چند راهکار ساده و طبیعی برای آب کردن غبغب

چند راهکار ساده و طبیعی برای آب کردن غبغب

افزایش وزن معمولاً ابتدا در صورت خود را نشان می دهد. اما حقیقت آن است که تنها دلیل چربی های صورت و گردن، اضافه وزن نیست. حالت خوابیدن و نحوه ی نشستن ما هم از ریسک فاکتورهای ایجاد غبغب هستند.

در ادامه به چند راهکار ساده و طبیعی برای آب کردن غبغب خواهیم پرداخت.

۱- حالت نشستن خود را اصلاح کنید

راهکارهای طبیعی برای آب کردن غبغب

شاید تعجب کنید اما بد نشستن نه تنها روی پشت و ستون فقرات ما، بلکه روی صورت ما هم تأثیر می گذارد. وقتی بد می نشینید و سرتان را بیش از حد پایین می آورید، این مسأله به ایجاد غبغب کمک می کند. عضلات گردن و صورت تضعیف می شوند و در نتیجه، پوست این قسمت خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. با صاف نشستن و بالا آوردن مانیتور، حالت نشستن خود را اصلاح کنید تا دیگر لازم نباشد هنگام کار با کامپیوتر سر خود را پایین آورید.

۲- بیشتر و درست بخوابید

طبق تحقیقات، میان کیفیت و کمیت خواب و کاهش وزن و چربی ارتباط وجود دارد. کمبود خواب می تواند هوس های غذایی را بیشتر و سرعت سوخت و ساز بدن را کمتر کند. نکته ی مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که می بایست از خوابیدن به پهلو و قرار دادن صورت خود روی بالش خودداری کنید، مسأله ای که می تواند باعث چروک شدن پوست شود. دانشمندان توصیه می کنند به پشت بخوابید چون این کار به از بین رفتن پف چشم ها و آب محبوس شده در صورت کمک می کند.

۳- آدامس جویدن باعث قوی شدن عضلات صورت و گردن می شود

آدامس جویدن برای عضلات صورت مثل یک ورزش می ماند. علاوه بر این، در تحقیقی مشاهده شد کسانی که بعد از وعده های غذایی شان آدامس می جویدند راحت تر احساس سیری می کردند و بعد از آن هم تنقلات کمتری می خوردند، بنابراین میزان چربی سازی در بدن آن به طور چشمگیری کاهش می یافت. حتماً از آدامس های بدون قند استفاده کنید تا کالری اضافه ای دریافت نکنید و به سلامت دهان و دندان تان صدمه ای وارد نشود.

۴- از ماسک های صورت طبیعی استفاده کنید

طبیعت بهترین چیزها را برای حفظ سلامت و زیبایی مان به ما ارزانی داشته. شما می توانید از تخم مرغ، شیر و عسل یا گلیسیرین و چای سبز برای درست کردن ماسک صورت استفاده کنید. این ماسک ها به پوست شما کمک می کنند خاصیت ارتجاعی خود را باز یابد و مرطوب باقی بماند. شیر هم بسیار مغذی است و تأثیر ضد پیری دارد. شما می توانید از آن برای درست کردن ماسک به همراه عسل استفاده کنید. عسل پوست را سالم و محکم می کند و چربی ها و سموم آن را از بین می برد.

۵- سوت بزنید

اگر بلدید سوت بزنید که خوش شانس هستید؛ اگر نه هم وقتش رسیده این کار را یاد بگیرید. چون کارشناسان سوت زدن را روش خوبی برای ورزش دادن عضلات صورت و گردن می دانند و معتقدند این کار غبغب را کوچک می کند. صاف بنشینید و شانه هایتان را پایین بیندازید، کمی به بالا نگاه کنید و ۱۰ بار و هر بار به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه سوت بزنید.

۶- غلات کامل، میوه ها و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل به آب شدن چربی ها کمک می کند و برای دستیابی به این هدف باید سعی کنید به جای کربوهیدرات های تصفیه شده از غلات کامل استفاده کنید. مصرف غلات کامل به کاهش چربی های بدن هم کمک می کند. برای برخورداری از یک پوست سالم، نرم و انعطاف پذیر، باید از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. در این میان توجه ویژه ای هم به میوه ها و سبزیجات پرآبی مثل خیار و هندوانه داشته باشید که سموم بدن را از بین می برند. از طرفی دیگر، بعضی سبزیجات مثل سیب زمینی، فلفل دلمه، سیر و کدو حلوایی، میزان تولید کلاژن در بدن را افزایش می دهند، مسأله ای که برای پوست فواید زیادی دارد.

۷- بیشتر آب بخورید

مصرف آب یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن و چربی ها است. خوردن به اندازه ی آب، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. به گفته ی کارشناسان، اگر آب کافی به بدن برسد، از میزان مایعات محبوس شده در بدن و همینطور پف و باد صورت کاسته می شود. نوشیدن به اندازه ی آب، قابلیت ارتجاعی پوست را تضمین می کند و از شل شدن وافتادگی پوست صورت جلوگیری می کند.

۸- مصرف نمک و قند را کاهش دهید

برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل باید مصرف نمک خود را کاهش دهید، مسأله ای که به کاهش احتباس مایعات در بدن کمک می کند. احتباس مایعات باعث پف و باد کردن صورت می شود. در نتیجه پوست صورت چاق تر و پیرتر به نظر می رسد. از خوردن تنقلات شور و مصرف قند خودداری کنید. به جای آن ها از مواد غذایی سالمی مثل میوه ها استفاده کنید و آب بیشتری بنوشید. این کار شما را از صورت و گردنی باریک تر برخوردار خواهد کرد.

۹- ورزش های هوازی انجام دهید

ورزش هایی مثل شنا کردن، دویدن، پیاده روی سریع و دوچرخه سواری، انواع بسیار مؤثری از ورزش های هوازی هستند که به کاهش چربی ها در تمام بدن کمک می کنند. این نوع ورزش ها سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند، روند چربی سوزی را بهبود می بخشند و به آب شدن چربی های گردن و صورت کمک می کنند.

۱۰- مصرف الکل را کنار بگذارید

کارشناسان مصرف الکل را یکی از دلایل اصلی افزایش وزن می دانند. از آنجایی که این نوشیدنی کالری بالایی دارد و مواد مغذی آن بسیار کم است، مصرف الکل می تواند چربی و ورم صورت را بیشتر کند.

۱۱- همیشه کرم ضدآفتاب بزنید

در اغلب مواقع، علت به وجود آمدن غبغب و افتادگی پوست صورت، بالا رفتن سن است. نور خورشید در سرعت بخشیدن به روند پیری صورت و ظاهر شدن چین و چروک ها نقش مهمی دارد. پزشکان توصیه می کنند هر روز – چه هوا آفتابی باشد و چه ابری – از کرم ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید. مقدار اس پی اف به میزان حساسیت و رنگ پوست شما بستگی دارد. کرم ضد آفتاب به سفت شدن پوستی که دچار افتادگی و پیری شده کمک می کند.

۱۲- بادکنک باد کنید

بادکنک فقط وسیله ای برای تزئین محل مهمانی نیست، بلکه ورزش راحتی برای صورت هم به شمار می رود. یک راه سرگرم کننده و راحت برای از بین بردن چربی های اضافه ی صورت، باد کردن بادکنک است که به آب شدن لپ ها و غبغب کمک می کند. این کار را هفته ای چند بار تکرار کنید. چیزی نخواهد گذشت که تفاوت را در صورت خود احساس خواهید کرد.

۱۳- بیشتر لبخند بزنید

خنده نه فقط چهره ی ما را زیباتر می کند، بلکه عضلات صورت را هم ورزش می دهد و به قابلیت ارتجاعی پوست و کاهش غبغب کمک می کند. تنها کافی است با لب های بسته لبخند بزنید و ۱۰ ثانیه در همان حالت بمانید. این کار را ۱۰ مرتبه تکرار کنید. این روش به آب شدن چربی های گونه هم کمک می کند.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود