بهترین روش استفاده از توالت فرنگی کدام است؟

بهترین روش استفاده از توالت فرنگی کدام است؟

علم ریاضی در همه ی بخش های زندگی ما حضور دارد و حتی دستشویی هم از این مسأله مستثنی نیست. تحقیقات نشان داده زاویه ای که هنگام نشستن روی توالت فرنگی در ناحیه ی مقعد ما ایجاد می شود روی سلامت ما تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر روش نشستن روی توالت فرنگی هم درست و غلط دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم بهترین روش استفاده از توالت فرنگی کدام است.

روش استفاده از توالت فرنگی

۱- چمباتمه زدن

طبق تحقیقات، چمباتمه زدن بهترین روش استفاده از توالت فرنگی است. گرچه این حالت احتمالاً برای غربی ها ایده آل نیست چون توالت فرنگی به گونه ای طراحی شده که روی آن بنشینند و کمی به جلو خم شوند.

۲- نشستن و خم شدن به جلو

خم شدن به جلو روش صحیحی برای استفاده از توالت فرنگی نیست، مگر اینکه با زاویه ی درستی انجام شود. فرقی نمی کند چه روشی برای استفاده از توالت فرنگی داشته باشید؛ فقط یک زاویه ی صحیح برای اجابت مزاج وجود دارد (یعنی همان زاویه ای در حالت چمباتمه زدن به وجود می آید) که هنگام دستشویی کردن باید آن را ایجاد کنید. اگر از آن دست کسانی هستید که ترجیح می دهند روی توالت فرنگی بنشینند و به جلو خم شوند، باید آنقدر به جلو خم شوید تا آرنج هایتان به زانوهایتان برسند. در این حالت می توانید همان زاویه ای که بدن در هنگام چمباتمه زدن پیدا می کند را بازسازی کنید.

۳- نشستن و خم شدن به عقب

با توجه به اینکه چمباتمه زدن بهترین حالت برای استفاده از توالت فرنگی محسوب می شود، در اینصورت نشستن روی توالت فرنگی و خم شدن به عقب روش درستی نیست. در این حالت، زاویه ای میان ماهیچه ی بالابرنده ی مقعد و مقعد ایجاد می شود که موجب می شود نیاز به تلاش بیشتری برای دستشویی کردن باشد.

۴- نشستن رو به مخزن توالت

این روش هم حالت راحتی نیست. از یک طرف، امکان خم شدن به جلو و بازسازی حالت چمباتمه را از شما می گیرد و از طرفی دیگر، چون کار دستشویی کردن را سخت می کند، باعث می شود مدت زمان بیشتری در دستشویی بمانید یا حتی به خودتان فشار آورید که هیچ کدام خوب نیستند.

۵- چمباتمه ی معکوس

این روش هم همان تأثیر حالت چمباتمه را بر بدن دارد چون زاویه ای که بدن در این حالت پیدا می کند چندان تفاوتی با حالت چمباتمه ندارد. اما بدیهی است که تا زمانی که می توانید از روش چمباتمه استفاده کنید لزومی به چمباتمه ی معکوس نیست.

چه ارتباطی میان اجابت مزاج و سلامت روانی ما وجود دارد؟

استفاده ی درست از توالت به این دلیل مهم است که به شما امکان دفع راحت مدفوع را می دهد. دانشمندان بلژیکی اثبات کرده اند میکروب های روده می توانند روی سیستم عصبی ما و بنابراین خلق و خوی ما تأثیر بگذارند. اینکه چه ارتباطی میان سلامت روانی ما و این باکتری ها وجود دارد هنوز معلوم نیست. اما چیزی که به نظر درست می آید این است که برهم خوردن جمعیت باکتریایی روده های ما که ممکن است استفاده ی نادرست از توالت فرنگی یکی از علت های آن باشد، می تواند باعث بروز اختلالات مزمن شود.

منبع: brightside
دیجیاتو
بدون نظر

ورود