موجوداتی که باور نمی‌کنید ماهی‌های واقعی باشند

موجوداتی که باور نمی‌کنید ماهی‌های واقعی باشند

یک ماهیگیر روسی کلکسیون ماهی‌های عجیب و غریبی که خودش از اعماق اقیانوس صید کرده و بیشتر شبیه موجودات فضایی و تخیلی هستند را به نمایش گذاشت.

کار رومن فدورتسوف ۳۹ ساله، اهل روسیه، صید ماهی‌ کاد، ماهی روغن کوچک و ماهی خال‌خالی از تله‌های تجاری است اما او به طور تصادفی با ماهی‌ها و موجودات دریایی عجیب و غریبی رو به رو شده که به سطح آب آمده‌اند و توانسته آنها را صید کند.

شاید تصاویری که در ادامه می‌بینید خیلی عجیب باشند؛ مثل یک اردک ماهی که انگار می‌خندد، میگویی که شبیه قسمتی از یک درخت است یا گرگ‌ماهی که سخت‌پوستی را می‌بلعد.

این موجودات آبزی بیشتر در دریاهای نروژ و بارنتز در شمال روسیه یافت می‌شوند اما گاهی از اقیانوس اطلس هم می‌آیند.

اردک ماهی: این اردک ماهی (تصویر بالا) که انگار می‌خندد و دندان‌هایش را نشان می‌دهد یکی از اکتشافات رومن فدورتسوف ماهیگیر است. به گفته کارشناسان، این ماهی تا ۲۵ سال عمر می‌کند و از ماهی‌های دیگر یا پستانداران کوچک تغذیه می‌کند.

میگو: این موجود آن قدر کوچک است که در کف دست هم جای می‌گیرد اما شبیه درختی است که اندام و آنتن‌هایی دارد که شبیه ریشه و شاخه‌های درخت است.

گرگ ماهی در برابر ایزوپود: این گرگ ماهی درست زمانی که در حال خوردن یک موجود کوچک آبزی دیگر بوده و به سطح آب آمده صید شده است. کارشناسان می‌گویند گرگ ماهی اطلس ظاهر ترسناکی دارد و صید شدن آن توسط این ماهیگیر یک اتفاق نادر است.

ماهی مرکب سیاه: این ماهی سیاه که شبیه جت است دهان خود را باز نگه داشته و دندان‌های عجیبش را به نمایش می‌گذارد. کارشناسان این ماهی را یک شکارچی درنده آب‌های عمیق می‌نامند که هزاران متر پایین‌تر از سطح آب زندگی می‌کنند.

ستاره دریایی: این موجود قرمز و نارنجی هم یکی دیگر از اکتشافات صیاد روس است. ستاره دریایی شکارچی درنده‌ای است و از موجودات کوچک‌تر از خانواده صدف‌های دوکفه‌ای با گوشت تغذیه می‌کند.

این موجود فلس‌دار آن قدر کوچک است که کف دست جای می‌گیرد چشم‌های ریز گرد و آبی رنگی دارد که با رنگ بدنش که بیشتر به سبز متمایل است کنتراست دارد.

شاه خرچنگ: عکاس که انگار با دست لرزان این لحظه را ثبت کرده است یک موجود آبزی با ظاهری ترسناک را نشان می‌دهد که به آن شاه خرچنگ می‌گویند و یکی از بزرگترین سخت‌پوستان به شمار می‌رود.

موجود سمت چپ یک موجود به رنگ نارنجی روشن است به رنگ لباس محافظ فردی شباهت دارد که آن را به دست گرفته. موجود سمت راست هم یک ماهی مرکب است که در تور گرفتار شده.

چشم‌های این موجود طوری به نظر می‌رسند که انگار بعد از صید شدن به فردی که او را در دست نگه داشته التماس می‌کند.

این ماهی سبز رنگ یاقوتی یکی دیگر از موجودات دریایی است که توسط رومن فدورتسوف ماهیگیر در تله‌های شمال روسیه صید شده است.

در سمت چپ یک ماهی لق‌دهان چراغ‌قرمز را می‌بینید و در سمت راست یک موجود به رنگ سبز تیره و شبیه قورباغه که هر دو از موجودات عجیب اعماق دریا هستند. هر دوی این موجودات به سطح آب آمده‌ و صید شده‌اند. به این دلیل ماهی سمت چپ به لق‌دهان شهرت دارد که دهانش همیشه باز است تا طعمه‌های بزرگ را شکار کند.

عنکبوت دریایی: موجوداتی شبیه این در کف سطح اقیانوس روی پاهای خودشان راه می‌روند. این یکی کوچکتر از اندازه یک کف دست است.

ماهی بادکنکی: این گونه نادر دندن‌دار یکی از انواع موجودات آبزی است که هنگام رو به رو شدن با تهدید شکارچیان خودش را باد می‌کند. چهار دندان بزرگی که می‌بینید برای تکه تکه کردن طعمه‌اش است.

در سمت چپ یک موجود زرد-نارنجی را می‌بینید که عکاس در دست گرفته. در سمت راست هم یک روغن‌ماهی شبیه کاد که از موجودات اطلس شمالی است.

عکاس که فارغ التحصیل دانشگاه مومانسک رشته علوم دریایی و کارشناس پرورش و آماده سازی ماهی است این تصاویر را در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی با کاربران به اشتراک گذاشته است.

مرد ماهیگیر می‌گوید همه ماهی‌ها در نوع خود زیبایی‌های خاص خودشان را دارند. نمی‌توان گفت این یکی ترسناک است و آن یکی زیبا. مردم خیلی علاقه‌مند به موجودات دریایی عجیب و غریب هستند. خوانندگان همه منتظر هستند تا ببینند با هر صید چه موجودات دریایی و ماهی‌های عجیبی را به تور می‌اندازیم. در واقع، اینها فراتر از گونه‌های خاص هستند. آنها موجوداتی فوق‌العاده نادرند.

وی افزود: از طرف دیگر، حتی یک ماهی مشهور را هم می‌توان عکسش را به گونه‌ای گرفت که یک هیولا به نظر برسد. بیشتر ماهی‌هایی که به سطح آب می‌آیند به دلیل اختلاف فشار زنده نمی‌مانند.

این موجود دریایی به دام افتاده که دهانش را باز کرده و در دست عکاس است هنگامی که به سطح آب آمده توسط شکارچی صید شده است.

این ماهی وزغی دهان گشاد با خال‌های قرمز یکی از سنگین وزن‌ترین گونه‌های آبی صیدشده است که طولش گاهی به ۴۰ سانتی‌متر هم می‌رسد.

این قلابچه ماهی که در اعماق دریا می‌زید دندان‌های تیزی دارد و سطح بالای بدنش براق و شیشه‌ای با لکه‌های آبی است.

شقایق دریایی: این موجود آبزی با سایه نارنجی رنگ روی بدنش و چشم‌های برآمده سفید شبیه شخصیت‌های کارتونی خنگ است. اگر چه این موجود ظاهری شبیه به گل دارد اما یکی از درنده‌ترین شکارچیان دریا به شمار می‌رود.

این موجود در اعماق دریا خیلی شبیه حیوانات نیست و آن قدر کوچک است که ۴ تای آنها را می‌توان مثل خوراکی در کف دست جای داد.

تصویری که مشاهده می‌کنید یک سولوس فانتاپوس است که یکی از انواع خیارهای دریایی محسوب می‌شود. عکاس برای ثبت این تصویر دستکش به دست کرده است. طول این موجود با بازوچه نارنجی و سفیدرنگش به ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.

ماهی چسبنده خودش را به پهلوی کوسه‌ها می‌چسباند و از ضایعاتی که از دهان آنها بیرون می‌افتد تغذیه می‌کنند.

سولوس قهوه‌ای که شبیه حرف U انگلیسی است از خانواده خیار دریایی است و خودش را با کف پای مستطیل شکلش به صخره‌ها می‌چسباند و بازوچه‌هایش را برای غذاخوردن کش می‌دهد.

این موجود که یک خورشید دریایی به نظر می‌رسد یکی از بزرگترین گونه‌های صیدشده است که دو تا از خدمه کشتی صیادی با آن عکس گرفته‌اند.

سولوس قهوه‌ای در وسط تصویر که از انواع خیار دریایی است بازوچه‌های تغذیه‌کننده‌اش را نشان می‌دهد.

این غول تک‌چشم توسط صیاد روسی به سطح آب آمده و یکی از انواع ماهی‌های پهن است.

این موجود ناشناخته دریایی که روی بدنش به رنگ نارنجی روشن است هم از تله مورمانسک در تور صیاد روسی افتاده است.

در تصویر نمای نزدیک از یک ماهی ناشناخته عجیب با چشمان مگسی را مشاهده می‌کنید که در تور صیاد شکار شده است.

یک ماهی شکارچی و درنده دهان گشاد دیگر که در تور گرفتار شده است. مرد ماهیگیر فارغ‌التحصیل رشته علوم دریایی است.

منبع: dailymail
۳ نظر

ورود

  • مرتضی آذر ۱۱, ۱۳۹۸

    سلام خیلی ماهیهای عجیب و جالبی بودن. ممنونم بابت این مطلب زیبا.

  • فاطمه مهر ۶, ۱۳۹۹

    چقد باحاله

  • حسن خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    سبحان الله
    به قول حضرت محمد صلوات الله علیه و علی آله:
    یا مَنْ فِی الْبِحارِ عَجائِبُهُ.