با عمده دلایل درد زیربغل آشنا شوید

با عمده دلایل درد زیربغل آشنا شوید

درد زیربغل اغلب نگران کننده به نظر می رسد و ممکن است فکر ناخوشایند بیماری سرطان را به ذهن آورد. اما سرطان تنها دلیل درد زیربغل نیست. با عمده دلایل این درد آشنا خواهیم شد.

دلایل درد زیربغل

۱- عفونت یا التهاب غده لنفاوی

به خصوص اگر علاوه بر دردی که در زیربغل خود احساس می کنید متوجه ظاهر شدن یک برآمدگی کوچک در این ناحیه هم شده باشید. غدد لناوی در زیر بازوها و درون گردن قرار دارند و وقتی دچار عفونت یا التهاب شوند، می توانند بزرگ، دردناک و حساس به فشار شوند. محل قرارگیری غدد لنفاوی به گونه ای است که باعث می شود وقتی دچار مشکلی می شوند به سرعت متوجه تغییرات آن ها شویم. این مسأله معمولاً از وجود یک عفونت قارچی، باکتریایی یا ویروسی بزرگ تر در بدن خبر می دهد. بعضی از موارد التهاب غدد لنفاوی می تواند نشانه ی بعضی انواع سرطان باشد، گرچه این موارد چندان شایع نیستند اما لازم است به پزشک مراجعه کنید تا از جدی نبودن علت این مسأله مطمئن شوید.

۲- آلرژی

یک حساسیت پوستی می تواند باعث به وجود آمدن یک ضایعه ی پوستی یا حس سوزش در قسمت زیربغل شود. صابون ها، مام های زیربغل، ضدعرق ها و الیاف لباس ها از عمده مواردی هستند که باعث تحریک پوست و واکنش آلرژیک در ناحیه ی زیربغل می شوند. پزشک متخصص می تواند با انجام یک تست آلرژی بر روی بازوی شما به علت ایجاد این ضایعه ی پوستی پی ببرد. خوشبختانه محصولات بهداشتی از تنوع زیادی برخوردارند و شما می توانید از محصولات دیگری استفاده کنید که با پوست شما سازگار هستند. این مسأله در مورد جنس لباس هایتان هم صدق می کند.

۳- عفونت غدد عرق یا فولیکول های مو

اگر متوجه برآمدگی ها، تکه های قرمز رنگ و نقاط خارش داری در قسمت زیربغل خود شده اید، ممکن است علت درد زیربغل تان عفونت غدد عرق یا فولیکول های مو باشد. این مسأله علل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله عدم رعایت بهداشت شخصی، گرم و مرطوب ماندن طولانی مدت قسمت زیر بازوها و تعریق بیش از اندازه. برای جلوگیری از بروز این مشکل می توانید بعد از هر بار تعریق بدن دوش بگیرید یا دست کم لباس های خود را عوض کنید. در صورت وقوع عفونت، لباس های بسیار گشاد و سبک به تن کنید تا به زیربغل هایتان هوا برسد. علاوه بر این، قسمتی که دچار عفونت شده را به خوبی تمیز کنید تا باکتری ها، سلول های مرده ی پوست و چربی های اضافه ی پوست از بین روند.

۴- ضربه دیدن عضلات

ضربه دیدن یا رگ به رگ شدن عضلات سینه ای، سه سر یا پشتی بزرگ می تواند باعث به وجود آمدن درد شدیدی در قسمت زیربغل شود. گرچه در خود ناحیه ی زیربغل هیچ عضله ی خاصی وجود ندارد، اما درد عضلات اطراف می تواند تا زیربغل امتداد پیدا کند. به مرور زمان و با استراحت، درد فروکش خواهد کرد. به علاوه می توانید در این فاصله برای تسکین درد ایبوپروفن مصرف کنید.

۵- درد قاعدگی

بافت پستان ها تا زیربغل ادامه پیدا می کند. اگر در طول چرخه ی قاعدگی پستان ها حساس شوند، این مسأله می تواند قسمت زیربغل را هم تحت تأثیر قرار دهد.

۶- سوزش بعد از اصلاح با تیغ

مورد دیگری که ممکن است دلیل احساس درد و ناراحتی شما در ناحیه ی زیربغل باشد، تیغ زدن موهای این قسمت است. سوزش بعد از اصلاح با تیغ زمانی رخ می دهد که پوست به اندازه ی کافی برای اصلاح آماده نشده و در نتیجه نرم و روان نشده باشد. به خصوص قسمت زیربغل در برابر تیغ بسیار آسیب پذیر است چرا که سطح ناصافی دارد و بعضی قسمت ها پوستی شل و شیارهایی دارند که پخش مناسب صابون و وارد کردن فشار به طور یکنواخت به تیغ را سخت می کند. اگر دچار سوزش بعد از اصلاح با تیغ شدید، حتماً پوست خود را تمیز نگه دارید و تا التیام کامل زیربغل خود از تیغ زدن دوباره ی آن خودداری کنید.

منبع: thehealthy
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • میثم ثابتی بهمن ۵, ۱۳۹۹

    آخ آره گفتی، من دندم جارفت صدا داد ، سمت جناق نزدیک گلو ،حالا یه هفته هست زیر بقلم درد میکنه.البته من دکتر نرفتم ، اما با اینکه خاندن این مطلب مقداری راحت کرد خیالم را اما دکتر چیزه دیگر است ، حتما باید برم فایده نداره، پس چرا درد کم نشده؟؟ نکنه هنوز دندم جا نرفته، التماس دعا دارم با تشکر از بودن شما، خداحافظ