املاک به دست اورده است اما هرگز نتوانسته در عرض چنین زمان کوتاهی چنین مبلغ زیادی کسب کند.

مانی خوشبین

پس از معامله کردن این Phoenix، او بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse Rembrandt  را خریداری کرد.

این دیو برنزی‌رنگ، که از صفر تا ۱۰۰ را فقط در عرض ۲.۶ ثانیه پر می‌کند نیز ۲ میلیون سود برایش بدنبال داشت.

خوشبین در مورد کلکسیون خودروی خود می‌گوید: «خرید و فروش خودروهای خاص و کلکسیونی بسیار بیشتر از خرید و فروش آثار هنری جذاب و مفرح است. شما با نقاشی پیکاسو نمی‌توانید برای ناهار به رستوران مورد علاقه ‌تان بروید. اما بدون شک با بوگاتی می‌توانید این کار را انجام دهید.»

مانی خوشبین
Pagani Huayra Hermes Edition

خوشبین در پاسخ به این سوال که آیا ماشینی در مجموعه‌اش هست که نخواهد هرگز بفروشد، گفت: بله، پاگانی هرمس ادیشن.

منبع: cnbc
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • فرشید آبان ۲۵, ۱۳۹۸

    غصه بخور بدبخت ما پراید داریم و تو نداری 🙂