امروز، تکلیف «محمد علی نجفی» مشخص می‌شود؛ یک قدم تا «قتل شبه عمد»

امروز، تکلیف «محمد علی نجفی» مشخص می‌شود؛ یک قدم تا «قتل شبه عمد»

محمد علی نجفی امروز در دادگاه تهران بار دیگر پای میز محاکمه می رود تا جزییات بیش‌تری از قتل میترا استاد، همسر سابقش را در آپارتمان سعادت آباد تهران روایت کند. امروز مشخص می شود که شهردار خندان پایتخت، چند سال مهمان زندان اوین خواهد بود.

وکیل محمدعلی نجفی قبلا گفته بود که ۱۷ ابهام در نظر جدید کارشناسی درباره اتهام قتل میترا استاد توسط سلاح غیر مجوز دار محمد علی نجفی در حمام خانه سعادت آباد وجود دارد.

اگر امروز، قتل شبه عمد محمد علی نجفی تایید شود، ۳ سال حبس در انتظار رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه خواهد بود. پس از کنار رفتن محمود طباطبایی از وکالت محمد علی نجفی، خانواده مقتول، رضایت دادند. استعفای وکلای میترا استاد، بازتاب های زیادی در رسانه ها داشت.

پرونده قتل آقای شهردار سابق بعد از نهایی شدن تحقیقات از بهار تا پاییز ۹۸، از طرف دادسرای جنایی تهران به دادگاه رسال شد و این دادگاه نیز بعد از برگزاری ۳ جلسه محاکمه با حضور محمد علی نجفی، اولیاء دم و وکلای دو طرف، محمدعلی نجفی را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس و به اتهام حمل غیر مجاز اسلحه به ۲ سال حبس، محکوم کرد.

محمد علی نجفی
تصویر اسلحه ای که محمد علی نجفی با آن، به میترا استاد در حمام، شلیک کرد. این بالش نیز طبق گفته های محمد علی نجفی، برای پنهان کردن اسلحه استفاده شده بود

اعتراض وکلای نجفی به حکم صادره باعث شد تا دیوان عالی کشور، آن را دوباره بررسی کند. البته ۲۳ مرداد۹۸، برادر میترا استاد اعلام کرد که از قصاص نجفی، صرفه نظر کرده و او را بخشیدند. با وجود بخشش اولیاء دم، جنبه عمومی قتل هم چنان در کانون توجه دادگاه و افکار عمومی قرار دارد. چرا که قتل، یک جنبه عمومی و یک جنبه خصوصی دارد.

وکیل نجفی گفته بود که گلوله، ابتدا به دست میترا استاد خورده و سپس خارج شده و به صورت زاویه دار، قفسه سینه مقتول را شکافت. دلایلی که راه را برای دفاع قتل شبه عمد و تخفیف مجازات محمد علی نجفی باز می کند.

جزییات دادگاه ، عصر امروز در همین گفتار به روز رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: روایت محمد علی نجفی از لحظه ورود به حمام

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود